Proponowane bliźniacze wieże w miejscu parkingu w centrum Auckland.
Bliźniacze wieże i chodnik prowadzący z Britomart do mostu zostaną zaproponowane, jeśli radni Auckland zgodzą się na sprzedaż budynku parkingu w centrum miasta firmie Precinct Properties.
Do sieci wyciekły tajne zdjęcia
the Weekendowy Herold Ujawnia plan firmy Precinct dotyczący rozszerzenia portfolio wieżowców biurowych na nabrzeżu Auckland od Business Bay po Bridge.
Aby to osiągnąć, firma Precinct planuje zakup i wyburzenie budynku parkingu oraz zagospodarowanie doskonałej działki na nabrzeżu o powierzchni 0,625 hektara, gdzie prosty i funkcjonalny siedmiokondygnacyjny budynek z 1944 miejscami parkingowymi zapewnia niedrogie miejsca parkingowe od czasu jego budowy w 1970 r.
Wśród planów dotyczących dzielnicy Precinct znajdują się dwa smukłe drapacze chmur, wysokie na około 40 pięter nad hotelem M Social przy Quay St, w których znajdą się powierzchnie biurowe i apartamenty z przepięknym widokiem na port Waitematā i zatokę Hauraki.
Na poziomie parteru korytarz zostanie przedłużony przez Business Bay od placu Te Kumititanga przez Lower Albert Street, biegnąc pomiędzy Aon House i HSBC Tower, a następnie minąć dwie nowe wieże do Lower Hobson St. W planach jest także utworzenie parku na części ulicy Sturdee.
Z komentarzy w pakiecie wynika, że firma Precinct Properties pragnie usunąć wiadukt Hobson St, aby otworzyć i zregenerować Hobson Street, twierdząc, że utrzymanie wiaduktu zablokowałoby dostęp do wiaduktu, zmniejszyłoby widoczność zabudowy podium i pogorszyło ogólną jakość projektu.
Koszt projektu nie jest znany, ale prawdopodobnie przekroczy 1 miliard dolarów, co odpowiada kosztowi 180-metrowej wieży PwC, w której mieści się centrum handlowe Commercial Bay na dole Queen St.
Dyrektor generalny Precinct Scott Pritchard powiedział, że chociaż firma chciałaby skomentować swoje plany, „niestety nie możemy tego zrobić ze względu na poufność”.
reklama
Technicznie rzecz biorąc, podjęto decyzję o sprzedaży budynku parkingu okręgowi, ale formalne podpisanie umowy przez organ zarządzający samorządem zostało przełożone do czasu uzyskania dalszych informacji.
Obejmuje to plany utworzenia w nowej inwestycji węzła parkingowego dla rowerów i hulajnogów oraz usunięcie mostu Hobson St i nowego węzła autobusowego w pobliżu inwestycji.
Te „strategiczne skutki relokacji” były warunkami sprzedaży, gdy gmina zdecydowała się sprzedać swój największy parking w 2021 r., ale obecnie uważa się je za zbyt drogie w stosunku do wątpliwych korzyści.
Koszt zakupu całego piętra nowego budynku na miejscu parkingu i wyposażenia go dla rowerów i hulajnóg w toalety i prysznice szacuje się na 28 mln dolarów. Uważa się, że usunięcie mostu Hobson St i budowa węzła autobusowego wiązałaby się z podobną ceną.
Sprzedaż wywołała petycję i naciski ze strony wybitnego dewelopera Andrew Krocznera na alternatywną propozycję, która jego zdaniem pozwoli zachować część publicznych parkingów i przyniesie więcej pieniędzy podatnikom.
Pod petycją złożoną przez Sheri Gartner, mieszkankę Oakland, wzywającą do zaprzestania sprzedaży i rozbiórki parkingu w centrum miasta, zebrano 9105 podpisów.
Gartner przedstawił petycję radnym we wrześniu, twierdząc, że mieszkańcy Auckland polegali na niej w celu zapewnienia udogodnień w centrum miasta i niedrogiego parkingu, co podziela Rada Lokalna Waiheke.
Istnieje alternatywne rozwiązanie, które przyniesie korzyści samorządowi, regionowi i miastu, powiedział Krocznyr, właściciel kilku budynków w centrum miasta i był sekretarzem stowarzyszenia Save the Queen St Society, które sprzeciwiło się radzie w sprawie wprowadzenia ruchu pieszego na Queen St.
reklama
„Utrata parkingu publicznego przez miasto Oakland to kompletna katastrofa, ponieważ niszczy całą dolną część miasta” – powiedział Krocznyr, dodając, że poprzedni lewicowy pogląd rady był taki, że uniemożliwianie ludziom wjazdu do miasta spowodowałoby, że ludzie wyjechali samochodów i na rowery. A hulajnogi i transport publiczny były „całkowicie głupie”.
„Po prostu wsiądą do samochodu i pojadą w inne miejsce, gdzie jest dostępny parking” – powiedział.
Rozwiązanie jest „całkiem proste” — sprzedać prawa do powietrza w celu zbudowania nad istniejącym parkingiem w centrum miasta, zbudować szkielet wokół konstrukcji parkingu, jednocześnie rozwiązując niektóre problemy sejsmiczne, i zachować większość parkingów lub wydzierżawić część deweloper – powiedział Kröczner.
Bernard Orsman jest reporterem z Auckland, który od 1998 r. zajmuje się samorządem lokalnym i transportem. Dołączył do Ogłaszać W 1990 r. przez sześć lat pracował w Sali Prasowej Parlamentu.