Nadmierny czas przed ekranem powiązany z obniżonymi funkcjami poznawczymi: ScienceAlert

Nadmierny czas przed ekranem powiązany z obniżonymi funkcjami poznawczymi: ScienceAlert

Ekrany bezproblemowo wkomponowały się w nasze codzienne życie, służąc jako niezbędne narzędzia w pracy, edukacji i rozrywce. Chociaż wzbogaca to nasze życie na niezliczone sposoby, często nie bierzemy pod uwagę potencjalnego wpływu czasu spędzanego przed ekranem na nasze zdolności poznawcze.

W Nowa metaanaliza Wśród kilkudziesięciu poprzednich badań znaleźliśmy wyraźny związek między zakłócającym korzystaniem z ekranu a obniżoną wydajnością poznawczą.

Wyniki sugerują, że powinniśmy zachować ostrożność, zanim będziemy zalecać dłuższe korzystanie z ekranów i wprowadzać ekrany do większej liczby aspektów życia codziennego.

Coraz więcej czasu spędzają młodzi ludzie przed ekranami

Raport Instytutu Edukacji UNSW Gonski za rok 2020 Wskazał na niepokojącą statystykę: Około 84 procent australijskich nauczycieli uważa, że ​​technologie cyfrowe odwracają uwagę w środowisku edukacyjnym.

Według ABC niedawno ukazał się Beyond Blue rekonesans australijskich nauczycieli uznało, że nadmierny czas spędzany przed ekranem jest drugim najważniejszym wyzwaniem stojącym przed młodymi ludźmi, po problemach ze zdrowiem psychicznym.

Pomimo rosnących obaw ponad połowa australijskich szkół przyjęła takie rozwiązaniaPrzynieś własne urządzenie„Zasady. Studenci spędzają w Internecie więcej czasu niż… od kiedy I zacznij od coraz młodszego wieku. Raport 2021 Napisany przez Zdroworozsądkowe media Nastolatki spędzają codziennie średnio 5 godzin i 33 minuty na korzystaniu z rozrywki ekranowej, podczas gdy nastolatki i młodzież przeznaczają na to 8 godzin i 39 minut.

Dramatyczny wzrost korzystania z ekranu doprowadził u niektórych osób, w tym dzieci, nastolatków i dorosłych, do uzależnienia się od ekranu. Jednym z przykładów są zaburzenia związane z grami, które 2-3% ludzi Spełnia standardy.

Co to jest „zakłócone korzystanie z ekranu”?

Wpływ ekranów na nasze zdolności poznawcze – czyli zdolności myślenia, takie jak uwaga, pamięć, język i rozwiązywanie problemów – wywołał wiele kontrowersji.

Z jednej strony niektórzy badacze i reporterzy twierdzą, że korzystanie z ekranu może mieć negatywne skutki, takie jak: Problemy zdrowotneKrótki czas koncentracji rozciąga się I utrudnianie rozwój.

Z drugiej strony szkoły Coraz bardziej zależny Technologia zwiększająca zaangażowanie uczniów. Firmy technologiczne sprzedają swoje produkty również jako narzędzia pomagające poprawić umiejętności rozwiązywania problemów i pamięć.

nasz Ostatnie badania Starał się zrozumieć potencjalne konsekwencje poznawcze „zaburzeń zachowań związanych z ekranem”. Jest to szeroka kategoria problematycznych zachowań, które mogą obejmować uzależnienie od ekranu i dalsze korzystanie z ekranu, nawet jeśli jest to szkodliwe.

Przeprowadziliśmy metaanalizę 34 badań, w których analizowano różne formy korzystania z ekranu (w tym gry, przeglądanie Internetu, korzystanie ze smartfonów i korzystanie z mediów społecznościowych) i porównaliśmy wydajność poznawczą osób z zaburzeniami korzystania z ekranu z osobami, które nie korzystają z ekranu.

Z naszych ustaleń wynika niepokojący obraz.

Różnice w funkcjach poznawczych

W tych rygorystycznie recenzowanych badaniach osoby z zaburzeniami korzystania z ekranu konsekwentnie wykazywały znacznie gorszą wydajność poznawczą w porównaniu z innymi osobami.

Najbardziej dotkniętą dziedziną poznawczą była uwaga, w szczególności uwaga ciągła, czyli zdolność utrzymywania skupienia na niezmiennym bodźcu przez dłuższy czas.

Druga najbardziej zauważalna różnica dotyczyła „funkcjonowania wykonawczego” – zwłaszcza kontroli impulsów, czyli zdolności kontrolowania własnych automatycznych reakcji.

Co ciekawe, rodzaj aktywności na ekranie nie miał wpływu na wyniki. Tendencja ta nie dotyczyła wyłącznie dzieci, ale zaobserwowano ją we wszystkich grupach wiekowych.

Dwa sposoby interpretacji wyników

Dlaczego osoby z zaburzeniami zachowań związanymi z ekranem mają gorszą wydajność poznawczą?

Pierwsze wyjaśnienie jest takie, że zakłócone korzystanie z ekranu w rzeczywistości prowadzi do gorszych funkcji poznawczych, w tym gorszych umiejętności koncentracji (ale będziemy potrzebować więcej badań eksperymentalnych i podłużnych, aby określić przyczynowość).

Jeśli tak jest, może to wynikać z ciągłego bombardowania algorytmami i funkcjami mającymi na celu przyciągnięcie naszej uwagi. Przenosząc naszą uwagę na zewnątrz, korzystanie z ekranu może z czasem osłabić wrodzoną zdolność koncentracji.

Co ważniejsze, zaburzona jest także uwaga Utrudnia to rozstanie Jest to zachowanie uzależniające i dlatego utrudnia rozpoznanie, kiedy korzystanie z ekranu staje się problemem.

Drugie wyjaśnienie jest takie, że osoby, które już mają słabsze funkcjonowanie poznawcze (np. mniejszą kontrolę hamowania), są bardziej skłonne do zakłócania korzystania z ekranu.

Może to być wynikiem mnóstwa uzależniających wskazówek, które mają nas przykuć do ekranów. Bombardowanie przez nie może utrudnić zadanie Przeciągnij hamulec O korzystaniu z ekranu.

Chociaż literatura nie sprzyja temu wyjaśnieniu – i wydaje się sugerować gorszą wydajność poznawczą w wyniku zakłócającego korzystania z ekranu – nadal nie możemy wykluczyć takiej możliwości.

Uwaga jest podstawą codziennych zadań. Osoby o słabej koncentracji uwagi mogą mieć trudności z przebywaniem w mniej stymulującym środowisku, takim jak stałe miejsce pracy lub klasa. W rezultacie może się okazać, że zwrócą się w stronę ekranu.

Podobnie osobom o mniejszej kontroli hamowania będzie trudniej kontrolować korzystanie z ekranu. Może to przede wszystkim skłania ich do problematycznych zachowań związanych z ekranem.

Kto powinien ponosić odpowiedzialność?

Badania sugerują, że osoby o słabych funkcjach poznawczych zwykle nie są dobrze przygotowane do kontrolowania czasu spędzanego przed ekranami.

Wielu użytkowników cierpi z powodu zakłóceń w korzystaniu z ekranu młody człowiek, przy czym mężczyźni głównie grają w gry online, a kobiety głównie korzystają z mediów społecznościowych. Ludzie nerwowi Również z większym ryzykiem.

Firmy technologiczne kierują się celem Zwróć naszą uwagę. Na przykład Reed Hastings, dyrektor generalny Netflix, potwierdził stanowisko firmy Najgroźniejszym konkurentem był sen.

Jednocześnie badacze mają trudności z dotrzymaniem tempa innowacji technologicznych. Możliwym rozwiązaniem jest zachęcanie firm technologicznych do stosowania polityki otwartego dostępu do danych, aby badacze mogli głębiej zagłębić się w badania nad korzystaniem z ekranów i jego wpływem na jednostki. Rozmowa

Michelle Muszeldoktorant/magister neuropsychologii klinicznej, Uniwersytetu Macquarie; Jennifer BatchelorProfesor nadzwyczajny, Wyższa Szkoła Nauk Psychologicznych, Uniwersytetu Macquarie; Joannę BennettWykładowca, Australijski Uniwersytet KatolickiI Wayne’a Warburtonaprofesor nadzwyczajny, Uniwersytetu Macquarie

Ten artykuł został ponownie opublikowany z Rozmowa Na licencji Creative Commons. Przeczytać Oryginalny artykuł.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *