Pożary, blokady i aresztowania: małe lotnisko na południowym Pacyfiku znajduje się w centrum zaciętej bitwy o ceny

Pożary, blokady i aresztowania: małe lotnisko na południowym Pacyfiku znajduje się w centrum zaciętej bitwy o ceny
Linia Air Caledonian, która zatrudnia ponad 300 pracowników, podała, że ​​poprzednie blokady spowodowały utratę przychodów o wartości 1,5 mln dolarów w ciągu miesiąca.

Powietrzna Kaledonia

Linia Air Caledonian, która zatrudnia ponad 300 pracowników, podała, że ​​poprzednie blokady spowodowały utratę przychodów o wartości 1,5 mln dolarów w ciągu miesiąca.

Ostatnia fala blokad we wrześniu i październiku powróciła w tym tygodniu na Nową Kaledonię, gdzie małe lotnisko na wyspie Lifou zostało po raz kolejny sparaliżowane przez grupę niezadowolonych użytkowników protestujących przeciwko temu, co uważają za nadmierne koszty krajowych biletów lotniczych.

Dzieje się tak pomimo negocjacji i konsultacji z udziałem lokalnych linii lotniczych Air Caledonian, wściekłych konsumentów, władz lokalnych, a nawet kilku lokalnych urzędników wyższego szczebla.

W tym czasie spowodowało to odwołanie dużej liczby lotów, co dotknęło setki pasażerów.

Kryzys osiągnął swój szczyt podczas oblężenia, kiedy budynek Air Caledonian na małym terminalu lotniska Lifou został poważnie uszkodzony w wyniku nocnego pożaru 4 października.

Prokurator Yves Dubas powiedział wówczas, że wśród zwęglonych pozostałości budynku linii lotniczych znaleziono kilka spalonych opon i na tej podstawie śledztwo wydawało się wskazywać na motyw przestępczy.

Od tego czasu aresztowano cztery osoby, które stanęły już przed lokalnym sądem karnym.

Jednemu z nich postawiono ciężkie zarzuty podpalenia i przebywa w areszcie w oczekiwaniu na wyrok, który ma nastąpić 28 listopada.

Prokuratura domagała się kary od sześciu miesięcy więzienia w zawieszeniu do trzech lat.

Podczas gdy poprzednia miesięczna blokada dotyczyła trzech lokalnych lotnisk na Lifou, Mare (oba w grupie Loyalty Islands) i Isle of Pines (na południe od Noumea), tym razem dotyczyło to tylko lotniska Lifou – podają lokalne media. raport.

Kryzys osiągnął swój szczyt podczas oblężenia, kiedy budynek Air Caledonian na małym terminalu lotniska Lifou został poważnie uszkodzony w wyniku nocnego pożaru 4 października.

rnz/w zestawie

Kryzys osiągnął swój szczyt podczas oblężenia, kiedy budynek Air Caledonian na małym terminalu lotniska Lifou został poważnie uszkodzony w wyniku nocnego pożaru 4 października.

„Nieuzasadnione” – rząd

Władze lokalne określiły nowe blokady, które już spowodowały znaczne straty i szkody dla linii Air Caledonian, a także odwołanie we wtorek większości lotów do i z Lifou do stolicy Noumei, jako „nieuzasadnione”.

READ  Covid-19: Szczepienia dla ogółu społeczeństwa w Nowej Zelandii przełożone o tygodnie

Dodała w oświadczeniu, że te nowe środki „przyczynią się jedynie do zwiększenia trudności (w przypadku Air Caledonian), a także wpłyną na populację podróżującą tymi lotami i zakłócą życie gospodarcze Lifou”.

Rząd podał, że na początku listopada odbyły się spotkania urzędników rządowych, Air Caledonia i przywódców tzw. „klubu”.

To samo źródło stwierdziło we wtorek, że „Air Caledonian dołożył wszelkich starań, aby wprowadzić niezbędne ulepszenia w zasadach dotyczących bagażu i cargo, a także praktykować bardziej regularną komunikację między firmą, jej użytkownikami i rządem”.

Blokada wymaga, aby na te loty dla mieszkańców Loyalty Islands przeznaczono stałą kwotę 15 000 francuskich franków pacyficznych (około 137,50 USD / 227 NZ) oraz aby zwiększyć limit bagażu i kabiny do odpowiednio 23 i 12 kilogramów, tak samo jak w przypadku lotów międzynarodowych loty.Ten długi. Wyjazdy na odległość.

Grupa wściekłych pasażerów oświadczyła, że ​​planuje kontynuować tę samą akcję w środę.

„Przepraszamy za niedogodności, ale jesteśmy zdeterminowani” – powiedział lokalnym mediom Gaspard Soaza, samozwańczy „koordynator ruchu konsumenckiego na wyspie Livu”.

Linia Air Caledonian, która zatrudnia ponad 300 pracowników, podała, że ​​poprzednie blokady spowodowały utratę przychodów o wartości 1,5 mln dolarów w ciągu miesiąca.

Dyrektor generalny Matthias Wannow powiedział, że krótkoterminowa rentowność i ciągłość operacyjna lokalnych linii lotniczych są obecnie zagrożone oraz że jeśli linia lotnicza stanie w obliczu kolejnej fali blokad, nie będzie w stanie przetrwać finansowo i może zostać zmuszona do zakończenia działalności.

Waneux powiedział, że firma zamierza teraz wystąpić do lokalnego sądu handlowego o specjalne zezwolenie na zmianę harmonogramu spłaty i tak już dużych długów.

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *