Dolina Krzemowa chce zrestartować szklane słuchawki Google

Dolina Krzemowa chce zrestartować szklane słuchawki Google

Otwórz bezpłatnie Editor's Digest

Poszukiwania w Dolinie Krzemowej urządzenia konsumenckiego, które zastąpiłoby smartfon, ożywiły pomysł, który upadł i spalił prawie dziesięć lat temu: słuchawki przypominające Google Glass.

Różnica polega tym razem na tym, że nowa fala inteligentnych okularów, na czele której stoją Ray-Bany firmy Meta, jest nasycona sztuczną inteligencją. Deweloperzy i producenci urządzeń mają nadzieję, że stały i łatwy dostęp do asystentów ChatGPT przyciągnie konsumentów w sposób, jakiego nie udało się osiągnąć Glassowi.

Większość szumu wokół technicznych zestawów słuchawkowych w ostatnich miesiącach skupiała się na zbliżającej się premierze długo oczekiwanego przez Apple Vision Pro, nieporęcznego i drogiego urządzenia „mieszanej rzeczywistości”, które może wyświetlać realistyczne obrazy 3D.

Jednak niektórzy z największych fanów tego typu słuchawek opowiadają się teraz za koncepcją prostszych okularów, które w większym stopniu opierają się na dźwięku niż na obrazie.

„Widzimy niesamowity potencjał [for smart glasses]„Zwłaszcza, że ​​jako interfejsu używasz dużych modeli audio i językowych” – powiedział Cristiano Amon, dyrektor generalny Qualcomm, producenta chipów do urządzeń mobilnych, którego procesory zasilają Ray-Bany firmy Meta oraz zestaw słuchawkowy do wirtualnej rzeczywistości Quest.

Jednak wieloletnie aspiracje Doliny Krzemowej, aby konsumenci nosili aparaty na twarzach i rozmawiali z wirtualnymi asystentami przez okulary, nie zostały spełnione.

W 2012 roku Google zaprezentował futurystyczne inteligentne okulary zawierające kamerę, którą można sterować za pomocą poleceń głosowych.

Firma zaprzestała oferowania produktu klientom indywidualnym na początku 2015 r., po tym jak osoby noszące zestaw słuchawkowy za 1500 dolarów nazwano „szklanymi dziurami”, ponieważ wprowadzały aparaty w niepożądane sytuacje, a w kilku przypadkach doznały przemocy fizycznej.

Nie powstrzymało to takich firm, jak Magic Leap, Amazon i Snap, od wypuszczenia na rynek inteligentnych okularów na przestrzeni lat, ale żadna z nich nie odniosła powszechnego sukcesu na rynku.

Pierwsza wersja Ray-Banów Meta, które mają maleńkie aparaty i głośniki wbudowane w ramki, została wprowadzona na rynek w 2021 roku. Sprzedały się zaledwie 300 000 sztuk, jak podał tego lata dziennik „Wall Street Journal”, sugerując, że jest to nadal produkt niszowy. Meta nie potwierdziła tej liczby.

Ale wprowadzony we wrześniu następca ma ulepszone możliwości AI. Firma testuje możliwość zadawania pytań asystentowi i rozpoznawania obiektów widzianych przez kamery, a celem jest szersze udostępnienie tych funkcji w 2024 r.

„Myślę, że zaskoczyło to wiele osób, jeśli chodzi o to, jak dobrze to zadziałało [the new Meta Ray-Bans] „Została dobrze przyjęta” – powiedział John Hanke, dyrektor generalny Niantic, firmy, która za pośrednictwem gry spopularyzowała rzeczywistość rozszerzoną opartą na smartfonach. Pokemon Go. „Wierzę, że to wydanie jest właściwym urządzeniem we właściwym czasie”.

Meta nie ujawniła liczb sprzedaży nowego zestawu słuchawkowego. Jednak Hanke, którego firma współpracowała z Qualcomm przy budowie prototypu zestawu słuchawkowego do rzeczywistości mieszanej, powiedział, że obecnie wierzy, że lekkie i niedrogie inteligentne okulary stanowią „znacznie większe możliwości” niż urządzenia takie jak Apple Vision Pro, które będą kosztować 3499 dolarów.

Dla Meta, która zainwestowała miliardy w najnowocześniejsze zestawy słuchawkowe do wirtualnej rzeczywistości, aby zanurzyć użytkownika w wirtualnych światach, inteligentne okulary, które w ogóle nie mają wyświetlacza, mogą wydawać się dalekie od pierwotnej wizji „Metaverse”. Jednak Mark Zuckerberg, dyrektor generalny Meta, powiedział, że spodziewa się połączenia tych dwóch typów słuchawek w ciągu następnej dekady. Tymczasem ruch rodziców na Facebooku w kierunku inteligentnych okularów odzwierciedla ponowne skupienie się Meta na sztucznej inteligencji.

Sam Altman, szef OpenAI, rozmawiał o stworzeniu urządzenia do noszenia ze sztuczną inteligencją z byłym projektantem Apple, Sir Jonym Ive i szefem SoftBanku, Masayoshi Sonem – poinformowały „Financial Times” osoby zaznajomione z tą sprawą.

Tymczasem Samsung zgłosił w USA i Wielkiej Brytanii znaki towarowe dla „Samsung Glasses” i „Galaxy Glasses”, co wywołało spekulacje, że może pracować nad konkurentem inteligentnych okularów Meta.

„Jesteśmy już o krok od lepszych doświadczeń” – powiedziała Carolina Milanesi, analityk w Creative Strategies. „To bardzo różni się od Google Glass”.

Dodatkowe raporty Christiny Criddle

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *