Po doskonałej karierze w kartingu Lawson już w pierwszych latach swojej młodości odnosił sukcesy w jeździe na otwartych kołach, rywalizując w różnych seriach, zajmując drugie miejsce w australijskich mistrzostwach Formuły 4 w 2017 r. i ponownie kończąc na drugim miejscu w tym roku. Następny w głównej Formule 4 mistrzostwa. .
Po podpisaniu kontraktu z juniorskim zespołem Red Bull na początku 2019 roku przejście do Formuły 3 było mniej udane, ponieważ Lawson w swoim pierwszym sezonie w MB Motorsport zajął 11. miejsce, chociaż był wicemistrzem Euroformula Open i zwycięzcą. Z serii wyścigowej Toyoty.
Przechodząc do Hitech Grand Prix na rok 2020, Lawson wygrał trzy wyścigi w drodze na piąte miejsce w klasyfikacji generalnej, zajmując jednocześnie drugie miejsce w Toyota Racing Series, tracąc sześć punktów do utrzymania tytułu.
2021 Po ostatniej farsie. Wyścig – nie jego własnego autorstwa – w który wszedł jako przywódca.
Wieloletni sojusznik Red Bulla, Berger, który w swojej 14-letniej karierze w Formule 1 wygrał 10 Grand Prix, widział wystarczająco dużo w ciągu roku, aby mieć pewność, że Lawson będzie wschodzącą gwiazdą. Bliski przyjaciel i doradca Red Bulla Helmut Marko również był o tym przekonany.
Pair, który w zeszłym roku objął stanowisko dyrektora generalnego zespołu, mówi, że pamięta „kilka dobrych wyścigów” Lawsona podczas jego dwóch sezonów w Formule 2, gdy pracował wówczas dla FIA.
Mówiąc do Szybka kawiarniaDodał: „Dla mnie główną motywacją był Gerhard, który powiedział, że kiedy Liam rywalizował w mistrzostwach DTM, był absolutnie niesamowity.
„Gerhard jest wielkim fanem stylu wyścigowego Liama. Powiedział: „To wszystko. Wchodzi w przewagę i jest szybki”.
Helmut również był bardzo przekonany o swojej naturalnej szybkości, ale Franz na początku był nieco sceptyczny: „Patrząc na jego wyniki, nie jestem pewien” – powiedział.
„Jeśli spojrzeć tylko na wyniki, nie będzie on wybitnym kierowcą, ale dużo się ścigał, w różnych klasach i za każdym razem pokazywał, że jest iskra. Helmut był w stu procentach przekonany, że to jest ten facet”.
„Franz (Horner, szef zespołu Red Bull) i ja odbyliśmy długą dyskusję, w wyniku czego Liam dostał rolę rezerwowego”.
Lawson został mianowany kierowcą testowym i kierowcą rezerwowym w AlphaTauri i Red Bull w 2022 roku, zanim w zeszłym roku znalazł się w centrum uwagi Formuły 1, kiedy zastąpił Daniela Ricciardo podczas weekendu Grand Prix Holandii po tym, jak Australijczyk złamał kość lewej ręki po wypadku wypadek Za wypadek na praktyce.
Młody Nowozelandczyk spisał się znakomicie w bardzo trudnych warunkach i wystartował w czterech kolejnych wyścigach, zajmując dziewiąte miejsce w Grand Prix Singapuru, a także tracąc punkty we Włoszech i Japonii.
Baer był zdumiony tym, jak dobrze Lawson się zaadaptował, zwłaszcza biorąc pod uwagę „ogromną presję”, pod jaką znajdował się jako debiutant.
„W Formule 1 dostajesz jedną szansę i chcesz ją wykorzystać, ponieważ jest tylko 20 miejsc” – powiedział Pair.
„Opowiedziałem Liamowi o mojej rozmowie (dla dyrektora generalnego AlphaTauri) z akcjonariuszami. Przeprowadziłem wiele wywiadów, dużo rozmawiałem w życiu, ale nadal byłem bardzo zdenerwowany.
„Dla tych chłopaków jest to jednorazowa sytuacja, kiedy wiedzą, że muszą dać z siebie wszystko. Mogą dostać jedną szansę i to wszystko.
„Liam powiedział, że był bardzo zdenerwowany w Zandvoort. Powiedział, że tak samo było w samochodzie (ręce mu się trzęsły), ale kiedy zaczął się ruszać, wszystko było w porządku.
„Taki jest kierowca wyścigowy, gdy nagle rzuca przełącznik i zamienia emocje w wydajność.
„W tym właśnie widać różnicę między tymi chłopakami i to właśnie może zrobić (Lawson). Wsadź go do samochodu, to jest klucz, a odjedzie”.