NextBike Poland ma uruchomić system metrabike w polskiej metropolii Górnośląskiej-Zaklętej w lutym 2024 roku, stopniowo wprowadzając 7 000 inteligentnych rowerów wyposażonych w nadajniki GPS.
Źródło: Next Bike Poland
NextBike Poland ogłosiło, że 25 lutego 2024 roku w Metropolii Górnośląsko-Zakładskiej (GZM) w Polsce uruchomiony zostanie system Roweru Metropolitalnego (MetroBike). Ta kompleksowa sieć obejmie cały region GZM obejmujący 31 miast i gmin. System rowerów miejskich w Polsce i trzeci co do wielkości w Europie.
Zarządzany przez NextBike Poland system metrobike będzie wdrażany w trzech etapach. Od 25 lutego 2024 r. w ośmiu miastach, w których działają już te same systemy, dostępnych będzie 1260 rowerów. W drugim etapie, zaplanowanym na drugą połowę roku, w kolejnych miastach dołączy prawie 4800 rowerów. Ostatnia faza, która odbędzie się w 2025 r., zakończy system obejmujący łącznie 7 000 rowerów we wszystkich uczestniczących miastach i gminach.
System Metrobike obejmuje 7 000 rowerów czwartej generacji, zwłaszcza modele Smartbike 2.0 z nadajnikami GPS, co eliminuje potrzebę stosowania tradycyjnych mechanizmów blokujących.
Next Bike firmy TIER wprowadza możliwość korzystania z rowerów w Barcelós w Portugalii
Prezes Nextbike Poland, Tomasz Wojtkiewicz, powiedział: „Dzięki synergii pomiędzy Nextbike i Metropolis wierzymy, że nasze skoncentrowane wysiłki w obszarze innowacji przyczynią się do poprawy jakości życia mieszkańców, zapewniając im nowoczesny, ekologiczny i wygodny transport. Solutions, kolejny element Smart City w regionie GZM.”
Użytkownicy MetroBike będą mieli dostęp do ekskluzywnej aplikacji z możliwością wypożyczenia istniejących rowerów Następny rower aplikacji i docelowo poprzez aplikację TransportGZM. System będzie zawierał zaawansowane technologie, w tym automatyczne czaty na żywo i chatboty, aby zapewnić elastyczne i przyjazne dla użytkownika wsparcie.
„Nasze metrobike będą częścią naszego kompleksowego systemu transportowego. Nie uważamy metrobike’a za pojazd rekreacyjny, chociaż w tej roli może się również sprawdzić. Jest równą częścią zrównoważonego transportu miejskiego, obok tramwajów, autobusów i trolejbusów. Na miarę pierwszej polskiej metropolii będzie respektować wyzwania i potrzeby współczesnych mieszkańców miast. Budujemy pierwszy duży i zaawansowany technologicznie system transportu miejskiego” – powiedział Kazimierz Karolczak, Prezes Zarządu GZM.