NZME kupuje SunMedia, właściciela witryny SunLive – wydawca NZ Herald i Bay of Plenty Times twierdzi, że to posunięcie wzmacnia zaangażowanie w lokalne dziennikarstwo

NZME kupuje SunMedia, właściciela witryny SunLive – wydawca NZ Herald i Bay of Plenty Times twierdzi, że to posunięcie wzmacnia zaangażowanie w lokalne dziennikarstwo

Dyrektor generalny NZME Michael Boggs. Zdjęcia: Michael Craig

NZME kupiło jedną z wiodących w kraju regionalnych firm informacyjnych, wzmacniając, jak twierdzi, jej zaangażowanie w dziennikarstwo lokalne i społeczne.

the Herold Nowej Zelandii I Zatoka wiele razy Wydawcę kupiła firma SunMedia z Taurangi – właściciel serwisu SunLive i wydawca serwisu SunLive Weekendowe słońce, Wiadomości z wybrzeża i wsi I Nowe dzienniki rolnicze Publikacje – za nieujawnioną, tajną sumę.

NZME twierdzi, że zespoły ds. sprzedaży i wiadomości SunMedia będą nadal działać pod marką SunMedia, ale będą podlegać liderom NZME, którzy pomogą wspierać współpracę z zespołami sprzedaży firmy i szerszym newsroomem.

NZME podało, że SunMedia zatrudnia 28 osób, w tym 17 pracowników zatrudnionych na stałe lub na czas określony, którzy otrzymają warunkową ofertę pracy.

Od 23 lat właścicielem SunMedia jest para Tauranga, Claire Rogers i zmarły Brian Rogers, a jej platforma i gazety działają w całym regionie Bay of Plenty.

Brian Rogers zmarł w 2022 roku, a jego żona twierdzi, że bez niego u boku nigdy nie jest tak samo.

„Chociaż nie jest to łatwa decyzja, jest to właściwy krok, aby w przyszłości Tauranga nadal miała najlepsze lokalne platformy informacyjne” – stwierdził radny Rogers w dzisiejszym oświadczeniu.

„Chcę podziękować społeczności, naszym reklamodawcom i lojalnym czytelnikom, ale przede wszystkim niesamowitemu zespołowi SunMedia, który niestrudzenie pracował nad opowiadaniem historii społeczności i dostarczaniem najświeższych wiadomości 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu”.

Dyrektor generalny NZME, Michael Boggs, wyraził zadowolenie, że firma buduje silne portfolio platform cyfrowych i reklamy natywnej.

„Ten zakup pokazuje zaangażowanie NZME we wspieranie lokalnego dziennikarstwa i przyczynia się do realizacji strategii wydawniczej NZME, zapewniając prowadzenie wysokiej jakości, wydajnej firmy poligraficznej, która służy lokalnym społecznościom i reklamodawcom, a także posiadanie wysokiej jakości oferty wiadomości cyfrowych.

Strona internetowa Sun Life.

READ  Rada Auckland potwierdza częściową sprzedaż udziałów w porcie lotniczym Auckland

„SunMedia ma dumną lokalną historię, z dedykowanym newsroomem, zespołem sprzedaży i lokalną siecią dostaw, którymi przez dwie dekady sprawnie zarządzali Claire i jej mąż Brian, który niestety zmarł w 2022 roku.

„Cieszymy się, że możemy nadal inwestować w przyszłość tej firmy, wspierając lokalne dziennikarstwo oraz możliwości sprzedaży i dostaw w regionie”.

NZME dociera już do prawie 260 000 osób w Zatoce Obfitości za pośrednictwem kanałów cyfrowych, gazet i kanałów radiowych, w tym Zatoka wiele razyHity Bay Of Plenty, Czasy wymiotowania, Poczta Hauraki Coromandel I Reklamodawca Katikati.

„Platformy SunMedia poszerzą naszą szeroką ofertę lokalnych wiadomości i treści rozrywkowych w całym regionie, a także zapewnią więcej możliwości lokalnym reklamodawcom” – powiedział Boggs.

„Uważam, że dzięki infrastrukturze, systemom wsparcia i operacjom NZME zapewni to sukces platform drukowanych i cyfrowych Sun Media w przyszłości”.

Sprzedaż ma zostać sfinalizowana do końca tego miesiąca.

I również Ogłaszać I Zatoka wiele razyNZME jest właścicielem portalu nieruchomości OneRoof, NewstalkZB oraz szeregu rozrywkowych stacji radiowych, w tym ZM, The Hits i Coast.

W lutym NZME odnotowało zysk operacyjny w wysokości 56,2 mln dolarów za rok finansowy 2023, co oznacza spadek o 13 procent w porównaniu z rokiem poprzednim i nieco poniżej oczekiwań zalecanych w listopadzie.

Zysk netto firmy po opodatkowaniu wyniósł 12,2 mln dolarów, w porównaniu z 22,7 mln dolarów w 2022 r. Dochód operacyjny wyniósł 346,6 mln dolarów, co oznacza spadek o 5 procent w porównaniu z 2022 r.

Wynik, choć gorszy w 2022 r., pokazał, że NZME jest jedną z największych firm z branży mediów biznesowych osiągających najlepsze wyniki wśród ogłaszających wyniki.

Weekendowa gazeta Sun.
Weekendowa gazeta Sun.

Boggs powiedział wówczas, że chociaż trudne warunki gospodarcze „poważnie wpłynęły” na wyniki finansowe, firma radziła sobie dobrze, „dostosowała się do wyzwań i w dalszym ciągu zapewniała wzrost przychodów z rozwiązań cyfrowych”.

READ  Wielka wycieczka samochodowa po Nowej Zelandii: małe miasteczko w Nowej Zelandii, które uwieczniło legendę sportu Kiwi

„Zaufanie przedsiębiorstw i konsumentów było niskie przez cały rok, ponieważ presja inflacyjna i rosnące stopy procentowe przyczyniły się do powstania niezwykle trudnego środowiska operacyjnego dla wielu nowozelandzkich przedsiębiorstw. Mimo to NZME radziło sobie dobrze na tle rynku, utrzymując silną bazę odbiorców wynoszącą 3,5 miliona Kiwi Lub 85 procent osób powyżej 15 roku życia.

Wśród najważniejszych wydarzeń firma podała, że ​​liczba subskrypcji wydawniczych wzrosła do 222 000, w tym 130 000 subskrypcji wyłącznie cyfrowych.

„Działalność w zakresie publikacji cyfrowych jest rentowna, także biorąc pod uwagę pełne inwestycje w dziennikarstwo pojawiające się na platformach cyfrowych NZME oraz gdy artykuły pojawiają się w drukowanych publikacjach NZME”.

W momencie ogłoszenia wyników Boggs stwierdził, że na rok 2024 widać pozytywne oznaki: „przychody z reklam w styczniu i lutym wyższe w porównaniu z rokiem ubiegłym, pewność przedsiębiorstw i konsumentów co do tendencji wzrostowych oraz odbicie na rynku nieruchomości”.

Powiedział, że nastroje wśród komentatorów rynkowych w dalszym ciągu charakteryzuje niepewność gospodarcza i brak jasnego konsensusu co do oczekiwań.

„Jesteśmy dobrze przygotowani do osiągnięcia lepszych wyników w miarę poprawy warunków rynkowych. Zdajemy sobie sprawę z ciągłej presji kosztowej w naszej firmie i skoncentrujemy się na możliwościach poprawy wydajności. „

„Mamy przyjemność ogłosić ostateczną dywidendę za 2023 rok na tym samym poziomie co w roku ubiegłym, zwłaszcza w kontekście trudnego rynku”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *