Słuchanie muzyki w Internecie osiągnie nowy szczyt w 2024 r. Edison Research nazywa niemal całkowitym „zwycięstwem” inteligentnych urządzeń, napędzając ten wzrost. Według stanu na styczeń 2024 r. 93% populacji w wieku powyżej 12 lat posiada smartfon, telewizor Smart TV lub inteligentny głośnik. Stanowi to wzrost o 85% w porównaniu z pięcioma laty i obecnie obejmuje około 267 milionów osób posiadających co najmniej jedno inteligentne urządzenie.
„Te cyfrowo połączone urządzenia, zaprojektowane tak, aby zapewnić łatwiejszy niż kiedykolwiek wcześniej dostęp do treści, są teraz w pełni zintegrowane z życiem konsumentów” – powiedziała Megan Lazovic, wiceprezes Edison, powiedziała w czwartek podczas konferencji Podcast Movement Evolutions w Los Angeles.
Smartfony, najstarsze z całej trójki, mają współczynnik penetracji na poziomie 90%. Kiedy w 2009 roku badacze Edisona po raz pierwszy zapytali o posiadanie smartfona, tylko 10% populacji USA posiadało smartfon.
Penetracja Smart TV osiągnie 72% w 2024 r., w porównaniu z 70% w roku ubiegłym.
Inteligentne głośniki, czyli głośniki korzystające z asystentów głosowych, takich jak Alexa, Google Assistant i Siri, szybko zadomowiły się w domach po ich wejściu na rynek. W 2017 r. jedynie 7% populacji USA posiadało taki egzemplarz. Do 2021 r. odsetek ten wzrósł do jednej trzeciej populacji, a w 2023 r. osiągnął najwyższy poziom 36%. W tym roku odsetek ten spadł do 34%, czyli szacunkowo 98 milionów Amerykanów.
„Zaobserwowaliśmy spadek zainteresowania tymi urządzeniami” – powiedział Lazovic o inteligentnych głośnikach. „Ale nadal znajdują się w ponad jednej trzeciej tych gospodarstw domowych. Choć podekscytowanie maleje, liczba tutaj może odzwierciedlać rozwój inteligentnej technologii, która zapewnia asystentów głosowych we wszystkich typach produktów. „
Słuchanie dźwięku należy do najczęstszych zastosowań inteligentnych głośników – 21% populacji w wieku 12+ zrobiło to w zeszłym miesiącu i 17% w zeszłym tygodniu. „Dla jednego na sześciu Amerykanów inteligentny głośnik to urządzenie, którego regularnie używa do odtwarzania dźwięku” – zauważył Lazovic.
Wiele osób, które przyjęły do domu inteligentny głośnik, znalazło powody, aby kupić więcej niż jeden. W 2018 r. 70% właścicieli inteligentnych głośników posiadało tylko jedno urządzenie. „Ale posiadanie więcej niż jednego urządzenia szybko stało się normą dla większości właścicieli inteligentnych głośników” – zauważył Lazovic. Do 2019 r. gospodarstwa domowe wyposażone w inteligentne głośniki posiadały średnio dwa urządzenia. Tendencja ta stale rośnie. W 2024 r. 43% właścicieli inteligentnych głośników miało w swoich domach co najmniej trzy urządzenia, w porównaniu z 37% w 2023 r. i 33% w 2022 r. Średnia liczba takich urządzeń w gospodarstwach domowych posiadaczy takich urządzeń wynosi obecnie 2,9.
Chociaż niektórzy mogą zachwalać inteligentny głośnik jako alternatywę dla radia analogowego w domu, nadal pozostaje wiele do zrobienia, aby dotrzymać kroku posiadaczom odbiorników radiowych. Najnowsze dane: 60% mieszkańców w wieku powyżej 12 lat mieszka w domu wyposażonym w radio, w porównaniu do 34% w przypadku inteligentnego głośnika. „Szacuje się, że 172 miliony Amerykanów ma radia w swoich domach” – powiedział Lazovic. „Około jedna czwarta populacji twierdzi, że nie ma żadnego z nich. Prawdopodobnie używa jednego z innych inteligentnych urządzeń, o których mówiliśmy.
Jak wspomniał Nielsen, w samochodzie odbywa się najwięcej słuchania radia, a Infinite Dial to umożliwia. Spośród 85% Amerykanów w wieku powyżej 18 lat, którzy w ciągu ostatniego miesiąca prowadzili lub jechali samochodem, 70% słucha obecnie radia AM/FM w swoim głównym pojeździe. „Dla większości Amerykanów w większości pojazdów radio AM/FM jest najłatwiej dostępne po latach nawykowego słuchania” – powiedział Lazovic.
Naturalnie Amerykanie korzystają w samochodzie z wielu źródeł dźwięku, a nowe dane Edisona pokazują, że słuchanie radia internetowego w drodze staje się coraz bardziej powszechne. Ponad połowa kierowców (55%) słucha radia internetowego w samochodzie. Słuchanie podcastów zajmuje trzecie miejsce z wynikiem 32%.
Infinite Dial opiera się na ogólnokrajowym badaniu, w którym wzięło udział 1086 osób w wieku 12 lat i starszych. Ankietę przeprowadzono w styczniu w języku angielskim i hiszpańskim. Dane ważono według populacji USA w wieku powyżej 12 lat. Tegoroczny raport powstał przy wsparciu finansowym firm Audacy, Cumulus Media i SiriusXM.
Pobierz 2024 Nieskończony popyt Tutaj.