Wielu z nas nauczy się jeździć starymi samochodami, zanim przejdzie do nowszych i lepszych samochodów. Ale niewielu może powiedzieć, że uczyło się w pliku Ford model T Kiedyś był najnowszy i najlepszy.
Harold Bagot jest jedną z tych osób, które mogą szczerze powiedzieć, że tak, ponieważ w wieku 10 lat nauczył się jeździć rodzinnym wózkiem mlecznym na farmie. Oznacza to, że nauczył się jeździć, zanim większość z nas się urodziła.
Udał się do uzyskania prawa jazdy w 1936 (pierwszy rok, w którym zostały wprowadzone do Wielkiej Brytanii) i kupił swój pierwszy samochód, Ford 8 Popular w 1937 za 100 funtów, a dziś około 6987 funtów (lub około 14 000 NZ). Fordem Anglia w przyszłym roku.
Harold niedawno przywołał swoje wspomnienia z Modelu T in Brytyjskie Muzeum Motoryzacji w Beaulieu, Hampshire, ale miał też bardzo szczególny i nowoczesny zabieg – wjazd Ford Mustang Mach-E, pierwszy właściwy debiut Forda na światowym rynku pojazdów elektrycznych.
Czytaj więcej:
* Mustang Mach-E EV-SUV Moment Model T dla Forda
* Ten trójkołowiec strażacki to najdziwniejsza i najfajniejsza rzecz, jaką widzieliśmy przez cały tydzień
* Pięć rzeczy: modele, które chcemy elektryzować
* Ford Mach-E pojawi się z niepokojem o zerowym zasięgu
Jechał swoimi prawnukami, 15-letnim Felixem, który aspiruje do bycia kierowcą wyścigowym, i swoim 12-letnim bratem Charliem, trzy mile od Beaulieu do dawnej osady stoczniowej Bucklers Hard.
Zdumiony cichymi samochodami elektrycznymi, Bagot powiedział: „Odkąd skończyłem 10 lat, nadal interesuję się samochodami i dzisiaj jestem zainteresowany przejściem na elektryczne po tym, jak rząd wycofał tradycyjne silniki spalinowe, do których jestem przyzwyczajony.
„Przypomniałem sobie moją historię jazdy Modelem T i zobaczyłem, co przyniesie przyszłość. To było ekscytujące być za kierownicą, spodziewając się zobaczyć za kierownicą moje wnuki.”
Ford Model T wykorzystywał czterocylindrowy silnik o pojemności 2,9 litra, który generował moc 15 kW, w połączeniu z dwubiegową przekładnią planetarną.
Porównaj to z podwójnymi silnikami elektrycznymi Mach-E, które generują do 358 kW. Jeśli chodzi o moment obrotowy, Model T wytwarzał przyzwoitą wartość w tym czasie, około 113 Nm, podczas gdy chwilowe skręcanie elektryczne Mach E wahało się od 430 Nm do 860 Nm.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”