Epidemia Delta Covid 19: Air New Zealand traci 440 milionów dolarów

Epidemia Delta Covid 19: Air New Zealand traci 440 milionów dolarów
Praca

Air New Zealand staje w obliczu kolejnych wybojów w miarę rozprzestrzeniania się szczepu Delta. Zdjęcie/Mark Mitchell.

Air New Zealand zgłosił stratę przed innymi ważnymi pozycjami i podatkami w wysokości 440 milionów dolarów za rok kończący się 30 czerwca – pierwszy pełny 12-miesięczny okres operacyjny z ograniczeniami dotyczącymi podróży międzynarodowych związanych z Covid-19.

Korzystając z tej samej miary, firma odnotowała stratę w wysokości 87 mln USD w roku podatkowym 2020.

Strata ustawowa przed opodatkowaniem, która obejmuje 29 milionów dolarów zysku z innych znaczących pozycji, wyniosła 411 milionów dolarów w porównaniu ze stratą 628 milionów dolarów w zeszłym roku.

Tegoroczny wynik był zgodny z oczekiwaniami analityków i zgodny z wytycznymi rynkowymi podanymi przez przewoźnika.

W tym okresie zeszłego roku podatkowego linia lotnicza skorzystała z około 450 milionów dolarów pomocy rządowej, w tym programów dopłat do ładunków lotniczych, a także z większej liczby dotacji i inicjatyw, które nie zostaną powtórzone w takim samym stopniu w roku podatkowym 2022.

Przychody z wysyłek wzrosły o 71% w porównaniu z poprzednim rokiem.

Oczekuje się, że niedawne ogólnokrajowe zamknięcie kraju miało negatywny wpływ na finansowe wyniki operacyjne po silnym ożywieniu w kraju w ciągu ostatnich 15 miesięcy. Ta część firmy powróciła do ponad 90 procent poziomów sprzed Covid, ale została w dużej mierze zamknięta na poziomie alarmowym 4, a tylko niezbędni pracownicy mogą podróżować kilkoma lotami dziennie.

Płynność linii lotniczej na dzień 24 sierpnia 2021 r. wyniosła 1,3 miliarda dolarów, w tym 183 miliony dolarów w gotówce i 1,15 miliarda dolarów w niewykorzystanych środkach z rządowej linii kredytowej.

Koronawirus choroba

>

Mówi, że dywidendy pozostają niespłacone, a planowane podwyższenie kapitału jest odroczone do pierwszego kwartału 2022 roku.

Przewodnicząca Therese Walsh powiedziała, że ​​wynik finansowy za 2021 r. odzwierciedla rzeczywistość roku, w którym linia lotnicza nie była w stanie obsługiwać dwóch trzecich swojej sieci pasażerskiej.

READ  Koszt drukowania pieniędzy przekracza oczekiwania, Bank Rezerw Nowej Zelandii potrzebuje teraz 9 miliardów dolarów wsparcia

„W bardzo ograniczonym środowisku Air New Zealand utrzymała dyscyplinę kosztową, kładąc nacisk na dostawę par excellence w obszarach będących pod jej kontrolą. Powrót silnej działalności krajowej i wzrost usług przewozowych, które obsługują nasze kluczowe rynki eksportowe, przypominają kluczowa rola linii lotniczej w infrastrukturze Nowej Zelandii”.

Dyrektor generalny Greg Foran powiedział, że rok podatkowy 2021 był rokiem, w którym linie lotnicze odegrały rolę w walce z samolotami, utrzymywały codzienne loty i podjęły znaczące kroki w celu realizacji zaktualizowanej strategii, Kia Mau.

„Nasi pracownicy rozwinęli nowe możliwości i pomysłowość i szybko się dostosowali, gdy zmieniły się warunki. Chociaż powrót lotów długodystansowych wydaje się być trochę odległy, zmiany wprowadzone przez zespół w tym roku będą nam dobrze służyć, gdy wrócą”.

W zeszłym roku linia lotnicza spadła do 454 milionów dolarów, po raz pierwszy od 2002 roku.

Dzisiaj, ze względu na niepewność związaną z obecnym zamknięciem kraju, trwającymi ograniczeniami dotyczącymi podróży międzynarodowych i niepewnością dotyczącą poziomu popytu po zniesieniu tych ograniczeń, linia lotnicza poinformowała, że ​​zawiesiła swoje prognozy dotyczące zarobków na 2022 r.

Greg Foran, dyrektor generalny Air New Zealand.  Zdjęcie/Brett Phipps
Greg Foran, dyrektor generalny Air New Zealand. Zdjęcie/Brett Phipps

Rząd jest właścicielem 52 procent linii lotniczych, a 13 sierpnia sekretarz skarbu Grant Robertson powiedział firmie, że obecne otoczenie nie jest wystarczająco pewne i stabilne, aby umożliwić Crown z góry zdecydowane zobowiązanie do wsparcia planowanego obecnie podwyższenia kapitału.

W tym kontekście linia lotnicza w porozumieniu z Crown zdecydowała o przesunięciu planowanego podwyższenia kapitału z 30 września br. do pierwszego dostępnego okna w pierwszym kwartale 2022 roku.

„Z zastrzeżeniem zadowolenia Rady Ministrów z warunków proponowanego podwyższenia kapitału dla linii lotniczej w odpowiednim czasie, Korona po raz kolejny potwierdziła, że ​​będzie uczestniczyć w podwyższeniu kapitału poprzez zakup liczby nowych akcji niezbędnych do utrzymania większościowego pakietu akcji”. „

Po zakończeniu dokapitalizowania Air New Zealand spodziewa się spłacić wszystkie kwoty zaciągnięte w ramach instrumentu pożyczki rządowej.

READ  Pierwszy roczny spadek mediany wartości domów od 11 lat

Do czasu zakończenia podwyższenia kapitału linia lotnicza ma dostęp do wystarczającej płynności w ramach instrumentu, a pozostałe środki w wysokości 1,15 mld USD pozwalają na kontynuowanie działalności operacyjnej i inwestycyjnej. Air New Zealand wyciągnął 350 milionów dolarów z obiektu 25 sierpnia 2021 r. i spodziewa się kolejnych wypłat w nadchodzących miesiącach.

Operacyjne przepływy pieniężne linii lotniczej w roku podatkowym 2021 skorzystały z jednorazowego odroczenia w wysokości około 254 mln USD w podatku od świadczeń fringe (FBT) i płatnościach PAYE, których spłata rozpocznie się w roku kalendarzowym 2022.

Oczekuje się, że dodatkowe 60 mln USD od FBT i PAYE zostanie odroczone w pierwszym kwartale roku obrotowego 2022 i wypłacone przed 31 marca 2022 r.

Zarząd Air New Zealand nie spodziewa się, że będzie rozważał wypłatę dywidendy, zanim dochody linii lotniczej nie poprawią się i nie odniosą znacznych korzyści, a także w kontekście sprzyjającego otoczenia makroekonomicznego.

W zeszłym roku cena akcji Air NZ osiągnęła 1,96 USD i była najniższa na poziomie 1,30 USD. Wczoraj został zamknięty za 1,53 USD.

więcej obserwujących

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *