Mercadona zwiększa inwestycje w Portugalii
Hiszpańska sieć supermarketów Mercadona Planuje zasilić swoją portugalską spółkę zależną 180 mln euro, aby sfinansować plany dalszej ekspansji w tym kraju przez cały 2024 rok. inwestycja Będzie bezpośrednio wspierać otwarcie 11 nowych sklepów w Guarda, Oliveira de Azemes, Coimbra (Solom & Eras), Leiria, Évora, Vila Nova de Gaia (Canelas), Sintra (Río de Muro), Maya (Moreira) i Seixal ( Vernao). Ferro) i Barreiro (Lavradio). Mercadona planuje także ukończenie Centrum Logistycznego Al Mairim w lipcu tego roku.
źródło: esmmagazine.com
Nowa lub bezpłatna gwarancja po oficjalnej premierze Woolworths w Nowej Zelandii
Odliczanie dobiegło końca dla firmy Woolworths wraz z oficjalnym wprowadzeniem firmy Woolworths na rynek nowozelandzki, czemu towarzyszyło odnowione zobowiązanie do gwarancji świeżości lub bezpłatnej gwarancji, co stanowi kamień milowy na drodze transformacji. Firma Woolworths wprowadziła także na rynek produkt Fresh Food Feel, który symbolizuje obietnicę zapewnienia Nowozelandczykom najlepszych doświadczeń w supermarketach każdego dnia i świętuje powrót marki Woolworths do Nowej Zelandii.
źródło: Countdown.co.nz
Coop amba zgadza się na posiadanie 50/50 udziałów w Coop Danmark
Coop Amba i spółka energetyczna OK zgodziły się na strukturę własności 50/50 Spółdzielnia Daniaprzy czym OK ma „zdecydowany wpływ” na sieć spożywczą, niezależnie od udziałów właścicielskich, jak zauważyła spółka w swoim zgłoszeniu oświadczenie. W ramach umowy Coop amba i Tak Zainwestuje 2 miliardy DKK (270 milionów euro) w Coop Danmark, aby pomóc sieci spożywczej wzmocnić jej pozycję. SuperBrugsen, Mój sponsor, ProgresI 365 rabatów Banery.
źródło: esmmagazine.com
Filipiny: Ten dom towarowy 360 stopni zachęca do przyjęcia ekologicznego stylu życia
Odwiedź nowo otwarty supermarket 360 stopni zdrowia w Glorietta, gdzie wiele zrównoważonych produktów i praktyk zachęca do przyjęcia ekologicznego stylu życia. „Naszym celem w Heyday jest dostarczanie różnorodnej gamy produktów wellness, które spełniają indywidualne potrzeby, jednocześnie promując dobre samopoczucie, wspierając społeczność i zrównoważony rozwój” – powiedział Ryan Tan, współzałożyciel Heyday. Sklep pozyskuje świeże produkty, w tym owoce i warzywa, bezpośrednio od filipińskich rolników.
źródło: mb.com.ph
Włochy: Liczba sklepów Famila sięga 300 i planuje otworzyć 15 nowych sklepów w 2024 r
Włoska sieć spożywcza Famella przekroczyła 300 sklepów w kraju, świętując w tym roku 40-lecie swojego istnienia. Część szeroko zakrojonej grupy dystrybucyjnej Gruppo Selex, rodzinaSieć 's.com rozciąga się na 12 regionów Włoch, dzięki pięciu firmom członkowskim korzystającym z tej marki – Maxidi, Unicomm, Arca, Megamark i Cds. Famila ma lojalną bazę klientów i udział w rynku na poziomie 3,5%. Ogromny rynek I supermarket sektora, wynika z danych NIQ.
źródło: esmmagazine.com
Wielka Brytania: Tesco i Asda oferują bezpłatne mleko, owoce i warzywa rodzicom z dziećmi poniżej 4 lat
Supermarkety, w tym niektóre z największych w Wielkiej Brytanii, m.in Tesco I AsdaRozdają bezpłatne mleko i warzywa, a także świeże owoce, aby podnieść koszty życia. Dzieje się tak w czasie, gdy supermarkety współpracują z… NHS.
źródło: birminghammail.co.uk
UFU zszokowany komunikatami o wynikach Tesco
Prezes UFU David Brown mówi, że rolnicy będą sfrustrowani komentarzami Tesco, jakoby wzrost zysków wynikał ze złagodzenia „presji cenowej”. Jego zdaniem nie powinno to prowadzić do dalszej korelacji cen płaconych rolnikom, którzy pomimo rosnących kosztów ponoszonych przez rolnika pozostają pod presją ze strony agresywnych sprzedawców detalicznych.
źródło: ufuni.org
Australijczycy spożywają mniej warzyw, owoców i mleka
Według danych Australijskiego Biura Statystycznego (ABS) Australijczycy kupili w latach 2022–2023 o prawie 3,9% mniej żywności niż w roku poprzednim, co oznacza spadek o 63 gramy, czyli 337 kilodżuli dziennie. Największy spadek dotyczył warzyw – 14 gramów na osobę dziennie. Na kolejnych miejscach znalazły się owoce (spadek o 12 gramów), nabiał (spadek o 11 gramów) i napoje bezalkoholowe (spadek o 9 gramów).
źródło: abs.gov.au
Wielka Brytania: Gigant dostaw artykułów spożywczych Getir prowadzi rozmowy o radykalnej restrukturyzacji
Getir, jedna z największych na świecie platform dostaw artykułów spożywczych, prowadzi rozmowy o radykalnej restrukturyzacji zaledwie dwa lata po tym, jak została wyceniona na około 12 miliardów dolarów (9,6 miliarda funtów). Getir, który powstał w Turcji i obecnie działa na pięciu rynkach, w tym w Wielkiej Brytanii, rozważa szereg opcji w ramach rozmów z głównymi inwestorami, dowiedział się Sky News.
źródło: news.sky.com
Słynny niemiecki dom towarowy KaDeWe jest w tajskich rękach
Central Group z Tajlandii nabyła kultowy budynek „Kaufhaus des Westens” (KaDeWe) od upadłej Grupy Signa za 1 miliard euro. Miał już większościowy pakiet udziałów w sklepie noszącym jego nazwę.
źródło: Retaildetail.eu
Dyrektor generalny Amazona mówi o potencjale spożywczym
W Coroczny list do akcjonariuszy, Amazonka Prezes i dyrektor generalny Andy Jassy opowiedział o kilku aspektach działalności spożywczej giganta handlu detalicznego, w tym o produktach sprzedawanych za pośrednictwem jego witryny oraz w sklepach stacjonarnych Amazon Fresh i Whole Foods Market.
źródło: progresgrocer.com
Stany Zjednoczone: Hannaford otwiera nowe sklepy w Maine
Hannaford Supermarkets oficjalnie powitało klientów w swoich nowych sklepach w Fort Kent i Madawaska w stanie Maine 12 kwietnia. Wielkie otwarcia są następstwem wysiłków sprzedawców detalicznych żywności. nabyła sklepy na początku tego rokuktóra wcześniej działała jako Paradis Shop 'n Save Supermarkets i była dostarczana i wspierana przez firmę Hannaford.
źródło: progresgrocer.com
Kanada: Walmart przedstawia nowy flagowy sklep skupiony na technologii
Walmart Canada przeciął wstęgę w swoim niedawno odnowionym sklepie flagowym w Mississauga w Ontario, który kładzie duży nacisk na technologię sklepową i rozszerzoną ofertę artykułów spożywczych. Opisywany przez sprzedawcę jako „sklep przyszłości” sklep o powierzchni 223 000 stóp kwadratowych, zlokalizowany w Square One Mall w samym sercu śródmieścia, został zaprojektowany z naciskiem na wygodę klienta i doświadczenia oparte na technologii.
źródło: canadiangrocer.com
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”