Na początku kwietnia Hanwha Aerospace oficjalnie Otworzył swoje biuro w Warszawie, stanowi kolejny krok we współpracy z europejskimi klientami i partnerami. Szybka ekspansja południowokoreańskiego producenta na Stary Kontynent wynika z masowych zakupów sprzętu wojskowego przez Siły Zbrojne RP, a także dużego zainteresowania koreańskimi produktami z innych krajów. Otwarcie biura to jednak dopiero pierwszy etap działalności Hanwha w regionie. Według Różny Źródła podają, że Hanwha przygotowuje się także do otwarcia centrum usług pod Warszawą. Potwierdza to niedawne ogłoszenie o pracę opublikowane w serwisie rekrutacyjnym praca.pl.
Bestsellerem Hanwy na rynku europejskim jest haubica samobieżna K9, używana przez Norwegię, Finlandię, Polskę i Turcję. Dowody wskazują, że usługi serwisowe będą początkowo skupiać się na tym produkcie. Niemniej jednak zainteresowanie Polski zakupem kolejnych czołgów podstawowych K2 mogłoby skutkować rozbudową koreańskiego zakładu. Billy Boo Hwan Lee, dyrektor generalny Przedstawicielstwa Handlowego Hanwha w Polsce powiedział, że firma rozszerza swoją działalność osiedlając się w Polsce. łącznie z utworzeniem zakładu produkcyjnego.
Jednym z głównych powodów otwarcia biura jest chęć Hanwhy kontynuowania współpracy z polskim rządem. Firma przeanalizuje więcej możliwości zaangażowania lokalnych firm zbrojeniowych w produkcję komponentów do K9 i M239 Chunmoo MLRS. W grudniu 2023 roku Hanwha podpisała umowę wykonawczą na dostawę jeszcze nieopracowanych haubic K9PL.
Otwarcie biura i plany Hanwhy nie obyło się bez krytyki ze strony części komentatorów. Jedna z krytycznych uwag pod adresem powierzenia Hanwha wiodącej roli w konserwacji sprzętu zamiast negocjowania większej liczby kontraktów offsetowych i zamówień na know-how jest taka, że mogłoby to prowadzić do nieoczekiwanych kosztów operacyjnych i zmniejszenia wydajności wojskowych obiektów zajmujących się konserwacją. Jednak widać to w miarę ewolucji relacji Sił Zbrojnych RP z producentem.
„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”