Kredyty obrazkowe: Obrazy Super Stock/Getty
Sztuczna inteligencja może powoli trafiać do newsroomów, tak jak lubią media Newsweek, Ilustracje sportowe, Gizmodo, przedsięwzięcie, CNETInni eksperymentowali z formatem. Choć większość szanowanych dziennikarzy potępiłaby ten przypadek użycia, istnieje wiele startupów, które wierzą, że sztuczna inteligencja może poprawić wrażenia z wiadomości — przynajmniej po stronie konsumentów. Ostatni, który dołączy do bitwy, to Rio„nadawca wiadomości oparty na sztucznej inteligencji”, którego zadaniem jest pomaganie czytelnikom w docieraniu do najważniejszych dla nich historii i tematów z wiarygodnych źródeł.
Nowa aplikacja, autorstwa tego samego zespołu, który stoi za startupem Curio zajmującym się dziennikarstwem audio opartym na sztucznej inteligencji, została po raz pierwszy zaprezentowana na festiwalu South by Southwest w zeszłym miesiącu w Austin. Pozyskał fundusze od Khosla Ventures i prezesa TED, Chrisa Andersona, który również wspierał Goryeo. (Start twierdzi, że runda się jeszcze nie zakończyła, więc nie może ujawnić kwoty.)
Natomiast sam Curio został założony w 2016 roku przez byłego stratega BBC Govinda Balakrishnana I londyński prawnik Srikanta Chakravarty’egoRio to nowe przedsięwzięcie, które poszerzy wykorzystanie technologii sztucznej inteligencji Curio.
Rio, opracowane początkowo jako funkcja aplikacji Curio, skanuje nagłówki zaufanych gazet i magazynów, takich jak Bloomberg, The Wall Street Journal, Financial Times, The Washington Post i innych, a następnie organizuje te treści w codzienny skrót wiadomości, który możesz albo czytać lub słuchać.
Ponadto zespół twierdzi, że Rio zapobiegnie znajdowaniu się użytkowników w komorze echa, wyszukując wiadomości, które poszerzają ich wiedzę na dany temat i zachęcają do głębszego nurkowania.
W testach Rio przygotowało codzienne podsumowanie prezentowane w interfejsie przypominającym historię, z grafiką i linkami do artykułów informacyjnych, które można było kliknąć u dołu ekranu i które opowiadały o artykule za pomocą głosu AI. (Były to dla jasności pełne artykuły, a nie streszczenia Amnesty International.) Możesz przeglądać nagłówki w taki sam sposób, w jaki klikasz relację w aplikacji społecznościowej, takiej jak Instagram.
Curio twierdzi, że technologia sztucznej inteligencji Rio nie będzie fabrykować informacji, a jedynie oznaczać treści pochodzące od zaufanych wydawców. Firma twierdzi, że Rio nie będzie wykorzystywać treści wydawców do szkolenia swojego LLM (modelu dużego języka) bez „wyraźnej zgody”.
Oprócz odprawy możesz także kontaktować się z Rio za pośrednictwem interfejsu chatbota opartego na sztucznej inteligencji, w którym możesz zadawać pytania na inne interesujące Cię tematy. Sugerowane tematy – na przykład „Ban TikTok” lub „Wojna na Ukrainie” – pojawiają się w postaci małych tarcz nad polem wprowadzania tekstu. Odkryliśmy, że sztuczna inteligencja czasami reagowała nieco wolno, ale poza tym działała zgodnie z oczekiwaniami.
Dodatkowo Rio zaoferuje utworzenie pętli audio dla Twoich zapytań, jeśli chcesz dowiedzieć się więcej.
Współzałożyciel Balakrishnan powiedział, że użytkownicy Curio zadali Rio ponad 20 000 pytań od czasu jego uruchomienia jako funkcji w Curio w maju ubiegłego roku, dlatego firma zdecydowała się zintegrować tę technologię ze swoją własną aplikacją.
„Sztuczna inteligencja sprawiła, że kwestionujemy, co jest prawdą, a co nie. „Możesz sprawdzić strony internetowe AI, aby uzyskać szybkie odpowiedzi, ale ślepe ufanie im jest ryzykowne” – zauważył Chakravarty w oświadczeniu wydanym na temat debiutu Rio na SXSW. Rzetelna wiedza jest trudna do zdobycia. Tylko nieliczni szczęśliwcy mają dostęp do zweryfikowanych i zweryfikowanych informacji. Rio przeprowadzi Cię przez wiadomości, zamieniając codzienne nagłówki z zaufanych źródeł w wiedzę. Dodał: „Śledzenie wiadomości z Rio sprawia, że czujesz się usatysfakcjonowany, a nie sfrustrowany”.
Trudno powiedzieć, czy Rio jest na tyle spójne, aby móc ubiegać się o własny, samodzielny produkt, ale łatwo sobie wyobrazić, że taki interfejs w pewnym momencie dotrze do większych agregatorów wiadomości, takich jak Google News czy Apple News, a nawet do witryn poszczególnych wydawców. W międzyczasie Curio będzie nadal koncentrować się na nowościach audio.
Kurio nie jest jedynym startupem, który wykorzystuje sztuczną inteligencję do poprawy komfortu czytania wiadomości. Byli inżynierowie Twittera budują Particle, czytnik wiadomości oparty na sztucznej inteligencji, za dofinansowanie w wysokości 4,4 miliona dolarów. Uruchomiono także inną aplikację z wiadomościami opartą na sztucznej inteligencji, Bulletin, która ma rozwiązać problem przynęty na kliknięcia i zapewniać streszczenia wiadomości. Artifact wykorzystał także sztuczną inteligencję przed przejściem do firmy macierzystej TechCrunch, Yahoo.
Rio jest obecnie w fazie wczesnego dostępu, co oznacza, że aby wziąć udział, potrzebujesz zaproszenia. W przeciwnym razie możesz zapisać się na listę oczekujących na złożenie wniosku pod adresem rionews.ai. Firma informuje nas, że planuje wypuścić go publicznie jeszcze tego lata. (W ramach bonusu za doczytanie do końca cała piątka może skorzystać z… Mój link z zaproszeniem Aby wejść.)