Sea Change: Karty SuperGold będą akceptowane na promie Auckland

Sea Change: Karty SuperGold będą akceptowane na promie Auckland

Na promie Island Direct.
zdjęcie: RNZ/Marika Khabbazi

Zegar tyka, jeśli chodzi o monopol Fullera na usługi promowe Waiheke, ponieważ rząd zamierza umożliwić nowym podmiotom Island Direct przyłączenie się do programu SuperGold Card od 1 lipca.

Przez ostatnie sześć miesięcy usługa nie była w stanie akceptować kart Gold Card ani kart AT HOP w przypadku pasażerów zmuszonych do wejścia na pokład promu Fullers Ferry.

Ale w końcu wydaje się, że następuje radykalna zmiana.

„Ekscytująca kolejka górska” – tak założyciel Island Direct, David Todd, podsumowuje ostatnie sześć miesięcy niezbyt płynnej żeglugi.

Latem większość jej łodzi w weekendy była pełna.

Teraz liczył na przyciągnięcie codziennych pasażerów.

Częścią planu było uruchomienie wielu rejsów kilka miesięcy temu i chęć zwiększenia w przyszłości liczby rejsów, liczby łodzi i personelu.

Ale tak naprawdę potrzebowałem możliwości, aby pasażerowie mogli wsiadać i wysiadać oraz korzystać ze złotych kart.

Mieszkańcy Waiheke Punkt kontrolny Ci, z którymi rozmawiali, popierali ten pomysł.

Jeden z emerytów powiedział: „Muszę wybrać Fullersa, tylko oni dostają złotą kartę i uważam, że Fullers jest monopolistą i nadużywa go”.

Inny pasażer zgodził się, że znacznie łatwiej byłoby skorzystać z karty HOP.

„Nie można przyciągnąć wielu osób do korzystania z jednej karty, a karta HOP jest duża i to główna rzecz, której używamy tutaj na wyspie”.

Jedna osoba stwierdziła, że ​​możliwość korzystania z karty HOP nie robi na niej żadnej różnicy i uznała, że ​​to obiecujący pomysł.

„Chciałbym to zobaczyć, ponieważ uważam, że wyrównuje to szanse między konkurentami”.

David Todd powiedział, że Island Direct od końca ubiegłego roku próbował negocjować z Auckland Transport, Nowozelandzką Agencją Transportu i Departamentem Transportu, aby stać się częścią programu kart SuperGold i zezwalać na używanie kart HOP na pokładzie.

READ  Co się dzieje w magazynie?

„Daliśmy z siebie wszystko, ale moim zdaniem było ciężko”.

Na pytanie kto Punkt kontrolny „Biurokracja, to takie proste” – odpowiedział Todd.

Potwierdził to minister transportu Simon Brown Punkt kontrolny Departament i NZTA współpracują z Auckland Transport (AT), aby umożliwić Island Direct przyłączenie się do programu SuperGold Card od 1 lipca.

Z Island Direct negocjowana będzie umowa, która zostanie włączona do programu jako kluczowy element tych prac.

Tymczasem Todd powiedział, że nie ma szans na konkurowanie, mimo że jest o 5 dolarów tańszy niż Fullers i kosztuje 50 dolarów za podróż powrotną.

„Myślę, że obecnie wykorzystujemy około 60 procent wydajności rynku bez Super Gold i bez karty HOP, jeśli ją zdobędziemy, będziemy mieli równe szanse”.

Przewodnicząca Zarządu Lokalnego Waiheke, Kath Handley, powiedziała, że ​​nadszedł czas na zmiany.

„Istniejąca usługa, będąca usługą monopolistyczną, przez sześć miesięcy funkcjonowania nowego promu była dotowana w wysokości milionów dolarów rocznie ze skarbu państwa i nie wydała z tego ani grosza”.

Lokalni mieszkańcy Waiheke, z którymi rozmawiała RNZ, chcieli zobaczyć prawdziwą konkurencję.

„Wiem, że Auckland Transport podsłuchiwał ostatnich operatorów Explorera, myślę, że się z nimi skontaktowano, nie wiem, czy są w łóżku z Fullerami, ale zdecydowanie tak wygląda” – powiedziała jedna z osób.

„Fullerzy po prostu potrzebują kogoś, z kim mogą konkurować” – zgodził się inny mieszkaniec.

Cath Handley powiedziała, że ​​otrzymywała różne wymówki dotyczące opóźnienia, które jej zdaniem nie miały sensu.

„Nie zdobędziesz więcej pasażerów tylko dlatego, że masz dwóch operatorów, tak jak w przypadku złotej karty nie będzie nagle więcej osób ze złotymi kartami ze złotymi kartami.

„Po prostu dwie usługi otrzymały komercyjną szansę zdobycia części biznesu, a ja pomyślałem, że na tym właśnie polega rząd i demokracja”.

READ  Wdowa pogrążona w ciemnościach w związku ze śledztwem w sprawie śmierci męża

Kolejnym problemem była ograniczona reklama usługi Island Direct na terminalu promowym Matiatia i w centrum miasta.

„Jeśli prom nie dotrze na czas, zostanie odwołany przez, powiedzmy, Fullersa, w ogromnej kolejce ludzi nie ma żadnej zapowiedzi, że za 10 minut odpływa kolejny prom i to tylko kilka kroków dalej”.

Zarówno Island Direct, jak i Fullers pobierają opłatę w wysokości 27,50 USD w jedną stronę do Waiheke, ale Fullers kosztuje 55 USD w porównaniu do ryczałtu Island Direct wynoszącego 50 USD.

W przeciwieństwie do Fullers, Island Direct nie pobiera od pasażerów żadnych dodatkowych opłat za rezerwację z wyprzedzeniem, co spodobało się niektórym podróżnym.

„Och, to inna klasa, to trochę tak, jak skręcić w lewo, kiedy wsiadasz do samolotu, na tym polega różnica.

„To w zasadzie mniej przypomina bójkę włóczęgów, więc wiesz, że przyjedziesz i wsiądziesz na łódź. Całość jest dość wyluzowana” – powiedział jeden z miejscowych.

Inny pasażer powiedział: „Moje doświadczenia są całkiem wiarygodne i można zarezerwować miejsce w tej samej cenie, co za stanie w kolejce u Fullersa”.

W oświadczeniu przekazanym kierownikowi kontraktów RNZ Auckland Transport, Garethowi Willisowi, powiedział: „Jesteśmy w stałym kontakcie z Island Direct w sprawie potencjalnego wprowadzenia AT HOP do ich usług promowych.

„Aby AT HOP mógł zostać wprowadzony do użytku, należy spełnić wymagania dotyczące rekonfiguracji systemu, a AT ocenia, w jaki sposób można złagodzić te wymagania, aby umożliwić szybkie wprowadzenie AT HOP do użytku, i spodziewamy się, że dowiemy się więcej w nadchodzące tygodnie.”

Willis powiedział, że AT popiera wniosek Island Direct o przyłączenie się do programu kart SuperGold i sprawdza dostępność środków w NZTA w celu dodania SuperGold do usługi.

„W wyniku tego przeglądu NZTA będzie szukać funduszy na to, aby usługa stała się częścią programu od 1 lipca”.

READ  Wymarzony samochód „Koszmaru”: Tesla sprzedana za 79 000 USD z porysowaną farbą

Zgodnie z Porozumieniem Ministerialnym, jeśli zostanie potwierdzone, Karta SuperGold zostanie prawdopodobnie wprowadzona przed jakimkolwiek wprowadzeniem AT HOP.

Dyrektor ds. transportu publicznego i operacji Grupy AT, Rachel Carra, stwierdziła, że ​​AT bardzo wspierała sprawiedliwe środowisko dla operatorów promowych.

„Fullers360 płaci za wynajem wielu budynków w całej sieci, co dało im możliwość ugruntowania silnej obecności marki na terminalu promowym w centrum miasta i w Matiatii.

„Kontynuujemy współpracę z Island Direct, aby zapewnić im obiekty magazynowe i oznakowanie, a także bardzo wspieramy ich w umieszczaniu znaków marketingowych i drogowskazów tam, gdzie to możliwe.

„Island Direct wyraziło zainteresowanie umieszczeniem załogowej kasy biletowej w Matiatia i to jest coś, co również zdecydowanie popieramy”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *