Według Bloomberga, który jako pierwszy ogłosił tę wiadomość, około połowa z 2000 sklepów będzie sprzedawać kolekcję Pride. Sprzedaż asortymentu odbywać się będzie także na stronie internetowej Target.
Rzecznik Target powiedział w oświadczeniu dla CNN, że „zaangażował się we wspieranie” społeczności LGBTQ podczas Miesiąca Dumy, powołując się na wewnętrzne programy i uczestnictwo w lokalnych wydarzeniach związanych z Pride, w tym w rodzinnym mieście Minneapolis.
„Co ważniejsze, chcemy stworzyć przyjazne i wspierające środowisko dla członków naszego zespołu LGBTQIA+, co odzwierciedla naszą kulturę opieki nad ponad 400 000 osób pracujących w Target” – stwierdziła firma w oświadczeniu.
Neil Saunders, dyrektor zarządzający działu detalicznego GlobalData, powiedział CNN, że zmiany są „rozsądnym podejściem”. Ostrzegł jednak: „Ryzyko to oskarżeniem Targetu o brak dumy z Dumy”.
„Niestety dla Target, został on wciągnięty w wojny kulturowe i znajduje się w sytuacji, w której nie może wygrać niczym, co robi” – powiedział.
W odpowiedzi Organizacja Praw Człowieka wydała oświadczenie, w którym stwierdziła, że sprzedaż towarów związanych z Pride „coś znaczy”, a ponieważ społeczność LGBTQ stanowi 30% pokolenia Z, HRC stwierdziła: „Firmy muszą zrozumieć, że członkowie społeczności i sojusznicy chcą, aby firmy wyrażały całym sercem i wsparciem dla społeczności”.
„Decyzja Target jest rozczarowująca i zniechęca osoby LGBT oraz ich sojuszników, co zagraża nie tylko ich wynikom finansowym, ale także ich wartościom” – powiedziała prezes HRC Kelly Robinson.
Problemy z dumą
W zeszłym roku firma Target wycofała produkty Pride z niektórych sklepów po tym, jak firma i jej pracownicy stali się przedmiotem „niestabilnej” kampanii przeciwko społeczności LGBTQ, która obejmowała groźby wobec pracowników jej sklepów.
Firma powiedziała wcześniej dziennikowi „Wall Street Journal”, że ludzie spotykali się z pracownikami sklepów, niszczyli wystawy towarów Pride i zamieszczali w mediach społecznościowych posty z groźbami, zawierające nagrania wideo z wnętrz sklepów. Niektórzy ludzie rzucali przedmioty związane z dumą na ziemię.
Wybitni działacze prawicowi, republikańscy przywódcy polityczni i konserwatywne media skupili swoją uwagę na damskich strojach kąpielowych, które określa się jako „elastyczne” ze względu na zdolność zakrywania męskich genitaliów. W mediach społecznościowych rozpowszechniła się błędna informacja, że produkt jest sprzedawany dzieciom, co nie miało miejsca.
To, w połączeniu ze słabym popytem na towary uznaniowe, spowodowało, że kwartalna sprzedaż Target spadła po raz pierwszy od sześciu lat w kwartale, który obejmował sprzedaż kolekcji Pride.
powiedział jeden z dyrektorów Target o zysku
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”