Spółdzielnia mleczarska Fonterra zamierza sprzedać całość lub część swojej globalnej działalności konsumenckiej, ponieważ skupia się na zostaniu globalnym dostawcą produktów mlecznych.
Marki konsumenckie Fonterry obejmują Anchor, Mainland, Kāpiti, Anlene, Anmum, Fernleaf, Western Star, Perfect Italiano i inne.
Marki te zużyły około 15 procent całkowitej suchej masy mleka spółdzielni i wygenerowały około 19 procent jej podstawowych zysków w pierwszej połowie tego roku podatkowego.
Dyrektor naczelny Fonterry, Miles Hurrell, powiedział, że spółdzielnia może zwiększyć swoją wartość dla rolników jako dostawca pasz mlecznych B2B.
Firma spodziewała się kontynuować dostawy mleka do marek konsumenckich za pośrednictwem swojej działalności związanej z dodatkami.
„Wierzymy, że możemy zwiększyć wartość spółdzielni, koncentrując się na byciu dostawcą odżywek mlecznych B2B, ściśle współpracując z klientami za pośrednictwem naszych wysokiej jakości składników i kanałów usług gastronomicznych” – powiedział Horrell.
„Będzie to możliwe dzięki silnym relacjom z plantatorami, elastycznemu śladowi produkcji i łańcucha dostaw, głębszym partnerstwom ze strategicznymi klientami zajmującymi się składnikami, dalszym inwestycjom w nasz kanał gastronomiczny, dalszej realizacji naszych zobowiązań w zakresie zrównoważonego rozwoju i inwestycjom w innowacje”.
Wycofanie się spółki z przedsiębiorstw konsumenckich mogłoby również objąć spółki zintegrowane, w tym Fonterra Oceania i Fonterra Sri Lanka.
Sprzedaż może objąć 17 spółdzielczych zakładów produkcyjnych na całym świecie, w tym trzy w Nowej Zelandii.
Sprzedaż jednostek biznesowych miała zająć co najmniej 12–18 miesięcy i wymagać wsparcia akcjonariuszy.
Fonterra stwierdziła, że spotkała się już z niechcianym zainteresowaniem konsumenckimi częściami firmy.
Judith Swales, dyrektor generalna Global Markets, opuściła Tawuniya w związku ze zmianą kierunku strategicznego firmy.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”