Jak wydawcy czerpią korzyści z rosnącego ekosystemu e-sportu Grupy ESL/FACEIT

Jak wydawcy czerpią korzyści z rosnącego ekosystemu e-sportu Grupy ESL/FACEIT

Ponieważ branża e-sportu nabrała kształtu w ciągu ostatniej dekady, wydawcy gier wideo często ponoszą większość ogólnych kosztów. W 2024 r. wydawcy przekazali większą odpowiedzialność grupie ESL/FACEIT i innym operatorom czasopism specjalistycznych – i już zbierają tego owoce.

Stało się jasne, że własność wydawców lig e-sportowych, niegdyś dominującego modelu biznesowego w branży e-sportowej, spada. Zamiast zarządzać własnymi wydarzeniami, wydawcy coraz częściej zatrudniają do tego zewnętrznych dostawców wydarzeń.

Obecnie istnieje kilka aktywnych firm prowadzących ligi dla głównych wydawców e-sportu, w tym Blast, WDG I PGL – ale największa ze wszystkich to ESL/FACEIT Group (EFG), niemiecka firma, dla której kupił Saudyjski Fundusz Inwestycji Publicznych. 1,5 miliarda dolarów W 2022 r. (Nota wydawcy: ESL/FACEIT pokryło koszty podróży i zakwaterowania tego reportera na organizowanej przez EFG imprezie DreamHack Dallas, która odbyła się 2 czerwca.)

EFG współpracuje z wydawcami gier od lat, a w 2024 roku relacje te znacznie się pogłębiły. Obecnie, zarówno bezpośrednio, jak i poprzez partnerstwo operacyjne z Esports World Cup (EWC), EFG prowadzi ligi i wydarzenia dla wiodących wydawców, takich jak Activision Blizzard. I gry zamieszek. W ubiegły weekend podczas DreamHack Dallas, konferencji graczy należącej do EFG, odbył się ważny turniej „Overwatch” będący częścią serii Overwatch Champions Series organizowanej przez EFG.

„EFG jest świetne w e-sporcie — robią to od zawsze. Nie tylko w e-sporcie, jaki widzimy na scenie, w czym oczywiście są dobrzy” – powiedział podczas konferencji prasowej Sean Miller, szef e-sportu „Overwatch” w Activision Blizzard. konferencja. „Naprawdę, ale także inne aspekty, takie jak sprzedaż”. Wywiad udzielony podczas wydarzenia. „Mogą pomóc w wykorzystaniu szerszego zestawu właściwości e-sportowych”.

Jak zauważył Miller, rozwój sieci partnerstw wydawców EFG wywołał falę, która zdaje się podnosić na duchu wszystkie statki e-sportowe. Nawet Riot Games, ostatni duży wydawca e-sportu posiadający i obsługujący własne ligi e-sportowe, wykazał rosnącą chęć współpracy z operatorami zewnętrznymi, umożliwiając w ramach Pucharu Świata Esports organizowanie turniejów z tytułami Riot, takimi jak „League of Legends” i „ Walka zespołowa.” Taktyka.”

W szczególności w przypadku „Teamfight Tactics” Riot jest zainteresowany wykorzystaniem szumu i zaangażowania wokół wydarzenia, aby pomóc w rozwoju stosunkowo mniejszej sceny e-sportowej w grze. Decyzja o uczestnictwie przyniosła już korzyści Riot, a czołowe organizacje e-sportowe zakupiły grę w ramach przygotowań do ERZ.

„EWC to dla nas ekscytująca szansa na uczestnictwo wraz z innymi najwyższej klasy e-sportami, aby zaprezentować elastyczność formatów obsługiwanych przez TFT, zdecydowaliśmy się stworzyć wydarzenie zespołowe zamiast zwykłego formatu dla jednego gracza” – powiedział Michael Sherman, Global. Szef działu e-sportu w „Teamfight Tactics” w Riot Games: „Gracze będą rywalizować w EWC w formacie drużynowym 4 na 4, dając społeczności przykład tego, jak mogłoby wyglądać duże wydarzenie zespołowe”. „Od tego czasu główne organizacje e-sportowe wybrały graczy TFT, w tym Team Liquid, Fnatic, T1 i wiele innych niezapowiedzianych składów. Wspaniale było widzieć, że gracze z najwyższej półki to uwielbiają Melala Podpisywanie kontraktów z zespołami po raz pierwszy w latach rywalizacji w TFT.

Rosnące relacje EFG z wydawcami gier mają korzystny wpływ również na holdingi firmy. Na tegoroczny DreamHack Dallas sprzedano 50 000 biletów, przekraczając zeszłoroczny rekord wynoszący 5000 biletów, a wiceprezes ds. festiwali EFG, Shaheen Zarabi, częściowo wyraził uznanie dla rosnącej obecności e-sportu na wydarzeniu.

„Udało nam się pracować w ramach całej grupy, aby zapewnić tutaj lepszy e-sport, więc myślę, że to jest klucz” – powiedział Zarabi. „DreamHack Festival w Dallas zawsze był bardziej skupiony na e-sporcie niż inne festiwale; Inny niż [‘Counter-Strike tournament] IEM, który zawsze tu mieliśmy, mamy tu także specjalizację „Overwatch”, turnieje „StarCraft II” Masters i kwalifikacje EWC. Myślę więc, że to duży wkład.

Grupa ESL/FACEIT nie jest jedyną firmą e-sportową, która w 2023 r. będzie nawiązała głębsze relacje z wydawcami. Inną taką firmą jest Blast, która wykorzystuje „model koprodukcji” do prowadzenia e-sportu we współpracy z partnerami-wydawcami, takimi jak Ubisoft i Epic Games . . Jednak jako największy i najbardziej widoczny operator e-sportu, EFG wspiera ten model biznesowy dłużej niż większość swoich konkurentów. Tegoroczny sukces modelu uwiarygadnia długoterminowe wysiłki firmy na rzecz budowy bardziej zrównoważonego ekosystemu e-sportu.

„Posiadanie wsparcia i zaangażowania większej liczby wydawców będących partnerami EFG daje nam większy wpływ w tej przestrzeni i pozwala nam pozyskać więcej partnerów marki, którzy mogą nie mieć takiej wiedzy” – powiedział Larry Settembrini, wiceprezes ds. globalnych partnerstw marek w EFG. „Z tym, co robimy”. . „Kiedy zaczynasz dzielić się znaczeniem i głębią działalności niektórych z tych partnerów wydawniczych, którzy są być może bardziej znani jako organizacja niż EFG, otwiera nam to drzwi”.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *