Audi zostało ukarane grzywną w wysokości 100 000 dolarów za wycofanie produktów dla dzieci

Audi zostało ukarane grzywną w wysokości 100 000 dolarów za wycofanie produktów dla dzieci

Spółka-matka popularnej marki sportowej The Oodie została ukarana grzywną w wysokości 101 280 dolarów prawie rok po wycofaniu z rynku marki Kids Beach Oodie w związku z obawami, że może powodować ryzyko pożaru.

Davie Group Trading (Australia) Pty Ltd, działająca pod nazwą The Oodie, wycofała sześć modeli produktów, które nie zawierały etykiet ostrzegających o skrajnym niebezpieczeństwie pożarowym.

Zapotrzebowano na awokado, niebieski barwnik, węgiel drzewny, owocowe twarze, wesołe kwiaty i wzory w paski.

Sprawdzaj aktualności dzięki aplikacji 7NEWS: pobierz już dziś

Firma otrzymała obecnie sześć zawiadomień o naruszeniu przepisów od Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów (ACCC).

„Duffy Clothing dostarczyła sześć projektów Audi bez etykiety przeciwpożarowej umieszczonej na odzieży lub umieszczonej na swojej stronie internetowej, zgodnie z wymogami norm bezpieczeństwa” – podała Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów.

Między 29 września 2022 r. a 14 lipca 2023 r. Australijczykom sprzedano łącznie 2460 egzemplarzy Kids Beach Oodies, których dotyczył problem.

Davie Clothing, spółka matka Oodie, została ukarana grzywną w wysokości 101 280 dolarów w związku z wycofaniem sześciu modeli Kids Beach Oodie.Davie Clothing, spółka matka Oodie, została ukarana grzywną w wysokości 101 280 dolarów w związku z wycofaniem sześciu modeli Kids Beach Oodie.
Davie Clothing, spółka matka Oodie, została ukarana grzywną w wysokości 101 280 dolarów w związku z wycofaniem sześciu modeli Kids Beach Oodie. kredyt: Australijska Komisja ds. Konkurencji i Konsumentów

„Etykiety ostrzegające o ryzyku pożaru mają kluczowe znaczenie, aby ostrzec konsumentów o wysokim ryzyku pożaru w produktach i pomóc zapewnić dzieciom bezpieczeństwo” – powiedziała Catriona Lowe, wiceprzewodnicząca Australijskiej Komisji ds. Konkurencji i Konsumentów.

„Dzieci mogą doznać poważnych oparzeń, jeśli ich ubranie się zapali, dlatego wzywamy konsumentów, aby zachowali szczególną czujność, gdy dzieci częściej znajdują się w pobliżu sztucznego ogrzewania lub otwartego płomienia.

„Jest to ważne przypomnienie dla dostawców odzieży dziecięcej, aby upewnili się, że wszystkie ich produkty spełniają normy bezpieczeństwa, szczególnie w odniesieniu do stosowania etykiet ostrzegających o zagrożeniu pożarowym.

„Niepodjęcie niezbędnych kroków w celu zapewnienia zgodności może skutkować nieświadomością konsumentów o podwyższonym ryzyku pożaru, co jest niedopuszczalne.

READ  Podsumowanie rynków: Stopy procentowe rosły w wyniku silniejszej imigracji i bodźców budżetowych

„Jest to szczególnie niepokojące, jeśli chodzi o odzież dziecięcą”.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *