Globalna awaria Internetu zakłóca loty, usługi bankowe i komunikację

Globalna awaria technologii zakłóca działalność wielu branż: linie lotnicze uziemiają loty, niektóre stacje nadawcze wyłączają nadawanie, a problemy systemowe dotykają wszystkiego, od bankowości po opiekę zdrowotną.

Zgodnie z alertem wysłanym przez CrowdStrike do klientów i dostrzeżonym przez Reuters, program Falcon Sensor firmy powoduje awarię systemu operacyjnego Microsoft Windows i wyświetlanie „niebieskiego ekranu śmierci”.

Awarie były powszechne.

Banki w Nowej Zelandii zgłosiły problemy z przyjmowaniem płatności i bankowością internetową.

Lotnisko Queenstown wydało ostrzeżenie, że awaria ma wpływ na odprawy lotów Qantas i Jetstar.

„Personel odprawy ręcznie sprawdza klientów, jeśli to możliwe”.

Jak podaje lotnisko, w wypadku zginęło ponad 300 pasażerów.

„Loty niektórych pasażerów zostały odwołane. Naziemny personel linii lotniczych stara się zaopiekować tymi pasażerami, ale globalna awaria systemów informatycznych wpływa na wiele systemów, dlatego istnieją pewne wyzwania”.

Sektor turystyczny był jednym z najbardziej dotkniętych, a lotniska na całym świecie, w tym w Tokio, Amsterdamie, Berlinie i kilka hiszpańskich lotnisk, zgłaszały problemy z systemami i opóźnienia.

Globalne linie lotnicze ostrzegają przed problemami z systemami rezerwacji i innymi awariami.

W Wielkiej Brytanii systemy rezerwacji stosowane przez lekarzy przestały działać, a Sky News, jedna z głównych stacji informacyjnych w kraju, przestała nadawać i przeprosiła za niemożność transmisji na żywo.

Banki i inne instytucje finansowe od Australii po Indie i Republikę Południowej Afryki ostrzegają swoich klientów przed zakłóceniami w świadczeniu usług.

W Nowej Zelandii awaria dotknęła lotniska, systemy bankowe i płatnicze, sklepy, samorządy lokalne, pogotowie ratunkowe Hato Hone St John i nie tylko.

Pełniący obowiązki premiera Nowej Zelandii powiedział, że nie ma żadnych raportów wskazujących, że szkodliwa działalność w zakresie cyberbezpieczeństwa ma cokolwiek wspólnego z tą globalną awarią.

David Seymour twierdzi, że urzędnicy szybko starają się zrozumieć, co się dzieje i jakie są tego globalne konsekwencje.

Mówi, że rozumie, że nie będzie to miało wpływu na służby ratunkowe.

Seymour powiedział, że rozumie związane z tym niedogodności i że urzędnicy monitorują swoje odpowiednie agencje rządowe i będą dostarczać aktualne informacje, podczas gdy organizacje na całym świecie będą pracować nad rozwiązaniem problemu.

Rzecznik parlamentu Nowej Zelandii powiedział, że zagrożenie dotyczy również systemów komputerowych parlamentu.

Klient New World Mount Roskill z Auckland twierdzi, że wiele koszyków na zakupy jest pełnych i porzuconych przy kasie, ponieważ ludzie nie mogą płacić kartami kredytowymi.

Klient twierdzi, że powiedziano mu, że Countdown został z tego powodu zamknięty.

Klient New World w Victoria Park twierdzi, że obecnie nie akceptuje kart PayWave ani kart kredytowych, ponieważ te systemy nie działają. Ale zwykły system Eftpos działał jak zwykle.

W Australii dotknięte zostały banki, rządy i firmy medialne.

Witryna monitorująca awarie Downdetector wymienia Telstra, Microsoft, Google, NBN, Foxtel, National Australia Bank, ABC, ANZ i Bendigo Bank jako dotknięte awariami.

Rzecznik Qantas potwierdził, że na sprawę wpływa „globalny problem z oprogramowaniem, który dotyka wiele innych firm”.

Pojawiły się doniesienia, że ​​awaria nie miała charakteru złośliwego, jednak nie było informacji, jak długo może trwać.

Awaria dotknęła wiele organizacji medialnych, a Australian Broadcasting Corporation (ABC) nie mogła nadawać.

„ABC, podobnie jak wiele innych mediów, doświadcza poważnej awarii sieci” – podała Australian Broadcasting Corporation (ABC) w raporcie informacyjnym na swojej stronie internetowej.

Channel Nine powiedział, że laptopy kilkudziesięciu redaktorów i reporterów zepsuły się tuż przed 16:00.

W Melbourne Nine News było zmuszone zaimprowizować początek swojego biuletynu informacyjnego o 16:00 ze względu na problemy z gotowymi pakietami wiadomości.

Sky News borykało się z podobnymi problemami, a jego usługi zostały ograniczone z powodu awarii.

Australijski Krajowy Urząd Transportu potwierdził, że pracuje nad przywróceniem usług.

Powiedziała, że ​​może wykonywać połączenia alarmowe pod numer trzy zero.

„Jesteśmy świadomi, że globalna przerwa w świadczeniu usług firmy Microsoft, która wpływa na wiele usług rządowych i komercyjnych, jest przyczyną przerwy w świadczeniu usług National Relay Service” – powiedział rzecznik firmy.

Rząd stanu Nowa Południowa Walia stwierdził, że awaria Microsoftu wpłynęła na szereg usług.

Rzecznik ministerstwa powiedział: „Wydziały pracują nad aktywacją planów ciągłości działania, aby zapewnić ciągłość usług”.

Microsoft ogłosił problemy ze swoimi usługami, twierdząc, że niektórzy użytkownicy mogą nie mieć dostępu do różnych aplikacji i usług Microsoft 365.

„Badamy problem wpływający na możliwość dostępu użytkowników do różnych aplikacji i usług Microsoft 365” – tweet opublikowany na platformie mediów społecznościowych

– RNZ/AAP

Pat Stephenson

„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *