Musk twierdzi, że ludzie mogą dotrzeć na Marsa w ciągu czterech lat. Wielu się śmieje, ale niektórzy widzą o co chodzi Elona Muska

Musk twierdzi, że ludzie mogą dotrzeć na Marsa w ciągu czterech lat. Wielu się śmieje, ale niektórzy widzą o co chodzi Elona Muska

AZostało prawie pogrzebane pod niedawną lawiną prawicowych obelg zamieszczanych przez Elona Muska na jego platformie X, z których jeden dotyczył Niesamowite stwierdzenie To właśnie skłoniło obserwatorów kosmosu do skupienia uwagi: potwierdzenie, że ludzie mogą wylądować na Marsie w ciągu czterech lat i zamieszkać tam w samowystarczalnym mieście w ciągu dwudziestu lat.

Wydawało się to fantazyjną przechwałką, nawet jak na standardy założyciela SpaceX. Najbogatszy człowiek na świeciektóra zmieniła logistykę i koszty krótkotrwałych podróży kosmicznych na orbitę blisko Ziemi za pomocą floty rakiet Falcon wielokrotnego użytku. Rządowa agencja kosmiczna USA, NASA, która współpracuje ze SpaceX w zakresie wiedzy i technologii umożliwiających transport astronautów na Czerwoną Planetę, uważa, że ​​pierwsze załogowe lądowanie nastąpi do 2040 roku. byłoby „odważne”.

To nie pierwszy raz, kiedy tajemniczy miliarder przedstawiał taki plan. W 2016 roku oświadczył, że wierzy, że pierwszy załogowy lot na Marsa może nastąpić w ciągu sześciu lat, mimo że ciężka rakieta, która miałaby je unieść, jest wciąż na etapie projektowania.

Chociaż wielu może postrzegać niedawne oświadczenie Muska jako kolejny przykład jego przechwałek, historie, które pojawiły się po jego chęci pomocy w budowie cywilizacji pozaziemskiej, wskazują, że chce on zbudować nową. Ze swoją spermąi zaproś ją do okrążenia powierzchni Marsa Teslą Awaryjne ciężarówki CybertruckNiektórzy analitycy postrzegają to jako poczucie celu.

Jeśli założenie milionowej osady na Marsie w ciągu dwudziestu lat jest celem niemożliwym do zrealizowania, perspektywa regularnych lotów wahadłowych z Ziemi na pokładzie rakiet Starship nowej generacji firmy SpaceX, przewożących ładunki i pierwszych ludzkich odkrywców, jest całkowicie możliwa do osiągnięcia – twierdzą.

Chociaż majątek osobisty Muska, szacowany na 250 miliardów dolarów (191 miliardów funtów), nie może nawet zbliżyć się do sfinansowania najdroższego i najbardziej wszechstronnego projektu w historii lotów kosmicznych, jest on przyćmiony w porównaniu z 280 miliardami dolarów (191 miliardów funtów).W dzisiejszych pieniądzach) Chociaż NASA wydała dużo pieniędzy na program Apollo, w ramach którego w 1969 r. wysłano człowieka na Księżyc, potencjalni inwestorzy, zarówno z sektora publicznego, jak i prywatnego, są bardzo entuzjastycznie nastawieni.

Eksperci twierdzą, że tweet Muska przyspieszył debatę na temat bezpośrednich ambicji SpaceX i długoterminowych perspektyw dla samej ludzkości.

„Gdybym miał diagnozować, dlaczego mamy teraz tak agresywną linię czasu dla Marsa, po części miałoby to na celu pokazanie, że SpaceX nie zwalnia tempa, nie spoczywa na laurach, nie zamienia się w jakiegoś dominującego gracza w kosmosie i nadal jest innowacyjnym, taki właśnie jest start-up przesuwający koperty.” Powiedział Mateusz WeinzierlProfesor administracji biznesowej w Harvard Business School, specjalizujący się w ekonomii przestrzeni kosmicznej.

„Nieważne, czy będzie to Elon Musk, czy Gwen Shotwell [SpaceX’s chief operating officer] Jednak pomimo tych wszystkich zalet, myślę, że SpaceX jest naprawdę dobry w dwóch rzeczach i wielu innych. Pierwszym jest przekształcenie sił rynkowych w osiągnięcia wcześniej uważane za nieosiągalne, a drugim jest przekształcenie tych nieosiągalnych wizji w sukces rynkowy.

„To jest dla nich sedno tego, czym jest dla nich Projekt Mars, czyli przyciąganiem talentów, pasji, kapitału i ciężkiej pracy ludzi związanych ze SpaceX. Misja Marsska zawsze była dla nich najważniejsza, co uważają za ich rację bytu .

„Na szerszym poziomie, gdy próbujesz stworzyć firmę, która naprawdę zmieni na bezprecedensową skalę to, co robimy w kosmosie i na nowo zastanowi się nad przyszłością ludzkości, posiadanie wizji na taką skalę sprawia, że ​​wiele jest możliwych”.

Weinzierl zauważył, że w szczególności przychody z innych komercyjnych operacji kosmicznych Muska Starlink Satelitarny system internetowy i jego siostrzana sieć wojskowa Gwiezdna TarczaPonowne wykorzystanie paliw kopalnych jest istotnym elementem finansowania jego celów. Ale tak jak nadające się do recyklingu rakiety Falcon i kapsuły Dragon sprawiły, że niedrogi transport astronautów na Międzynarodową Stację Kosmiczną stał się niemal rutynowy, tak opracowany przez SpaceX model renowacji i ponownego wykorzystania może sprawdzić się również na Marsie.

„Zawsze trudno jest wiedzieć, w jaki sposób SpaceX oblicza te rzeczy, szczególnie dlatego, że jest to firma prywatna, ale kiedy mówi się o kosztach latania statkiem kosmicznym, liczby są zdumiewająco niskie, liczone w dziesiątkach milionów, a nawet 10 milionach dolarów za lot” – stwierdził Weinzierl.

„Można sobie wyobrazić, jak myślą o tym, jak o czymś, co mogą finansować niezależnie z przychodów z tych linii biznesowych, a które będą starali się dalej rozwijać dzięki dodatkowemu finansowaniu od wielu inwestorów i sponsorów, a być może także większym środkom publicznym.

„Ale osiedlenie miliona ludzi na Marsie? To zupełnie inna kwestia”.

Pokonanie praktycznych i technicznych wyzwań związanych z takim projektem stanowi kolejną przeszkodę, biorąc pod uwagę, że Starship odbył tylko cztery loty testowe, z których pierwsze dwa zakończyły się ognistymi eksplozjami. Piąty lot testowy miał się odbyć w 2011 roku. W tym tygodniu zostało ono uziemione Co najmniej do listopada ze względów środowiskowych.

Ponadto potrzebny będzie statek kosmiczny transporter, który nie został jeszcze opracowany Tankowanie statku kosmicznego na orbicie Tym samym w sześciomiesięczną podróż na Marsa może zabrać ładunek o masie 100 ton lub załogę składającą się z 100 osób jednocześnie.

„Mówicie o znacznej ilości czasu na rozwój” – powiedział Robert Zubrin, prezes Mars Society i autor książki „The New World on Mars: What We Can Create on the Red Planet”, ale nie jest niemożliwe, że tak się stanie można to zrobić na czas przed premierą, za dwa lata, jednak obecnie jest to nieco przesadzone”.

„Rok 2028 jest całkiem możliwy. Mówisz teraz o podróży w jedną stronę na Marsa [but] Nie chcesz wysyłać ludzi w podróż w jedną stronę, dopóki nie będziesz mieć szklarni, osiedli i wszystkiego, a także miejsca do życia.

„To jeden z problemów, jakie mam w związku z twierdzeniem Muska. Nie sądzę, że faktycznie opracowują systemy powierzchniowe potrzebne do operacji załogowych na Marsie. Ciężko pracują nad systemem transportu, ale tego nie robią system niezbędny do produkcji metanu i tlenu na Marsie na dużą skalę”.

„Wygląda na to, że Musk ma obecnie pewne trudności i może mieć je jeszcze większe, jeśli Donald Trump wygra wybory i zostanie mianowany komisarzem ds. efektywności rządu, czy cokolwiek on ma na myśli”.

Zubrin zgadza się z Weinzierlem, zapewniając, że SpaceX prawdopodobnie ostatecznie osiągnie większość marsjańskiej wizji Muska, ale nie w sugerowanych przez niego ramach czasowych.

„Statek kosmiczny będzie gotowy do działania i myślę, że dotarł już na tyle daleko, że można to śmiało stwierdzić” – powiedział. „Jeśli spojrzeć na sprawę z innej perspektywy, Musk mocno przesadza, zarówno jeśli chodzi o to, co i kiedy zrobi, ale mimo to wiele robi i już wiele zrobił, oprócz namacalnego osiągnięcia znaczących zmniejszenie kosztów wystrzelenia w przestrzeń kosmiczną poprzez wykazanie korzyści płynących z ponownego wystrzelenia w przestrzeń kosmiczną”.

Z drugiej strony Weinzierl twierdzi, że SpaceX rozrosło się do tego stopnia, że ​​zaprzestanie działalności Muska może nie mieć znaczenia.

„Mają niesamowitą zdolność przyciągania talentów, co wyraźnie świadczy o kulturze, którą zbudowali i utrzymują, która, przynajmniej na początku, może wiele zawdzięczać Elonowi Muskowi” – ​​powiedział. „Nie ma wątpliwości, że jest wyjątkowa siła w firmie i społeczeństwie.”

„W tym momencie mam wrażenie, że ta kultura zakorzeniła się w umysłach wielu osób w firmie, więc nie jest już tak zależna, jak się obawiamy. Nie chcemy, aby firma była zależna od jednej konkretnej osoby , ale mam wrażenie, że tak nie jest.”

READ  Amerykańskie zakazy prowadzą do spadku o ponad 81% w dostawach telefonów Huawei w 2021 r.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *