Przyszłe samochody Volkswagena będą się zatrzymywać, jeśli zaśniesz podczas jazdy

Przyszłe samochody Volkswagena będą się zatrzymywać, jeśli zaśniesz podczas jazdy

Volkswagen opracowuje systemy bezpieczeństwa, które nie tylko ratują życie pasażerów, ale także zmniejszają obrażenia wśród niechronionych użytkowników dróg.

W wywiadzie dla Auto Express technicy Volkswagena sprawdzili, co obejmują nowe funkcje wspomagające kierowcę i w jaki sposób niechronieni użytkownicy dróg będą lepiej chronieni.

Aktywna ochrona pieszych

Aktywne maski stanowią ważny postęp w zapobieganiu poważnym obrażeniom pieszych. Po uderzeniu osłony te unoszą się, zwiększając odległość między ofiarą a blokiem silnika, zmniejszając ryzyko poważnych obrażeń.

Volkswagen ma nowy system – Proaktywną Ochronę Pieszych. Zamiast korzystać z akcelerometrów i materiałów pirotechnicznych, Volkswagen wykorzystuje czujniki z automatycznego układu hamulcowego do wykrywania wielkości przeszkody. Jeśli zostanie zauważony jako pieszy, maska ​​otwiera się za pomocą mechanizmu sprężynowego.

Bez fajerwerków łatwiej i taniej jest naprawić uszkodzenia po kolizji i je zresetować.

Ten sam system dba również o osoby znajdujące się w samochodzie. Jeżeli system wykryje, że coś wkrótce uderzy w Twój samochód, zareaguje, utrzymując Cię na miejscu. Wstępnie napięte pasy bezpieczeństwa wciągają pasażerów na siedzenia, a okna są zamknięte, co poprawia skuteczność poduszek powietrznych. Pojazd włącza także światła awaryjne i automatycznie wzywa służby ratunkowe.

Pomoc w nagłych wypadkach

Jeśli zasnąłeś podczas jazdy lub potrzebujesz pomocy medycznej, funkcja Emergency Assist może wykryć brak ruchu koła. Wysyła do kierowcy wiadomość z prośbą o odzyskanie kontroli nad samochodem. W przypadku braku reakcji samochód automatycznie emituje niewielkie wibracje za pośrednictwem układu hamulcowego i naprężonych pasów bezpieczeństwa, aby obudzić kierowcę.

Jeśli to się nie powiedzie, samochód zatrzyma się na poboczu drogi, korzystając z czujników, aby w razie potrzeby bezpiecznie zmienić pas ruchu. Włączy także światła awaryjne i włączy klakson, aby przyciągnąć innych podczas wzywania służb ratunkowych. Drzwi otwierają się i włączają się światła kopułkowe, aby ułatwić dostęp, jeśli kierowca jest nieprzytomny lub poważnie chory.

READ  Mówi się, że Nvidia mówi partnerom, że obniża koszty produkcji nawet o 12%

Pomoc na skrzyżowaniu

Wyjazd ze skrzyżowania może być niebezpieczny. Opracowany przez Volkswagena system Intersection Assist pozwala uniknąć kolizji, wykorzystując czujniki radarowe po obu stronach przedniego zderzaka. Urządzenia te wykrywają ruch poprzeczny i uruchamiają hamulce w ciągu 400 milisekund. Funkcja ta może działać również na ślepych skrzyżowaniach i przy prędkościach do około 70 km/h.

Automatyczne omijanie rowerzystów

Volkswagen opracowuje nowy system wykorzystujący istniejący sprzęt, który może uniknąć kolizji z rowerzystą lub innym niechronionym użytkownikiem drogi, gdy samochód pozostaje na swoim pasie ruchu. Wszystko to dzieje się bez ingerencji kierowcy. Samochód może także dostarczać wstrząsy poprzez układ hamulcowy, aby uświadomić kierowcy potencjalne niebezpieczeństwo.

System jest wciąż w fazie wstępnego rozwoju, ale ostatecznie może zostać wdrożony jako aktualizacja bezprzewodowa.

Połączona pomoc w podróży

VW ma własną wersję autonomicznej jazdy poziomu 2, która obejmuje takie elementy, jak adaptacyjny tempomat, automatyczne centrowanie pasa ruchu, a nawet automatyczną zmianę pasa.

W przyszłych produktach Volkswagena coraz większe znaczenie będą miały autonomiczne elementy bezpieczeństwa.

Teraz dane „roju” są łączone. Dzięki milionom samochodów marki Volkswagen na ulicach technologia ta może monitorować prędkość i kierunek ruchu otaczających pojazdów. Może także przewidywać zagrożenia, pozostawać na nieoznakowanych pasach ruchu lub przekierowywać trasy nawigacji satelitarnej, aby uniknąć zatorów w ruchu.

Kolejnym opracowywanym systemem jest system wykrywania sygnalizacji świetlnej, który automatycznie zatrzymuje samochód w przypadku pojawienia się czerwonego światła. Umożliwia także automatyczne poruszanie się samochodu, gdy sygnał zmieni kolor na zielony.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *