W Polsce spada liczba sklepów spożywczych, za to prężnie rozwijają się piekarnie

Według Puls BiznesuW Polsce zmniejsza się liczba sklepów spożywczych sprzedających żywność, mięso i alkohol, za to rośnie liczba piekarni. Choć w pierwszej połowie 2024 r. łączna liczba sklepów zmniejszy się, liczby pokazują, że piekarnie stanowią wyjątek.

Dane Dunn & Bradstreet Poland wskazują na spadek liczby sklepów wszystkich typów z wyjątkiem piekarni w Polsce.

Najbardziej gwałtowny spadek odnotowano w sklepach mięsnych, które spadły o 1,3%.

W porównaniu do analogicznego okresu ubiegłego roku sklepów monopolowych jest obecnie o 0,7% mniej, a warzywniaków o 0,2%. Jednak w całym kraju działa około 1200 targów rybnych.

Wyraźnie widać, że Polacy preferują świeże pieczywo, odwiedzając piekarnie po pieczywo, bułki i inne wypieki.

W 2024 roku w Polsce będzie działać 3200 piekarni, co oznacza wzrost o około 0,9% w stosunku do roku poprzedniego.

Źródło: IAR/Puls Biznesu/X/@polskieradiopl

(mp)

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *