Zespół Kaulig Racing miał trudności ze znalezieniem właściwej równowagi dla Chevroleta Camaro nr 97 na owalnym torze o długości półtora mili.
Wprowadzono niezliczoną ilość zmian w komforcie van Gisbergena, ale większość z nich spowodowała, że Nowozelandczyk cierpiał z powodu podsterowności przy wchodzeniu w zakręt, nadsterowności w połowie zakrętu i nadsterowności przy wychodzeniu z zakrętu.
W pewnym momencie opisał swój samochód jako „niezdolny do prowadzenia”, pozbawiony przyczepności, z którą można by się pobawić.
Van Gisbergen, który zakwalifikował się na 22. miejscu, w ogóle nie zagroził czołowej dziesiątce podczas pierwszych dwóch etapów. Na koniec pierwszego etapu uplasował się na 23. miejscu, a na drugim – na 20.
Próbując zapewnić Van Gisbergenowi konkurencyjność, na drugim etapie zespół dokonał dużej zmiany ciśnienia w oponach, aby dorównać czołowym samochodom Chevroleta.
Okazało się, że był to jeden z kilku błędów. Podczas przerwy na drugi etap zespół zatrzymał się jedynie, aby spuścić powietrze z opon.
„Nie wiem, co musisz zrobić, ale zacznę od nowa” – powiedział szefowi załogi Kevinowi Walterowi w połowie wyścigu na 200 okrążeń.
„O mój Boże. Przepraszam, trudno być pozytywnym, ale jesteśmy tak daleko”.
Podczas ostatniej rundy pit stopów Van Gisbergen otrzymał potężny rzut wolny, gdy na bramkę wjechała nieuczciwa opona, co zadecydowało o zachowaniu pełnej ostrożności na torze.
Numer 97 jechał długo i był w stanie uniknąć pit stopu z zieloną flagą. Pod żółtym kolorem Van Gisbergen zjechał do ostatniego pit stopu na nieco ponad 50 okrążeń przed metą.
„Zresetujmy się” – skandował Van Gisbergen przez radio.
Van Gisbergen powrócił na 11. miejsce i stracił pozycje na starcie, narzekając, że jego długa lista problemów uległa pogorszeniu.
Jednak w miarę jak skracały się okrążenia, a van Gisbergen nabrał prędkości na wysokich torach, jego przewaga opon uzyskana dzięki pit stopom zaczęła później procentować.
Van Gisbergen jeden po drugim zaczął wybierać samochody i dopasowywać tempo do liderów wyścigu.
Na dwa okrążenia przed końcem Van Gisbergen awansował na ósme miejsce, wyprzedzając Jessego Love, po drodze wydając „woo hoo”.
„Dobry powrót do zdrowia, dzięki chłopaki” – powiedział Van Gisbergen, zdobywając flagę w szachownicę na ósmym miejscu.
„Dzięki, że się tego trzymałeś. Dobra robota, że się nie poddałeś, Kevin. Niesamowite”.
Ósme miejsce Van Gisbergena stanowi mocny początek play-offów NASCAR Xfinity Series, co daje mu osiem punktów przewagi nad linią startową.
Wyścig na 200 okrążeń wygrał Aric Almirola, który w końcówce wyścigu podał Cole’owi Custerowi i wygrał o 0,660 sekundy. Chandler Smith prowadził najwięcej okrążeń, ale na ostatnim odcinku stracił przewagę i zajął trzecie miejsce.
Seria NASCAR Xfinity przenosi się na tor Talladega Speedway 6 października.
Wyniki: NASCAR Xfinity Series Kansas Lottery 300, Kansas Speedway
Punkty sprzedaży | numer | kierowca | Bułki | różnica |
1 | 20 | Eric Almirola (PBUH) | 200 | |
2 | 0 | Cole Custer (P) | 200 | 0,660 |
3 | 81 | Chandler Smith (P) | 200 | 4,588 |
4 | 88 | Connor Zelich | 200 | 7.426 |
5 | 18 | Sheldon Creed (P) | 200 | 13.407 |
6 | 9 | Brandona Jonesa | 200 | 14,757 |
7 | 21 | Austin Hill (P) | 200 | 15.657 |
8 | 97 | Shane van Gisbergen (AS) | 200 | 17.663 |
9 | 2 | Jesse Love (P) | 200 | 18.198 |
10 | 98 | Riley Herbst (P) | 200 | 20.611 |
11 | 11 | Josha Williamsa | 200 | 21.100 |
12 | 48 | Parker Kligerman (P) | 200 | 22.154 |
13 | 1 | Sam Mayer (P) | 200 | 22,945 |
14 | 38 | DiBenedetto zmarł | 200 | 22,958 |
15 | 5 | Antoni Alfredo | 200 | 26.998 |
16 | 39 | Ryana Sage’a | 200 | 31.461 |
17 | 16 | AG Allmendinger (AS) | 199 | 1 rolka |
18 | 44 | Brennan Paweł | 199 | 1 rolka |
19 | 43 | Ryana Ellisa | 199 | 1 rolka |
20 | 14 | GG podąża za nim | 199 | 1 rolka |
21 | 31 | Parkera Retzlaffa | 199 | 1 rolka |
22 | 8 | Sammy Smith (P) | 199 | 1 rolka |
23 | 27 | Jeba Burtona | 198 | 2 rolki |
24 | 28 | Kyle’a Sage’a | 198 | 2 rolki |
25 | 42 | Lelanda Honeymana | 198 | 2 rolki |
26 | 91 | Kyle’a Weathermana | 197 | 3 rolki |
27 | 51 | Jeremy’ego Clementsa | 197 | 3 rolki |
28 | 29 | Blaine'a Perkinsa | 197 | 3 rolki |
29 | 74 | Ryana Vargasa | 196 | 4 rolki |
30 | 7 | Patryka Emerlinga | 196 | 4 rolki |
31 | 26 | Corey’a Haima | 195 | 5 rolek |
32 | 35 | Powietrze gazowe | 194 | 6 rolek |
33 | 15 | Logana Beardena | 190 | 10 rolek |
34 | 10 | Dzień Daniela | 189 | 11 rolek |
35 | 92 | Kosz Dawsona | 174 | 26 rolek |
36 | 7 | Justin Allgaier (AS) | 73 | 127 rolek |
37 | 45 | Brada Pereza | 61 | 139 rolek |
38 | 19 | Taylora Graya | 45 | 155 rolek |
(A) – Kierowca play-off