Wiadomości o supersamochodach: Przyszłość Sandown zabezpieczona przejęciem przez „Rebel”.

Wyścigi samochodowe pozostaną w Sandown

Melbourne Racing Club, będący właścicielem połączonego obiektu wyścigów konnych i samochodowych, w czwartkowy wieczór wybrał Johna Kangę na swojego nowego prezesa.

Chociaż poprzednia administracja wystąpiła o zmianę przeznaczenia gruntu na przyszłe cele mieszkalne, Kanga zdecydowanie sprzeciwia się jakiejkolwiek sprzedaży.

Kanga stoi na czele grupy Save Our MRC, którą opisał wiek Jako organizacja „buntownicza”.

Chociaż polityka w MRC, które prowadzi również tory wyścigowe Caufield i Mornington, koncentruje się głównie wokół wyścigów konnych, Kanga jest zdecydowanym zwolennikiem utrzymania wyścigów samochodowych w Sandown.

To miejsce jest domem dla sportów motorowych w Melbourne od 1962 roku, a niedawno było gospodarzem 60. rocznicy wyścigu Sandown 500.

Supercars potwierdziło dziś rano, że powróci do Sandown w 2025 r., przekładając wydarzenie z września na listopad.

Miało to miejsce w wyniku zderzenia na torze Queensland Raceway, zanim szef RACE, Barclay Nettlevold, zebrał pieniądze dla Supercars na inwestycje w rozszerzenie kalendarza do 13 wydarzeń.

Choć jest to świetna wiadomość dla fanów wyścigów samochodowych w Melbourne, wadą jest to, że nie będzie to wyścig wytrzymałościowy na 500 km dla dwóch kierowców.

Długoletni zespół z Australii Południowej The Bend zawarł umowę na przejęcie 500-kilometrowego wyścigu wytrzymałościowego poprzedzającego Bathurst 1000 w 2025 roku.

Chociaż istniały nadzieje, że Supercars wydłużą swój sezon wytrzymałościowy, spotkało się to z oporem zespołów ze względu na dodatkowe koszty.

Chociaż Supercars nie potwierdziło jeszcze formatu imprezy, Speedcafe rozumie, że listopadowa runda będzie promowana jako „Sandown 500”, ale będzie obejmować dwa wyścigi z jednym kierowcą na dystansie 250 km.

Prawdopodobnie do tego czasu Sandown będzie musiało przejść modernizację w zakresie bezpieczeństwa, ponieważ licencja na tor wygaśnie jeszcze w tym roku.

Pozostaje jednym z zaledwie dwóch wiktoriańskich wyścigów w kalendarzu supersamochodów, obok Grand Prix Australii, a kategoria ta podpisała nowy dwuletni kontrakt.

Winton i Phillip Island po raz kolejny są nieobecni, choć ta pierwsza pozostaje poligonem doświadczalnym dla drużyn z Wiktorii.

Angela Tate

„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *