Jak wynika z przeglądu, maski i inteligentne foteliki zmniejszają ryzyko zakażenia koronawirusem podczas lotów

Jak wynika z przeglądu, maski i inteligentne foteliki zmniejszają ryzyko zakażenia koronawirusem podczas lotów

Badanie podkreśla, w jaki sposób strategiczne wykorzystanie masek i rozmieszczenia miejsc siedzących może znacząco zmniejszyć ryzyko rozprzestrzeniania się COVID-19 podczas lotów, dostarczając ważnych spostrzeżeń dotyczących bezpieczniejszej podróży lotniczej w przyszłych pandemiach.

Przenoszenie SARS-CoV-2 na samolotach: przegląd zakresu. Źródło obrazu: Runestick/Shutterstock

*Ważna uwaga: medRxiv Publikuje wstępne raporty naukowe, które nie zostały poddane recenzji naukowej i dlatego nie powinny być uważane za ostateczne, stanowiące wytyczne dla praktyki klinicznej/zachowań związanych ze zdrowiem ani traktowane jako ustalone informacje.

W niedawnym badaniu opublikowanym w medRxiv preprint* badacze dokonali przeglądu danych dotyczących przenoszenia wirusa 2 ciężkiego ostrego zespołu oddechowego (SARS-CoV-2) na samolot, aby zrozumieć, w jaki sposób wirus rozprzestrzenia się między pasażerami i załogą wewnątrz samolotu. Analizując raporty dotyczące śledzenia kontaktów, zidentyfikowali czynniki, takie jak bliskość miejsc siedzących i stosowanie masek, które wpływają na częstość infekcji, dostarczając cennych informacji na temat zarządzania przyszłymi epidemiami dróg oddechowych.

tło

SARS-CoV-2 może rozprzestrzeniać się w samolocie poprzez transmisję kropelkową i aerozolową oraz kontakt z zakażonymi powierzchniami. Czynniki takie jak gromadzenie się pasażerów podczas wchodzenia na pokład i schodzenia ze statku mogą również zwiększać ryzyko przeniesienia. W odpowiedzi linie lotnicze wprowadziły szereg środków bezpieczeństwa podczas pandemii choroby koronawirusowej 2019 (COVID-19), takich jak noszenie masek, ograniczenia dotyczące usług pokładowych, zachowanie dystansu fizycznego oraz instalacja zaawansowanych, wysokowydajnych filtrów cząstek stałych. urządzeń (filtry HEPA). Dostarczone badania. Poprzedni precedens dotyczący podobnych chorób układu oddechowego, takich jak SARS-CoV-1 i grypa, dostarcza pewnych informacji, ale najnowsze dane epidemiologiczne są niezbędne, aby zrozumieć potencjał przenoszenia SARS-CoV-2 na pokładzie samolotu.

O badaniu

Obecny przegląd ma na celu ocenę raportów dotyczących śledzenia kontaktów, czynników przenoszenia podczas lotu i wskaźników ataków wtórnych, czyli prawdopodobieństwa zakażenia osoby narażonej w grupie, w celu oceny czynników wpływających na przenoszenie wirusa podczas lotów. W badaniu wykorzystano także dziewięciopunktowe narzędzie do oceny jakości danych, klasyfikując badania jako niskiej, średniej lub wysokiej jakości, zapewniając przejrzystą ocenę dostępnych dowodów. Naukowcy uważają, że wnioski z tego badania będą przydatne w przyszłych strategiach zdrowia publicznego i poprawie gotowości na wypadek pandemii w podróżach lotniczych.

READ  Najlepsze oferty AirPods w Czarny piątek w 2022 roku

Przegląd obejmował recenzowane badania opublikowane w okresie od 2020 r. do końca 2023 r., w których zastosowano wcześniej określony zestaw kryteriów włączenia i wyłączenia w oparciu o populację, koncepcję, kontekst lub ramy PCC. Przegląd skupiał się na badaniach obejmujących pasażerów i załogę, mających na celu ocenę przenoszenia SARS-CoV-2 w otoczeniu statku powietrznego. Oprócz czasu trwania lotu analiza została rozszerzona o czas przed wejściem na pokład, po wejściu na pokład i czas tranzytu na lotnisku, zapewniając kompleksowy obraz przejścia związanego z lotem. Oceniono współczynniki wtórnej transmisji, takie jak częstość wtórnych ataków, a transmisję związaną z lotnictwem zdefiniowano jako infekcję z powodu braku innych znanych przyczyn.

Dane uzyskane z badań obejmowały szczegółowe informacje na temat projektu badania, lotów międzynarodowych lub krajowych, charakterystyki lotu oraz włączenia zarówno pasażerów, jak i załogi. Dodatkowo z badań wyodrębniono także liczbę przypadków, identyfikację przypadków indeksowych, kontakty, interwencje niefarmaceutyczne wykonane przed, w trakcie i po podróży, a także przedmiotowy wariant SARS-CoV-2. Na podstawie badań badacze uzyskali także wyniki liczbowe, takie jak współczynniki ataków wtórnych, współczynniki ryzyka i iloraz szans. To systematyczne podejście umożliwiło zespołowi wyciągnięcie bardziej wiarygodnych wniosków z różnorodnych danych.

wyniki

Przegląd wykazał, że przenoszenie SARS-CoV-2 podczas lotów następowało sporadycznie, a wskaźniki ataków wtórnych spadały od 0% do 10%. Wyniki badania są zgodne z wcześniejszymi badaniami, które wykazały podobne różnice we wskaźnikach ataków wtórnych, wahające się od 0% do 16%. Noszenie masek podczas lotów wiąże się z niższym współczynnikiem przenoszenia, a badania wskazują, że załoga i pasażerowie noszący maski mieli niższy wskaźnik ataków wtórnych niż ci, którzy ich nie nosili. Krótkie okresy zdejmowania maski, np. podczas posiłków, znacznie zwiększały ryzyko infekcji, a badania wykazały wzrost w takich przypadkach nawet o 59%.

READ  UGREEN przedstawia ładowarkę Nexode RG 65W w Europie

Kolejnym ważnym czynnikiem zwiększającym ryzyko przeniesienia jest bliskość osoby zakażonej podczas lotu. Z przeglądu wynika, że ​​ryzyko zakażenia było większe u pasażerów siedzących dwa rzędy od zakażonej osoby niż w przypadku pasażerów siedzących dalej. Odkrycia te były spójne z wcześniejszymi badaniami nad innymi wirusami układu oddechowego, takimi jak SARS-CoV-1, w przypadku których bliski kontakt znacznie zwiększał częstość infekcji.

Chociaż w przeglądzie nie określono szczegółowo wpływu filtracji HEPA, ogólne ustalenia wskazują, że filtry HEPA znacznie ograniczają przenoszenie wirusa w powietrzu i ograniczają jego rozprzestrzenianie się w bliskich kontaktach. W badaniu zauważono, że przypadki mogą wystąpić zarówno podczas krótkich, jak i długich lotów, co sugeruje, że sam czas trwania lotu nie wpływa wyraźnie na ryzyko przeniesienia. Odkrycie to jest spójne z wcześniejszymi badaniami, które wykazały podobne wyniki.

Większość przypadków zgłoszonych podczas lotów była związana z wariantem Kappa, chociaż badacze uważają, że odzwierciedla to panujące wówczas obciążenie, a nie zwiększoną zdolność przenoszenia wirusa. Do niektórych przypadków doszło pomimo stosowania masek i ujemnych testów reakcji łańcuchowej polimerazy (PCR), co podkreśla, że ​​infekcje mogą nadal występować nawet przy zachowaniu środków ostrożności.

Wnioski

Ogólnie rzecz biorąc, w badaniu podkreślono sporadyczny charakter przenoszenia SARS-CoV-2 na pokładzie i wskazano, że noszenie masek i bliskość zakażonych osób to kluczowe czynniki determinujące ryzyko infekcji. Naukowcy podkreślają znaczenie spójnej i ustandaryzowanej sprawozdawczości na potrzeby przyszłych badań mających na celu ulepszenie strategii zdrowia publicznego. Ta wszechstronna analiza dostarcza cennych spostrzeżeń, które mogą pomóc w opracowaniu skuteczniejszych wytycznych dotyczących podróży lotniczych podczas przyszłych pandemii.

*Ważna uwaga: medRxiv Publikuje wstępne raporty naukowe, które nie zostały poddane recenzji naukowej i dlatego nie powinny być uważane za ostateczne, stanowiące wytyczne dla praktyki klinicznej/zachowań związanych ze zdrowiem ani traktowane jako ustalone informacje.

READ  Zapowiedziano smartfon Ulefone Armor 25T Pro z kamerą termowizyjną i akumulatorem o pojemności 6500 mAh

Odniesienie do magazynu:

  • Wstępny raport naukowy. Przenoszenie SARS-CoV-2 na samolotach: przegląd zakresu: Constantine I. Vardavas, Katerina Nikitara, Katerina Aslanoglou, Apostolos Kamikis, Nithya Ramesh, Emmanuel Symvolakis, Revati Falke, Joe Leonardi B., Varvara Mushturi, Christos Hadjichristodoulou, Agoritsa Baca, Favel Lamb, Jonathan E. Sock i Emmanuelle Robicin. medrexiv 2024.10.22.24315911; doi:10.1101/2024.10.22.24315911, https://www.medrxiv.org/content/10.1101/2024.10.22.24315911v1

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *