Polska jest liderem w Europie w produkcji zniczy pamiątkowych

Znicze nagrobne, tradycyjnie używane w Polsce podczas Wszystkich Świętych i Zadusznych w listopadzie, ku czci bliskich zmarłych, stały się znaczącą częścią polskiego eksportu.

Według danych Międzynarodowego Centrum Handlu, cyt Puls BiznesuWartość polskiego eksportu zniczy i zniczy sięgnęła w ubiegłym roku 764 mln euro.

„Reprezentuje 17 proc. światowego rynku, co oznacza, że ​​co szósta znicze lub znicze na świecie pochodzi z Polski” – podaje gazeta.

W skali globalnej, z eksportem świec na poziomie 877 mln euro, tylko Chiny wyprzedzają Polskę. W Europie za Polską plasują się Holandia, Belgia i Niemcy.

Niemcy są głównym partnerem handlowym Polski w zakresie eksportowanych zniczy, odbierając jedną trzecią eksportu o wartości około 253 mln euro. Holandia importuje co dziesiąte polskie znicze i świece pogrzebowe, przy czym Szwecja zajmuje pierwszą trójkę.

Po pandemii, wraz ze wzrostem liczby ofiar śmiertelnych, sprzedaż świec w Polsce wzrosła o 40 proc. Tylko w zeszłym roku Polska kupiła 300 mln zniczy, wydając około 700 mln zł (161 mln euro).

Źródło: IAR/Puls Biznesu

(mp)

Przeczytaj więcej na ten temat:

Cyril Lamb

„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *