Znicze nagrobne, tradycyjnie używane w Polsce podczas Wszystkich Świętych i Zadusznych w listopadzie, ku czci bliskich zmarłych, stały się znaczącą częścią polskiego eksportu.
Według danych Międzynarodowego Centrum Handlu, cyt Puls BiznesuWartość polskiego eksportu zniczy i zniczy sięgnęła w ubiegłym roku 764 mln euro.
„Reprezentuje 17 proc. światowego rynku, co oznacza, że co szósta znicze lub znicze na świecie pochodzi z Polski” – podaje gazeta.
W skali globalnej, z eksportem świec na poziomie 877 mln euro, tylko Chiny wyprzedzają Polskę. W Europie za Polską plasują się Holandia, Belgia i Niemcy.
Niemcy są głównym partnerem handlowym Polski w zakresie eksportowanych zniczy, odbierając jedną trzecią eksportu o wartości około 253 mln euro. Holandia importuje co dziesiąte polskie znicze i świece pogrzebowe, przy czym Szwecja zajmuje pierwszą trójkę.
Po pandemii, wraz ze wzrostem liczby ofiar śmiertelnych, sprzedaż świec w Polsce wzrosła o 40 proc. Tylko w zeszłym roku Polska kupiła 300 mln zniczy, wydając około 700 mln zł (161 mln euro).
Źródło: IAR/Puls Biznesu
(mp)
Przeczytaj więcej na ten temat: