PlayStation zamyka Firewalk Studios po zamknięciu „Concord”.

Sony Interactive Entertainment (SIE) zamknęło Firewalk Studios po zakończeniu we wrześniu gry „Concord” będącej usługą na żywo. Właściciel PlayStation podjął także decyzję o zamknięciu Neon Koi Studio.

„Wiem, że nie jest to łatwa wiadomość, zwłaszcza że koledzy i przyjaciele opuszczają SIE” – powiedział we wtorek dyrektor generalny PlayStation Studio Business Group, Hermen Hulst, w notatce dla pracowników. „Obydwie decyzje zostały poważnie rozważone i ostatecznie uważamy, że są one właściwą decyzją wzmacniającą organizację. Neon Koi i Firewalk były domem dla wielu utalentowanych osób i będziemy pracować, aby znaleźć miejsce dla niektórych z nich w naszym zespole” tam, gdzie to możliwe, naszej globalnej społeczności studyjnej.”

Chociaż PlayStation zamknęło Concord 6 września, firma wskazała, że ​​gra wyprodukowana przez Firewalk może powrócić w jakiejś formie w przyszłości.

Decyzja PlayStation o zamknięciu Firewalk zapadła nieco ponad półtora roku po przejęciu studia.

„Niektóre aspekty Concorde były wyjątkowe, ale inne nie dotarły do ​​​​wystarczającej liczby graczy, w wyniku czego zamknęliśmy grę” – powiedział Holst we wtorek.

„W ciągu ostatnich kilku miesięcy spędziliśmy dużo czasu na badaniu wszystkich naszych opcji” – kontynuował. „Po głębokim namyśle zdecydowaliśmy, że najlepszym rozwiązaniem będzie trwałe wstrzymanie gry i zamknięcie studia. Chciałbym podziękować wszystkim członkom Firewalk za ich umiejętności, kreatywnego ducha i poświęcenie gatunek to konkurencyjna przestrzeń, która stale się rozwija i niestety nie osiągnęliśmy naszych celów w przypadku tego tytułu. Wyciągniemy wnioski z „Concord” i będziemy nadal rozwijać nasze możliwości w zakresie usług na żywo, aby zapewnić przyszły rozwój w tym obszarze.

Jeśli chodzi o Neon Koi skupiający się na grach mobilnych (który został przemianowany z Savage Game Studios przez Sony w listopadzie 2023 r., po pierwszym nabyciu go w 2022 r.), Hulst powiedział: „Chociaż urządzenia mobilne pozostają priorytetowym obszarem wzrostu dla… Studio Business, jesteśmy na początku etap naszych wysiłków na urządzeniach mobilnych” oraz „aby odnieść sukces w tej przestrzeni, musimy skupić się na tytułach, które są zgodne z rodowodem PlayStation Studios i mają potencjał, aby dotrzeć do większej liczby graczy na całym świecie” – powiedział szef studia. PlayStation: „ Dzięki temu nowemu podejściu Neon Koi zostanie zamknięty, a mobilna gra akcji nie będzie rozwijana”.

Zamknięcie studiów następuje pięć miesięcy po tym, jak Hulst i Hideaki Nishino objęli stanowiska dyrektorów generalnych PlayStation i zaraz po zwolnieniu przez studio Sony Bungie w sierpniu ponad 200 pracowników.

Pełna wiadomość Hulsta do pracowników znajduje się poniżej.

Mój drogi zespole,

Dzisiaj chcę podzielić się z Wami kilkoma ważnymi aktualizacjami od grupy biznesowej Studio firmy Sony Interactive Entertainment.

Nieustannie oceniamy nasze portfolio gier i status naszych projektów, aby mieć pewność, że realizujemy krótko- i długoterminowe priorytety biznesowe. W ramach naszych ciągłych wysiłków na rzecz wzmocnienia biznesu SIE Studio, musieliśmy podjąć trudną decyzję dotyczącą dwóch naszych studiów – Neon Koi i Firewalk Studios.

Wychodzenie poza konsole PlayStation i tworzenie wciągających wrażeń online wraz z grami dla jednego gracza to dla nas kluczowe obszary zainteresowania, gdy zwiększamy nasze źródła przychodów. Musimy jednak działać strategicznie, wprowadzając nasze gry na nowe platformy i rozpoznawać, kiedy nasze gry nie spełniają oczekiwań graczy.

Chociaż urządzenia mobilne w dalszym ciągu są priorytetowym obszarem rozwoju Studio Business, wciąż jesteśmy na bardzo wczesnym etapie naszych wysiłków w zakresie rozwiązań mobilnych. Aby odnieść sukces na tym polu, musimy skupić się na tytułach, które są spójne z historią PlayStation Studios i mają potencjał dotarcia do większej liczby graczy na całym świecie.

Dzięki takiemu nowemu podejściu Neon Koi przestałby działać, a mobilna gra akcji nie rozwinęłaby się. Chcę wyrazić moją wdzięczność wszystkim w Neon Koi za ich ciężką pracę i niekończącą się pasję do innowacji.

Jeśli chodzi o Firewalk, jak ogłoszono na początku września (Ważna aktualizacja Concorde), niektóre aspekty Concorda były wyjątkowe, ale inne nie dotarły do ​​wystarczającej liczby graczy, w wyniku czego wycofaliśmy grę. W ciągu ostatnich kilku miesięcy spędziliśmy dużo czasu na analizowaniu wszystkich naszych opcji.

Po długich rozważaniach ustaliliśmy, że najlepszym rozwiązaniem jest trwałe zamknięcie gry i zamknięcie studia. Chciałbym podziękować wszystkim członkom Firewalk za ich umiejętności, twórczego ducha i poświęcenie.

Gatunek strzelanek FPS PvP to stale rozwijająca się przestrzeń rywalizacji i niestety nie osiągnęliśmy w tym tytule naszych celów. Wyciągniemy wnioski z Concord i będziemy nadal rozwijać nasze możliwości w zakresie usług na żywo, aby zapewnić przyszły rozwój w tym obszarze.

Wiem, że nie jest to łatwe do usłyszenia, szczególnie w przypadku kolegów i przyjaciół, którzy opuszczają SIE. Obie decyzje zostały poważnie przemyślane i ostatecznie uważamy, że są one właściwą decyzją wzmacniającą organizację. Neon Koi i Firewalk były domem dla wielu utalentowanych osób i będziemy pracować, aby w miarę możliwości znaleźć miejsce dla niektórych z nich w naszej globalnej społeczności studyjnej.

Mocno wierzę w korzyści płynące z twórczego eksperymentowania i rozwijania nowej własności intelektualnej. Kluczowe znaczenie ma jednak wzrost dzięki zrównoważonym zasobom finansowym, zwłaszcza w wymagającym otoczeniu gospodarczym.

Chociaż dzisiaj jest trudny dzień, w nadchodzących miesiącach Studio Business Group i nasze zespoły mają wiele powodów do radości. Jestem pewien, że budujemy odporną organizację zdolną do zapewniania naszym graczom niezapomnianych wrażeń rozrywkowych.

Dziękuję za ciągłe wsparcie.

Halsey Andrews

„Lekarz gier. Fanatyk zombie. Studio muzyczne. Kawiarni ninja. Miłośnik telewizji. Miły fanatyk alkoholik.

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *