NASA oficjalnie Płatne uruchomienie Agencja ogłosiła swój program Orbital Flight-Test 2 do przyszłego roku, ponieważ kontynuuje prace nad problemem z oksydacyjnym zaworem izolacyjnym na pokładzie statku kosmicznego Starliner Boeinga.
Agencja powiedziała w Post na blogu Kontynuuje ocenę potencjalnych okien startowych dla misji: „Zespół pracuje obecnie nad możliwościami w pierwszej połowie 2022 r. w oczekiwaniu na gotowość instrumentu, manifest rakietowy i dostępność stacji kosmicznej” – czytamy w publikacji.
Steve Stitch, dyrektor Commercial Crew Program NASA, dodał, że jest to „złożona kwestia” dotycząca trudno dostępnych części statku kosmicznego, która wymaga „systematycznego podejścia i inżynierii dźwięku, aby skutecznie ją zbadać”.
Starliner Boeinga jest jednym z dwóch pojazdów zaprojektowanych do przewozu pasażerów do iz Międzynarodowej Stacji Kosmicznej w ramach Programu Załóg Komercyjnych NASA. SpaceX Crew Dragon to kolejny. NASA wymagała od każdej firmy uruchomienia bezzałogowego lotu testowego, a następnie załogowego lotu testowego w ramach procesu. Do tej pory Starliner wykonał jeden lot bez załogi, ale ucierpiał Problemy z oprogramowaniem zanim dotrze do Międzynarodowej Stacji Kosmicznej.
Boeing miał nadzieję latać Starlinerem Bez pasażerów latem przy drugiej próbie lotu bezzałogowego, ale na kilka godzin przed startem, firma znalazła problemy z niektórymi Zawory oporowe statku kosmicznego NASA odwołała premierę
wcześniej w tym tygodniu, NASA ogłasza, że zmienia przydział astronautów którzy mieli latać następnymi lotami Starlinera do następnego lotu SpaceX. Nicole Mann i Josh Cassada polecą na piątą załogową misję SpaceX na Międzynarodową Stację Kosmiczną, obecnie zaplanowaną na jesień 2022 roku.