Podanie (+13, 99 min) Reżyseria Rebecca Hall *****
Desperacko próbując znaleźć konkretną książkę na urodziny swojego najmłodszego syna, Erin Redfield (Tessa Thompson) zapuszcza się daleko od swojego sąsiedztwa w Harlemie.
Ale kiedy ponownie wybucha, więdnąc w upale upalnego nowojorskiego letniego dnia i blasku, który z pewnością otrzyma od nieznajomych twarzy wokół niej, matka dwójki dzieci postanowiła wziąć taksówkę.
Jego natychmiastowa i uprzejma sugestia, że to idealny dzień na „herbatę w Drayton”, jest pokusą, której Erin nie może się oprzeć. Jednak, gdy sączy swojego drinka, czując się coraz bardziej nerwowo patrząc na zewnątrz, dostrzega świetlistą kobietę, wpatrującą się w nią prosto.
Czytaj więcej:
* Finch: 20 lat po Cast Away, Tom Hanks znów samotny człowiek w dramacie jabłkowym
* Czerwona uwaga: Gadot, Reynolds i Rock sashay za pośrednictwem Netflix w niskiej rozdzielczości
* Nightingale: Apokaliptyczny, a czasem brutalny horror uderza neon
Zanim Eren zdążyła zrealizować swoją natychmiastową potrzebę poślizgnięcia się, ta niesamowita postać cofnęła się i zaczęła nazywać ją imieniem, którego nie słyszała od dawna, „Renny”.
„Powinno to być co najmniej 12 lat”, mówi kobieta, która kiedyś znała ją jako swoją ukochaną koleżankę Claire Kendry (Ruth Negga). „Dużo o tobie myślałam”.
Wciąż próbując wyjaśnić, jak Claire może być taka bezczelna, z założonymi jasnymi lokami, kiedy jej własny kapelusz jest ściągany, aby ukryć ciemne włosy, Erin korzysta z okazji, aby kontynuować rozmowę w bardziej prywatnym otoczeniu – pokoju hotelowym Claire .
Ujawniając, że Claire jest w mieście ze swoim mężem bankierem, podczas gdy on prowadzi interesy, Erin opowiada o swoim życiu w Chicago, nalegając, by uczcili swoje spotkanie „najpiękniejszymi babeczkami i dzbanem mrożonej herbaty w kieliszkach szampana”. Ale zanim zdążą skoczyć, pojawia się mąż Claire, John Bellow (Alexander Skarsgård).
Początkowo zakochana, Erin jest zdenerwowana, gdy Jon dokucza swojej żonie, jak wydaje się, że „staje się coraz ciemniejsza”, zanim wyjawi jej imię niezwykle obraźliwego zwierzaka. Pospiesznie usprawiedliwiając się, by odejść, Irene była wstrząśnięta spotkaniem.
Jednak, gdy ona rzuca się na swoją działalność charytatywną i organizuje nadchodzącą imprezę, przychodzi list od Claire, ubolewając nad jej „bladym życiem” i błagając Erin o kolejną randkę. Kiedy ta ostatnia decyduje się nie odpowiadać, Claire szokuje ją, po prostu wchodząc na jej próg bez ostrzeżenia.
Nakręcony w przepięknej monochromii (wielki hit ze względu na tematykę) i niesamowicie oświetlony przez operatora Edward Grau (singiel), przechodzić To odurzająca, absorbująca i dająca do myślenia adaptacja powieści Nelli Larsen z 1929 roku o tym samym tytule.
Początkująca pisarka i reżyser Rebecca Hall (Angielka najbardziej znana jako aktorka w Przysłów Vicki Cristina BarcelonaI dom nocny I Godzilla kontra Kong, ale jej matka jest afroamerykańską śpiewaczką operową) wykonuje wspaniałą pracę, tworząc poczucie przestrzeni i miejsca, pokazując wizualnie, jak jasnoskóra Afroamerykanka może oddzielić różne „społeczności” lat dwudziestych i zatrzymać widzów zgadywanie, dokąd może prowadzić złożona narracja. Tak, sama historia też nie jest czarno-biała, zawiera wiele zwrotów akcji i prowadzi do niezapomnianego finału, który pozostawi ślad.
Jazzowa ścieżka dźwiękowa Devonte Hynesa również dodaje wiele do atmosfery, ale to występ Thompsona (Wynajem motocykli) i Negga (Kochający), która naprawdę sprzedaje historię. Ta ostatnia ukazuje charyzmatyczną, półbiegunową naturę Claire (pobiła całą rodzinę Erena swoimi wdziękami i jednocześnie wyraziła zazdrość o bezpieczne życie Erena) z efektem perswazji, podczas gdy ta pierwsza jest po prostu oszałamiająca jako kobieta zmuszona aby skonfrontować swoje lęki i niepokoje z dowolnego świata, w którym wychowuje swoje dzieci.
Na końcu, przechodzić To po prostu niesamowity kawałek kina i mocny przykład tego, jak skuteczne może być połączenie efektów wizualnych i wydajności.
przechodzić Teraz można przesyłać strumieniowo w serwisie Netflix.