Elektryfikacja jest dobrze ugruntowana jako kolejny krok w transporcie, przynajmniej pod względem redukcji energii i emisji. Ale nie wszyscy są przekonani, że to jedyny sposóbWielu producentów poszukuje alternatyw, takich jak wodór i paliwa neutralne pod względem emisji dwutlenku węgla do silników spalinowych.
Toyota, Subaru i Mazda zobowiązały się do rozwoju paliw uzyskiwanych z biomasy, a dwa poprzednie ścigały się odpowiednio BRZ i GT86 w sezonie 2022 w serii Super Taikyu w Japonii.
Użyty wodór będzie pochodził z miasta Fukuoka, które od 2015 roku produkuje wodór komercyjny.
Fukuoka produkuje Zielony wodór nie zwiększa dwutlenku węgla biogazu wytwarzanego podczas oczyszczania ścieków w Centrum Uzdatniania Wody Fukuoka City Chubu, a także prowadzi testy weryfikacyjne z partnerami korporacyjnymi, m.in. dostarczanie zielonego wodoru do zasilania ciężarówek, motocykli i pojazdów zasilanych ogniwami.
Czytaj więcej:
* Czy pojazdy napędzane wodorem to realistyczna droga do czystej energii?
* Od dawna podobno Mazda RX-9 może być napędzana wodorem
* Toyota coraz bliżej silników spalinowych napędzanych wodorem
Mazda wejdzie do klasy ST-Q, aby ścigać się w Super Taikyu w Okayamie ze specjalnym Demio (Mazda2), napędzanym 1,5-litrowym silnikiem SkyActiv-D napędzanym olejem napędowym w 100% pochodzącym z biomasy dostarczonym przez Euglenę. pora roku.
Klasa ST-Q jest specjalnie dla każdego samochodu, który chce się ścigać i nie należy do innych klas, takich jak określone rozmiary silników lub wyścigówki GT3/GT4. Zasilany biopaliwem Demio będzie ścigał się ramię w ramię Zasilana wodorem Toyota Corolla w Okayamie.
„Współpracując i rywalizując razem w wyścigach, firmy planują przyspieszyć rozwój technologii dla wszystkich opcji i sprostać wyzwaniu osiągnięcia neutralności pod względem emisji dwutlenku węgla” – powiedział Toyota w oświadczeniu.
Według Mazdy biodiesel nowej generacji jest wytwarzany ze zrównoważonych surowców, takich jak tłuszcz z mikroalg i zużyty olej spożywczy, i nie konkuruje z dostawami żywności dla ludzi, co było wcześniej problemem w przypadku biodiesla.
Ponieważ paliwa te mogą być również stosowane jako alternatywa dla oleju napędowego w istniejących pojazdach i sprzęcie bez żadnych modyfikacji, nie jest wymagana dodatkowa infrastruktura zasilania paliwem.
Tymczasem Yamaha i Kawasaki Heavy Industries rozpoczną opracowywanie wodoru do zastosowań w motocyklach i przemyśle ciężkim.
Kawasaki prowadzi testy weryfikacyjne, aby transportować do Japonii wysokotonażowy, tani wodór pozyskiwany z australijskiego węgla brunatnego. Do końca roku podatkowego 2021 planuje transportować wodór za pomocą pierwszego na świecie zaprojektowanego przez siebie nośnika skroplonego wodoru Suiso Frontier.
Działa również na silnikach napędzanych wodorem do zastosowań lądowych, morskich i powietrznych, takich jak samoloty, statki i pojazdy dwukołowe.
Yamaha będzie współpracować z Kawasaki nad rozwojem motocykli napędzanych wodorem, a Honda i Suzuki dołączą do nich w przyszłości. Cztery firmy utrzymają „wyraźną granicę między współpracą a konkurencją”, tworząc ramy, które definiują obszary współpracy i wspólnych badań.
Nie podano ram czasowych, kiedy możemy zobaczyć napędzany wodorem motocykl sportowy Ninja, więc zakładam, że jeszcze daleko.