Najpierw Auckland Szybki hybrydowy prom elektryczny Fullers360 ogłosił w czwartek, że dołączył do Hauraki Gulf Ferry Network.
Firma stwierdziła, że to jej pierwszy krytyczny krok Dekarbonizacja swojej floty w Auckland Zmniejszy emisję dwutlenku węgla o 75 000 kg rocznie na samej Devonport Road.
Oczekuje się, że statek – zaprojektowany przez Incat Crowther – zostanie ukończony w 2023 roku i zabierze na pokład około 300 pasażerów. Będzie obsługiwać Devonport Road, ale może również podróżować do innych miejsc.
Czytaj więcej:
* „Elektryczność to przyszłość”: budowniczowie łodzi Kiwi jeżdżą na fali, gdy zbliża się pierwszy prom zasilany bateriami
* Auckland Ferries: remont usług i statków, które się zbliżają
* Zamknięcia granic i braki kadrowe prowadzą do niemal rekordowych odwołań promów w Auckland
Trasa promowa Devonport jest obsługiwana przez Fullers360 jako usługa czysto komercyjna poza siecią transportu publicznego wspieraną przez Auckland Transport.
Fullers360 powiedział, że jest to pierwszy krok w szerszym planie zastąpienia floty diesla statkami elektrycznymi, zgodnie z celami rządu dotyczącymi ograniczenia zmian klimatycznych.
Statek jest w całości budowany przez Q-West w Whanganui i ma obsłużyć 30 miejsc pracy w okolicy.
Będzie wyposażony w hybrydowy elektryczny układ sterowania napędem HamiltonJet, który pozwoli mu działać z wyższymi prędkościami przy mniejszym zużyciu energii.
Mike Horn, dyrektor generalny Fullers360, powiedział, że długoterminową wizją firmy jest zapewnienie zrównoważonej żeglugi w Auckland i innych regionach.
Strategia Gulf2025 firmy Fullers360 została uruchomiona w 2018 roku i obejmowała cel rozwoju większej i bardziej zrównoważonej sieci promowej.
Firma zainwestowała ponad 1 milion dolarów w projektowanie i wykonalność zrównoważonej technologii promowej, co zaowocowało współpracą z ekspertami branżowymi EV Maritime.
Horn powiedział, że przejście „raz na pokolenie” na zielone promy przyniesie wiele korzyści środowiskowych, społecznych i ekonomicznych, i jest podekscytowany możliwością bycia częścią nowej ery transportu morskiego.
Powiedział, że jest zadowolony z możliwości pracy, jakie zapewniał Wanganui.
„Whanganui jest liderem w branży aluminiowych łodzi komercyjnych od ponad 60 lat i dobrze, że budowany jest tutaj ten hybrydowy prom elektryczny” – powiedział.
Fullers360 powiedział, że przez ostatnie 12 miesięcy współpracował z Auckland Transport (AT) w celu zdefiniowania wymagań infrastrukturalnych, aby osiągnąć tę transformację technologii promowej Auckland.
Wprowadzenie hybrydowego promu elektrycznego jest zgodne z wymogami Auckland Transport dotyczącymi znacznego zmniejszenia emisji z transportu publicznego, powiedział Gareth Willis, dyrektor AT Ferry Services.
Willis powiedział, że rozwój łączy się z innymi ekologicznymi inicjatywami realizowanymi przez AT, w tym z pierwszą próbą autobusu wodorowego w Nowej Zelandii, składając największe w Australii zamówienie na autobusy elektryczne i zwiększając flotę jednoszynową.
rzeczy
Nowy prom East By West ma być pierwszym komercyjnym elektrycznym promem pasażerskim na półkuli południowej.
Strategia restrukturyzacji całej publicznej sieci promowej dobiega końca, podobnie jak strategia Auckland Council Proponowany budżet na 2022 Przyszłe częściowe finansowanie obejmuje sześć lub siedem promów elektrycznych i obiektów towarowych.
EV Maritime z Auckland powiedział, że jest blisko zbudowania zaawansowanych technologicznie promów z włókna węglowego, w zależności od ewolucji strategii AT.
podczas, a Prom elektryczny zbudowany z włókna węglowego w Wellington Za chwilę wejść do służby w porcie stolicy.