Pasażerowie krajowych linii lotniczych są zobowiązani do monitorowania szczepień i konsekwentnego używania masek

Pasażerowie krajowych linii lotniczych są zobowiązani do monitorowania szczepień i konsekwentnego używania masek

Pasażerowie linii lotniczych obawiają się, że doraźne podejście do weryfikacji pozwoleń na szczepionki i niespójny proces noszenia masek podważa ramy ochronne rządu.

Pasażer samolotu w masce do oddychania patrzy na telefon.
Zdjęcie: 123RF

Noszenie masek jest obowiązkowe na wszystkich lotach, chyba że pasażerowie mają zwolnienie – ale nie ma wymogu okazania karty zwolnienia.

Dziś rano na lotnisku Wellington miały miejsce wściekłe sceny, kiedy niektórzy pasażerowie Jetstar napotkali grupę dziesięciu osób bez masek.

Rzecznik policji potwierdził, że w incydencie uczestniczyli funkcjonariusze.

Dwie osoby wyraźnie pokazywały swoje wyjątki.

Linie lotnicze rozmawiały już z pozostałymi ośmioma osobami na temat ich zwolnień, a ta informacja została przekazana policji.

Nie ma jednak żadnych wymagań rządowych dotyczących pasażerów, aby udowodnić, że są zwolnieni.

Daniel Nielsen, który leciał samolotem Jetstar z Wellington do Christchurch, powiedział, że tak wielu zdemaskowanych pasażerów na pokładzie samolotu denerwowało innych.

„Zapytałem, czy jest coś, co moglibyśmy zrobić, a personel Jetstar powiedział, że mogliby zabrać mnie na inny lot.

„Ale musiałem wrócić do pracy i dzieci, więc zaryzykowałem”.

Inni pasażerowie Jetstar skrytykowali brak kontroli pozwoleń na szczepionki.

Obecny wymóg dotyczący podróży jest taki, że każda osoba w wieku powyżej 12 lat i trzy miesiące opuszczająca Auckland między 15 grudnia a 17 stycznia musi być w pełni zaszczepiona lub uzyskać negatywny wynik testu w ciągu 72 godzin od wylotu.

Zgodnie z nakazem odpowiedzi na pytania dotyczące zdrowia publicznego w sprawie Covid-19, na żądanie przewoźnika lub funkcjonariusza organów ścigania muszą okazać przepustkę My Vaccine Pass lub dowód negatywnego wyniku testu.

Jednak sposób wdrożenia zależy od linii lotniczych.

Jetstar opiera się na raportach własnych i kontrolach wyrywkowych.

Kobieta, która wczoraj przyjechała do pracy z Auckland do Wellington, powiedziała, że ​​linia lotnicza nie sprawdziła jej statusu szczepionki podczas odprawy online lub na lotnisku.

READ  Organy regulacyjne przejmują borykający się z problemami bank First Republic i sprzedają go JPMorgan Chase

„Przyjechałem na lotnisko, pomyślałem, że może sprawdzą bramki bezpieczeństwa, wiesz, robisz laptopa, robisz płyny, robisz odprawę szczepień, ale nikogo tam nie było. sprawdzono ich pozwolenie na szczepienia”.

Jej kolega, który zgłosił się do kasy, został zapytany, czy był zaszczepiony, ale nie musiał okazywać przepustki.

Kobieta, która nie chciała zostać nazwana ze względu na swoją pracę, powiedziała, że ​​kpiła z mandatów rządowych.

„Nie zdawałem sobie sprawy, że to „spróbuj szczęścia, wsiadaj do samolotu, a mogą nie sprawdzić stanu twojego faksu”.

„Dla mnie bycie obok kogoś, kto może nosić ten wirus i być podatny, wydawało mi się zagrożeniem dla zdrowia i bezpieczeństwa”.

Wróciła liniami Air New Zealand, które wymagają od każdego pasażera udowodnienia statusu szczepień przed odprawą.

„Myślę, że Jetstar po prostu stanie się linią lotniczą antyszczepionkową. Bo jeśli nie zostaniesz przebadany, po prostu pojawisz się i odprawisz online i będziesz mieć nadzieję na najlepsze, prawda?”

Rzecznik Jetstar powiedział, że linia lotnicza spełnia wszystkie wymogi rządowe, w tym zgodność z wymogami dotyczącymi szczepień i testów przed odlotem.

„Ściśle współpracowaliśmy z rządem Nowej Zelandii w celu opracowania zatwierdzonych procesów, aby zapewnić, że klienci znają wymagania i spełniają normy lotnicze.

„Obejmuje to alerty e-mail i SMS przed podróżą, aktualizacje alertów dotyczących podróży Jetstar, informacje o stanie zdrowia i szczepieniach przed lotem, które klienci muszą wypełnić podczas odprawy, oraz natychmiastowe kontrole certyfikacyjne lub wyniki testów przed odlotem w Auckland”.

Rzecznik Air New Zealand powiedział, że klienci „w przeważającej mierze popierają” wymóg rządu dotyczący noszenia na pokładzie osłony twarzy.

„Odkąd ten wymóg wszedł w życie, wykonaliśmy ponad 110 000 lotów i zakazaliśmy podróży tylko 11 klientom z powodu niezgodności.

„Istnieje kilku klientów, którzy mają uzasadnione powody, aby nie nosić masek i mogą mieć wyjątek.

READ  Czy kupujący w Czarny piątek posłuchają rady Banku Rezerw, aby ograniczyć wydatki?

„Zgodnie z wymogami rządowymi karty zrzeczenia się nie są obowiązkowe. Ufamy, że nasi klienci postępują właściwie i postępują zgodnie z wytycznymi dotyczącymi zdrowia publicznego, i to właśnie widzimy w zdecydowanej większości przypadków.

Rząd twierdzi, że obecnie nie rozważa wprowadzenia obowiązkowych kart zwolnień z zakrywania twarzy.

Minister reagowania na Covid-19, Chris Hepkins, nie był dostępny na rozmowę, ale rzecznik gabinetu premiera i grupy Covid-19 powiedział, że „od każdej osoby zależy upewnienie się, że są świadome wymagań i postępują zgodnie ich”.

„Na wszystkich poziomach ram ochrony Covid-19 ważne jest, aby ludzie nosili zakrycie twarzy podczas lotu. Jest to odpowiedzialność każdego, ponieważ policja stosuje wielopoziomowy model reakcji w celu wspierania zgodności, z naciskiem na edukację w pierwszej kolejności. „

„Istnieją jednak prawdziwe powody, dla których niektórzy ludzie są prawnie zwolnieni z noszenia zakrywania twarzy, na przykład niepełnosprawność lub stan zdrowia. Jeśli ktoś ma prawdziwe powody, aby nie być zobowiązany do noszenia zakrycia twarzy, nadal może uzyskać dostęp do firm i usług w tak samo, jak robią to inni”.

Przewoźnicy mogą określić poziom praktycznej oceny swojej usługi, zgodnie z wymaganiami pasażerów i warunkami ich przewozu.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *