Większość kraju może być na wakacjach, ale wielu Kiwi nie wyszło jeszcze offline.
Klienci Vodafone wykorzystali rekordową ilość danych w Boże Narodzenie i drugi dzień świąt – ponad 50 procent więcej niż w poprzednie Święta Bożego Narodzenia.
Nowozelandczycy spalili 1777 terabajtów (TB) danych w ciągu dwóch dni w porównaniu do 1178 terabajtów danych wykorzystanych w tym samym czasie w zeszłym roku, co dało 51-procentowy wzrost.
Najbardziej ruchliwy okres online był między 20:00 a 21:00 zarówno w Boże Narodzenie, jak i w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia, a w okresach szczytu wykorzystano 58 TB i 61 TB danych.
Ludzie wykorzystywali wieczorne przestoje, aby przesyłać strumieniowo treści, prowadzić rozmowy wideo lub sprawdzać oferty online.
Wielu Nowozelandczyków spędza kolejny sezon świąteczny z dala od przyjaciół i rodziny, ponieważ obowiązują ograniczenia graniczne – zmuszając ludzi do komunikowania się z bliskimi tylko przez Internet.
Plan rządu dotyczący ponownego otwarcia granic międzynarodowych w przyszłym miesiącu został zahamowany przez wariant Covid-19 firmy Omicron, a mieszkańcy Australii muszą teraz czekać do końca lutego, zanim będą mogli wrócić do domu bez poddawania się kwarantannie.
Sharina Nisha, szefowa działu usług sieciowych w Vodafone New Zealand, powiedziała, że firma była „zaskoczona” ogromną ilością korzystania z Internetu w te Święta Bożego Narodzenia.
„Ponieważ podróże międzynarodowe wciąż są ugruntowane, spodziewaliśmy się dużego ruchu internetowego w tym sezonie świątecznym, ale po raz kolejny byliśmy zaskoczeni samą liczbą”.
Tymczasem użycie danych wzrosło o 14 procent wśród klientów mobilnych Sparka w porównaniu ze świętami Bożego Narodzenia w 2020 roku.
Zużyli około 910 terabajtów danych w Boże Narodzenie, a 62 terabajty wykorzystano w godzinach szczytu między 9-10 wieczorem.
Wykorzystanie było najwyższe w drugi dzień świąt Bożego Narodzenia, przy czym 997 TB było wykorzystywane w sieciach 3G i 4G w ciągu dnia, a 66 TB w sieci Spark 4G w godzinach od 21:00 do 22:00.
W Boże Narodzenie wykonano ponad cztery miliony połączeń głosowych, większość w godzinach 10-11.
Ale nastąpił 23-procentowy spadek liczby wiadomości tekstowych wysyłanych w godzinach szczytu, 9-10 rano, w porównaniu z ostatnimi świętami Bożego Narodzenia.
„Aby zapewnić wystarczającą pojemność dla mobilności, zmodernizowaliśmy wiele naszych istniejących wież komórkowych i wdrożyliśmy tymczasowe lokalizacje w kilku wakacyjnych miejscach” – powiedział Spark w oświadczeniu dla The Herald.
Vodafone zainstalował tymczasowe lokalizacje telefonów na kółkach również w popularnych miejscach wakacyjnych, dzięki czemu ludzie mogą kontynuować swoje nawyki online bez przerw.
Miasta nadmorskie o zwiększonej przepustowości w okresie wakacyjnym to Paihia, Omaha i N’jamata.