A2 Milk mówi, że perspektywy poprawiają się po spadku zysków w pierwszej połowie o 50%

Zysk a2 Milk w pierwszym półroczu spadł o 50 procent w obliczu zawirowań na głównym chińskim rynku.

dostarczony

Zysk a2 Milk w pierwszym półroczu spadł o 50 procent w obliczu zawirowań na głównym chińskim rynku.

Firma a2 Milk odnotowała 50-procentowy spadek zysku w pierwszym półroczu, ale twierdzi, że jej perspektywy poprawiają się po uporaniu się z zaległościami w zapasach zgromadzonych podczas pandemii Covid-19 i rozpoczęciu podnoszenia cen.

Zyski spadły do ​​59,6 miliona dolarów w ciągu sześciu miesięcy do końca grudnia, ze 120 milionów dolarów w tym samym okresie rok wcześniej, podała firma w oświadczeniu dla NZX w poniedziałek. Przychody spadły o 2,5 procent do 660,5 miliona dolarów.

A2 Milk zmagało się podczas pandemii, ponieważ zamknięcie granic i zakłócenia w handlu zmniejszają liczbę turystów i międzynarodowych studentów wysyłających swoje produkty do Chin, co jest znane jako handel Daegu. Rynek chiński również się zmienia, ponieważ niższy wskaźnik urodzeń zmniejsza zapotrzebowanie na odżywki dla niemowląt, a konkurencja nasila się, ponieważ lokalni gracze zyskują udział w rynku w stosunku do tradycyjnych międzynarodowych marek.

Firma poinformowała, że ​​prognozy przychodów w drugiej połowie roku uległy poprawie i oczekuje się, że będą „znacznie wyższe” niż w tym samym okresie rok wcześniej, głównie ze względu na wzrost jej chińskiej marki i angielskiej formuły.

Czytaj więcej:
* A2 Milk stoi przed „trudną” drogą ze zwiększoną konkurencją i spadającymi zyskami
* A2 Milk odnawia strategię, wyznacza kierunek na przyszłość po bólu Covid-19
* przyrost mleka A2 spada o 79%; Ostrzega przed trudnym i niestabilnym rokiem

Akcje A2 Milk wzrosły o 8 procent do 6,07 USD w południe na NZX. Akcje spadły o 46 procent w ciągu ostatniego roku.

RNZ

Szczegóły dotyczą tego, jak organizatorzy wycieczek poradzą sobie z ciągłymi zakłóceniami i niepewnością Covid oraz jaki „reset” przyniesie nowy typ gości. (Pierwsze wydanie 1 lutego 2022)

Jednak A2 Milk powiedział, że oczekiwany wzrost przychodów w drugiej połowie nie powinien przełożyć się na wyższe zyski w tym roku, ponieważ firma znacznie zwiększa branding i inne reinwestycje zgodnie ze swoją strategią wzrostu.

A2 Milk powiedział, że dynamika rynku odżywek dla niemowląt w Chinach „pozostaje wyzwaniem”. Dodał, że wskaźnik urodzeń w Chinach spadł o 18,1 proc. w 2020 r. i spadł o kolejne 11,5 proc. w 2021 r., do 10,6 mln.

Kilkanaście lat braku noworodków ma kumulacyjny wpływ na wielkość rynku odżywek dla niemowląt, zauważyła spółka w prezentacji dla inwestorów. W raporcie stwierdzono, że w pierwszym półroczu ogólny rynek preparatów dla niemowląt w Chinach spadł o 5 procent pod względem ilości, przy czym spadek produktów na wczesnym etapie rozwoju został częściowo zrekompensowany wzrostem produktów w późniejszym wieku.

Stwierdzono, że wartość rynku odżywek dla niemowląt w Chinach spadła o 3,3 procent, ponieważ efekt zmniejszonego wolumenu i zwiększonej aktywności promocyjnej został tylko częściowo skompensowany przejściem na produkty wyższej jakości.

„Niemniej jednak segment superfine w Chinach nadal rośnie, a segment białka A2 znacznie przewyższa rynek” – podała firma.

Firma stwierdziła, że ​​jej produkt A2 jest jedną z niewielu międzynarodowych marek, które nadal zwiększają swój udział w rynku. Dodała, że ​​dobrze radziły sobie również lokalne chińskie marki, takie jak Feihe, Junlibao i Yili.

Sprzedaż odżywek dla niemowląt spadła o 11,4 procent do 188,7 mln USD w pierwszym półroczu, ponieważ zmniejszyła ilość zapasów zgromadzonych podczas pandemii.

Ale firma twierdzi, że popyt konsumentów na produkt jest silny, a jej udział w rynku wzrósł do nowego maksimum 3,2 procent w grudniu dzięki chińskim sklepom dla matek i niemowląt, napędzany inwestycjami w ambasadorów marki, lekcje Mamy, promocje i dodatkowe 96 sklepów flagowych.

Tymczasem sprzedaż odżywek dla niemowląt w stylu angielskim spadła o 13 procent, szybciej niż 5-procentowy spadek na całym rynku.

Jednak firma stwierdziła, że ​​istnieją oznaki, że kanał sprzedaży odbudowuje się dzięki poprawie cen i ożywieniu aktywności sprzedawców.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *