Po latach rozwoju A2RL zorganizuje swój pierwszy wyścig na legendarnym torze Yas Marina w Abu Zabi. 27 kwietnia A2RL ma nadzieję wprowadzić nowy rodzaj sportów motorowych, ale także zapoczątkować nową falę rozwoju technologii autonomicznych.
A2RL połączył zespoły inżynierów, naukowców, a nawet byłego kierowcę Formuły 1 Daniila Kvyata, aby przekształcić najnowocześniejszy samochód wyścigowy w coś, co ma własne zdanie. Zespoły ze Zjednoczonych Emiratów Arabskich, Chin, Niemiec, Węgier, Włoch, Singapuru i Stanów Zjednoczonych mają na starcie ten sam samochód: podwozie zbudowane w Dallara, napędzane 2,0-litrowym turbodoładowanym silnikiem Hondy o mocy 550 KM współpracującym z sześciobiegową skrzynią biegów . Zmodyfikowana wersja samochodów rozwijających prędkość 300 km/h występujących w japońskiej Super Formule, obecnie nazywana EVA24, służy ośmiu zespołom za podstawę do dalszych prac.
Zamiast ludzkiego kierowcy w kokpicie, samochody AR2L mają ogromne możliwości technologiczne: GPS, kamery, czujniki, komputery i inne elementy w sercu pojazdu. Technologia ta oraz stopień jej zaprogramowania zadecyduje o tym, kto zrobi pierwszy krok, a także umożliwi widzom obserwowanie z bliska tego, co dzieje się podczas wyścigu, ponieważ z kokpitu roztacza się widok 360 stopni. Jeśli chcesz wiedzieć, jak to jest być w samym środku wyścigu, A2RL Ci to umożliwi.
Pierwszy w historii wyścig A2RL składa się z dwóch wydarzeń. Pierwsza będzie odkrywcza: sztuczna inteligencja kontra człowiek. Daniil Kwiat zmierzy się z samochodem A2RL i sprawdzi, czy szybszy jest człowiek, czy maszyna. Później główne wydarzenie zapoczątkuje nową generację sportów motorowych: po latach testów, symulacji, kruszonym włóknie węglowym i tysiącach galonów kawy osiem zespołów będzie rywalizować w serii wyścigów i wyzwań 27 kwietnia o pulę nagród o wartości 2,25 miliona dolarów . Garść informacji, kto dokonał największego skoku w technologii jazdy autonomicznej. Do tej pory nie więcej niż dwa niezależne samochody ścigały się razem – w finale A2RL po raz pierwszy w historii na tor wyjadą cztery samochody.
Impreza wyścigowa nie byłaby taka sama bez strefy kibica. Na miejscu od godziny 17:00 strefa kibica będzie otwarta dla wszystkich. Tam odwiedzający będą mogli cieszyć się gokartami, wyścigami Gran Turismo, samochodami R/C, food truckami, wciągającym muzeum sztucznej inteligencji i wieloma innymi atrakcjami. Odbędzie się także Finał zawodów STEM A2RL – wydarzenie dla młodszych fanów wyścigów, którzy wykorzystają swoją wiedzę programistyczną, aby pokazać, co potrafią z wyścigowcami A2RL w skali 1:8.
Powód A2RL? Bezpieczeństwo, współpraca i postęp technologiczny. Sporty motorowe wielokrotnie przewodziły ewolucji technologii, a jeśli chodzi o jazdę autonomiczną, nadszedł czas, aby samochody wyścigowe ponownie stanęły na wysokości zadania.
Pochodzi z Grupy ASPIRE, filaru transformacji technologicznej w Abu Zabi Rada ds. Badań nad Zaawansowanymi Technologiami, A2RL rzuca wyzwanie zespołom, aby stworzyły samochód, który może jeździć i wygrywać całkowicie bez interwencji człowieka. Na torze, gdy samochody ruszą, będą całkowicie autonomiczne, aby ukończyć wyścig. Jedynym sposobem, w jaki człowiek może zmienić pas ruchu, jest jego zdalne zatrzymanie – w kabinie za kulisami nie kryje się żaden kierowca, wszystko zależy od technologii.
Cel jest dwojaki. Po pierwsze, daj fanom dobry występ. Tak czy inaczej, więcej sportów motorowych jest zawsze dobrą rzeczą. Drugim jest opracowanie technologii, która w przyszłości będzie mogła znaleźć zastosowanie w samochodach osobowych. Wyciągnięte wnioski będą miały zastosowanie w zaawansowanych systemach bezpieczeństwa, które zapewniają kierowcom bezpieczeństwo na drodze, co być może ostatecznie doprowadzi do powstania samochodów, które będą mogły same prowadzić.
A2RL to nie tylko przebłysk na horyzoncie, ale początek długoterminowego zaangażowania w rozwój przyszłości technologii bezpieczeństwa, a obserwowanie jego rozwoju będzie świetną zabawą.
Obejrzyj Transmisja wyścigu na żywo tutaj Lub idź do a2rl.io po więcej informacji.