Rosną koszty obrażeń u osób, które nie patrzą, gdzie idą, patrząc na telefony komórkowe.
Dane ACC pokazują, że koszt roszczeń z tytułu obrażeń ciała podwoił się w porównaniu z 2018 rokiem – do ponad 3,7 mln dolarów z nieco ponad 1,5 mln dolarów.
James Whittaker, kierownik ACC ds. zapobiegania urazom, powiedział, że coraz więcej osób wchodziło na drzewa, potykało się i upadało na barierki.
„Z danych wynika, że do większości urazów związanych z korzystaniem z telefonu dochodzi, gdy ktoś traci równowagę.
„Inne zdarzenia to zranienie ludzi, gdy korzystają z telefonu podczas podnoszenia lub przenoszenia czegoś albo gdy o coś wpadną” – powiedział.
Aby uniknąć kontuzji, ludzie powinni starać się nie wykonywać wielu zadań jednocześnie, ale skupiać się na otoczeniu, a nie na ekranie, powiedział Whittaker.
Nawoływał producentów, aby robili więcej
Ta rada została poparta niedawnym badaniem przeprowadzonym na Uniwersytecie Nowej Południowej Walii, które wykazało, że osoby piszące SMS-y w drodze do pracy są bardziej narażone na wypadek.
Kierownik badania, dr Matthew Brody, zapiął swoich uczniów w pasy bezpieczeństwa i wysłał ich na tor, na którym występowało ryzyko poślizgu. Większość z nich dała się nabrać na zaczepki, co stanowi prostą wskazówkę dotyczącą korzystania z telefonu w podróży.
Brody wezwał producentów telefonów, aby zrobili więcej, aby zapobiec wypadkom podczas patrzenia na ekrany.
„Jest kilka rzeczy, które można zrobić, na przykład ostrzeżenie, jeśli idziesz podczas pisania SMS-a. Na ekranie może pojawić się ostrzeżenie, że musisz kliknąć OK. „Tak, potwierdzam” – w przypadku bardziej ekstremalnych środków, w których ekran można fizycznie zablokować.
„Przeprowadziliśmy inne badania, które pokazują, że za pomocą czujników w telefonie można z łatwością wykryć wzorce chodzenia. Zatem wdrożenie tego nie byłoby trudne” – powiedział.
Badanie wykazało również, że wysyłanie SMS-ów podczas spaceru nie tylko zwiększa ryzyko wypadku, ale także powoduje, że ludzie popełniają więcej błędów w wiadomościach do przyjaciół, rodziny i współpracowników.
Porada eksperta jest prosta: jeśli musisz korzystać z telefonu w drodze – wykonaj dobre, staromodne połączenie głosowe.
Napisane przez Sally Winley rnz.co.nz