23 stycznia 2022 Jacinda Ardern potwierdziła, że Nowa Zelandia włączy czerwone światła o północy.
Po tym, jak rząd ogłosił, że kraj przejdzie na czerwone światło o północy, Air New Zealand powiedział, że będzie nadal świadczyć usługi krajowe i wykluczył 15 członków swoich załóg jako bliskie kontakty w przypadku pozytywnego przypadku.
Prezes Greg Foran mówi, że podobnie jak wszystkie firmy, linia lotnicza przygotowuje się na wpływ, jaki Omicron będzie miał na swoich klientów i pracowników.
„Zawsze było i pozostaje naszym priorytetem, zapewnienie bezpieczeństwa naszym pracownikom, naszym klientom i Nowej Zelandii. Dobrą wiadomością jest to, że możesz nadal latać w czerwonym otoczeniu i nie ma ograniczeń terytorialnych. Spodziewamy się jednak, że zobaczymy pewien wpływ na naszą operację”.
„W wyniku jednego z naszych pracowników testowanych pod kątem Omicron, w późniejszym czasie około 15 członków załogi zostało zawieszonych, ponieważ mieli z nimi bliski kontakt. Mają się dobrze i są testowani i izolowani zgodnie z wytycznymi Ministerstwa Zdrowia ”.
„Oznacza to, że chociaż nadal będziemy robić wszystko, co w naszej mocy, aby utrzymać kontakt z Aotearoa, spodziewamy się zmian w harmonogramie i odwołań w nadchodzących tygodniach z powodu Covid”.
W oświadczeniu Air New Zealand powiedział, że ma ważne środki ostrożności dla załogi określone przez Ministerstwo Zdrowia i zespół medyczny linii lotniczych, w tym noszenie osobistego wyposażenia ochronnego i regularne testy monitorujące.
Załoga pokładowa Air New Zealand i personel obsługujący klientów są w pełni zaszczepieni, a klienci powyżej 12 roku życia podróżujący z Air New Zealand w kraju muszą przedstawić dowód szczepienia lub dowód niedawnego negatywnego wyniku testu i wymagań dotyczących szczepień dla wszystkich pasażerów międzynarodowych. Obowiązuje od 1 lutego.
Linia lotnicza tymczasowo zawiesiła usługi gastronomiczne na pokładzie ze skutkiem od 1 stycznia 2022 r., aby umożliwić klientom noszenie masek na czas lotów krajowych.
Poczekalnie Air New Zealand będą otwarte jak zwykle, a klienci powinni przesłać swoją kartę szczepień do swojego profilu Airpoints podczas rezerwacji online.