Greg Foran, dyrektor generalny Air New Zealand, mówi, że linia lotnicza przygląda się czarterowaniu samolotów i załogi z zagranicy, aby przeżyć lato z powodu dużych rezerwacji krajowych.
Foran powiedział, że podróże krajowe powróciły do poziomu sprzed koronawirusa, ponieważ rezerwacje podróży „rekreacyjnych” poprzedzają ten sam czas przed Covid.
Wywarło to presję na loty z Air New Zealand, które mają znacznie mniejszą flotę niż przed Covid.
„Przyjrzeliśmy się naszemu świątecznemu zapotrzebowaniu. Rezerwacje pozostają niezmiennie silne. Bring [more planes] Z powrotem… To nie jest praca na pięć minut. Nie chodzi tylko o wydostanie samolotu z pustyni i przygotowanie go do lotu. Masz pilotów do wyszkolenia i załogę do wyszkolenia. Potem wszystkie zapasy…
Czytaj więcej:
* Offset węglowy „nie ekscytuje go”, mówi szef Air New Zealand. Ma oko na większą nagrodę
* Lotniska przyszłości: z samolotami elektrycznymi i lotniskami na przedmieściach, jak nasze lotniska mogą wyglądać za 50 lat?
* Air New Zealand i Airbus rozpoczynają projekt budowy samolotów o zerowej emisji
„Więc jest duża szansa, że skończymy na całkowitym leasingu[leasing samolotów i załogi za granicą]na 12 tygodni, dając większą gwarancję operacyjną na to, co będziemy sprzedawać w okresie świątecznym”[leasingzamorskisamolotizałogę)naokres12tygodniabyzapewnićwięcejgwarancjioperacyjnejnatocosprzedaliśmywokresieświątecznym”[استئجارطائرةوطاقمفيالخارج)لمدة12أسبوعًالوضعمزيدمنالضمانالتشغيليلماقمناببيعهخلالفترةعيدالميلاد”[leasinganoverseasplaneandcrew)foraperiodof12weekstoputmoreoperationalsuretyintowhatwe’vesoldovertheChristmasperiod”
Podczas gdy podróże rekreacyjne są głównym motorem popytu krajowego, Foran powiedział, że powracają również podróże służbowe i korporacyjne, a teraz jest bliski powrotu do poziomu sprzed Covid.
„Nadal jesteśmy podekscytowani tym, co obserwujemy lokalnie”.
Coraz więcej samolotów będzie stopniowo przywracanych do służby, ale linie lotnicze rozważają również inne opcje.
W rozmowie z dziennikarzami w Nowym Jorku, gdzie linia lotnicza niedawno uruchomiła bezpośrednią usługę, Foran przedstawił przyszłość, w której pasażerowie będą mogli rezerwować loty na żądanie samolotami elektrycznymi operującymi między regionalnymi lotniskami, takimi jak Hamilton do Auckland – i to może nie być daleko. daleko.
Vorn powiedział, że linia lotnicza pracuje nad dwu- lub trzyletnim harmonogramem dla samolotów elektrycznych i że potwierdzi szczegóły publicznie w ciągu najbliższych kilku tygodni.
Koncepcja lotów na żądanie lub „kuszących” podróży krajowych może obejmować dłuższy okres od trzech do pięciu lat.
Wcześniej ujawniono, że Air New Zealand nawiązała współpracę z Wisk Aero, która pilotuje w Nowej Zelandii całkowicie elektryczne samo latające samoloty zdolne do przewożenia do czterech osób.
Wisk Aero wypuściło prototyp swojego samolotu, który „wzniesie się jak helikopter i będzie latał jak samolot”.
Furan był niedawno w Kalifornii, aby sprawdzić nowy czteromiejscowy samolot – który właśnie został ujawniony opinii publicznej.
Wisk wcześniej ujawniony rzeczy Że jest co najmniej jedno miasto w Nowej Zelandii wśród 20 najlepszych na jego radarze i spodziewa się, że przyleci tutaj za „5-10 lat”.
Air New Zealand prowadzi również rozmowy z miliarderem kiwi Richardem Chandlerem, którego firma Eviation pilotuje samoloty z napędem elektrycznym w Stanach Zjednoczonych.
Chandler niespodziewanie pojawił się na imprezie Air New Zealand w Nowym Jorku, gdzie grupa prezesów Kiwi wysłuchała amerykańskich ekonomistów, think tanków i liderów biznesu w ramach kampanii promującej nową bezpośrednią usługę do Nowego Jorku.
Chandler rozpoczął już przyjmowanie zamówień na swój nowy flagowy samolot elektryczny, choć wciąż znajduje się on w fazie rozwoju i testów.
Dziewięć miejsc to maksymalna liczba, jaką możesz latać w tym momencie, a Foran powiedział, że jest to idealne rozwiązanie dla mniejszych lotów regionalnych, takich jak Hamilton do Auckland.
Podróże lotnicze na żądanie są postrzegane jako rosnący trend w branży, a gracze, tacy jak gigant wspólnego przejazdu Uber, aktywnie wykorzystują możliwości.
Air New Zealand również bada opcje.
„Więc zamierzasz pobiec na dziewięciu miejscach między Hamiltonem a Oakland, podnosisz to? To ma sens… musimy uzyskać FAA i zrobić wszystkie inne rzeczy. Więc może za trzy do pięciu lat? Dlaczego nie spróbować. A jeśli to zadziała, to świetnie, i jeśli nie spróbujesz innej iteracji” – powiedział Foran.
„Podoba mi się ta koncepcja, że na krótszą metę można po prostu spacerować i mówić: „Wow, za 20 minut odlatuje samolot.
W zeszłym roku Air NZ wydał „Dokument wymagań produktu (PRD) dla samolotów o zerowej emisji”, który określa specyfikacje i wymagania dla samolotów nowej generacji. PRD mówi, że Air New Zealand dąży do znalezienia długoterminowych partnerów w rozwoju „nowego napędu”, który obejmuje nowe technologie, w tym akumulatory wodorowe/elektryczne, spalanie wodorowe lub hybrydy.
Dążenie do bardziej zrównoważonych podróży lotniczych ma charakter globalny, ponieważ konsumenci stają się bardziej świadomi śladu węglowego podróży lotniczych.
Foran powiedział, że linia lotnicza będzie miała więcej do powiedzenia w tej sprawie za kilka tygodni, kiedy oczekuje się, że ludzie podejmą pewne stanowcze zobowiązania.
Wcześniej powiedział, że linie lotnicze koncentrują się na trzech głównych obszarach zrównoważonego rozwoju: samolotach elektrycznych lub napędzanych wodorem do lotów krajowych i lotów krótkodystansowych. zrównoważone paliwo lotnicze do podróży na duże odległości; i jak najefektywniej zarządzaj biznesem.
Tracy Watkins niedawno pojechała do Nowego Jorku za zgodą Air New Zealand.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”