Linie lotnicze prezentują prototyp cyfrowej wieży kontroli ruchu lotniczego na lotnisku w Auckland – co oznacza, że kontrolerzy nie muszą być obecni na monitorowanym lotnisku. / Film: generał brygady Purcell
Stara wieża kontroli ruchu lotniczego na lotnisku w Auckland jest coraz trudniejsza w utrzymaniu i musi zostać przeniesiona, aby pasowała do prac związanych z przebudową lotniska.
Linie lotnicze preferują tradycyjną alternatywę, twierdząc, że tak nie jest Ale wystarczająco pewny siebie w technologii, aby rozpocząć w pełni cyfrową operację, w której lotnisko jest w dużej mierze monitorowane przez kamery obsługiwane przez kontrolerów w odległej lokalizacji.
Spółka państwowa informuje w dokumencie doradczym, że zakończyła umowę najmu z lotniskiem Auckland (AIA) na obecnym terenie, który zostanie przebudowany w ramach przebudowy lotniska.
„Obecnie wymagana jest regularna konserwacja, aby utrzymać wieżę w stanie zdatnym do użytku, Z bardziej znaczącymi pracami, które mogą być wymagane, jeśli okres eksploatacji wieży zostanie przedłużony poza uzgodnioną datę wygaśnięcia dzierżawy. ”
Budowa preferowanej 35-metrowej „wieży hybrydowej” (6 metrów wyższej niż obecna wieża) ma się rozpocząć w połowie 2024 r., a oddanie do użytku pod koniec 2026 r. Oczekuje się, że ma ona kosztować ponad 55 mln USD. Buduje.
Inną opcją, którą linie lotnicze rozważały również jako dłuższą, był kadłub o długości 70 mln, który kosztowałby 80 milionów dolarów i umożliwiałby konwencjonalną obsługę zarówno istniejącego pasa startowego, jak i proponowanego północnego pasa startowego, którego budowa była opóźniana od lat z powodu pandemii.
Lokalizacja proponowanej 35-metrowej wieży lub obiektu pogotowia ratunkowego, która miałaby być procesem cyfrowym, nie została jeszcze sfinalizowana.
W dokumencie doradczym stwierdza się, że bieżąca operacja awaryjna znajduje się nad międzynarodowym parkingiem i jest dostępna do wykorzystania jako wsparcie, jeśli wystąpią poważne problemy z główną wieżą, a także ma ograniczenia dostępu i dostępności.
Potrzebuje co najmniej 2 godzin na ustawienie i ma ograniczoną widoczność kontrolki Fartuch obszarowy i lokalny, niezdolny do wykonywania operacji przy ograniczonej widoczności.
Ze względu na wpływ Covid-19 linie lotnicze odwołały cyfrową sytuację alarmową w Auckland Projekt wieży, który planowała od kilku lat.
Katie Wilkinson, dyrektor generalny służb ruchu lotniczego, powiedziała, że chociaż istniejąca wieża jest w tej chwili bezpieczna i działa, zbliża się do końca i wymaga wymiany.
Konsultacje branżowe dotyczące możliwości wymiany wieży oficjalnie zakończyły się w piątek.
„Spodziewamy się, że podejmiemy decyzję pod koniec listopada, po rozważeniu wszystkich uwag, i wtedy będziemy mogli rozpocząć bardziej szczegółowe planowanie”.
„Zanim rozpoczniemy fizyczną budowę wieży hybrydowej, ocenimy naszą decyzję o kontynuowaniu działań w oparciu o to, czego nauczyliśmy się podczas rozwoju cyfrowej wieży awaryjnej, aby zrozumieć, czy cyfrowa wieża z pełną obsługą byłaby doskonałą opcją dla Auckland” powiedziała.
Dokument doradczy mówi, że linie lotnicze otrzymały „ogólne wsparcie branży” dla swojej strategii cyfrowej przed pandemią.
Plan zakładał zbudowanie bazy wiedzy, doświadczenia i zaufania do zdolności platformy cyfrowej do bezpiecznego i wydajnego świadczenia usług ruchu lotniczego poprzez wdrożenie cyfrowej wieży ratunkowej.
„Gdyby to się wydarzyło i okazało się skuteczne, być może linie lotnicze zyskałyby zaufanie. Zastąpienie głównego obiektu lotniska w Auckland cyfrową wieżą. Ponieważ cyfrowa wieża ratunkowa nie została wdrożona, linie lotnicze musiały zmienić swoje podejście do zastąpienia głównej wieży w Auckland. ”
Kompletne rozwiązanie cyfrowej wieży będzie nowością w Nowej Zelandii.
„Mamy do czynienia z ograniczeniami na lotnisku w Auckland, w tym z napiętymi ramami czasowymi dostępnymi na zastąpienie istniejącej wieży. W tym momencie nie mamy jeszcze pewności, że możemy bezpiecznie i skutecznie wdrożyć cyfrowe rozwiązanie na naszym największym międzynarodowym porcie lotniczym. ”