Mieszkanka Rotorua uważa, że dla około 80-tysięcznego miasta „już koniec” po tym, jak linie Air New Zealand ograniczyły z czasem usługi powrotne z Rotorua do Auckland z maksymalnie pięciu lotów
Codziennie do dwóch i trzech.
W Tauranga linia lotnicza obsługuje codziennie od sześciu do dziewięciu lotów w obie strony do Auckland, co zdaniem kobiety jest „nieproporcjonalne” lub „sprawiedliwe” w zależności od wielkości populacji.
Linie Air New Zealand twierdzą, że ich usługi do Rotorua są „w dużym stopniu zależne” od międzynarodowego popytu turystycznego i linie lotnicze będą mogły rozwijać swoje usługi wraz z rozwojem turystyki.
Linia lotnicza twierdzi również, że ze względu na wielkość samolotu na dwóch lub trzech lotach dziennie, które obsługuje obecnie, jest więcej miejsc niż wtedy, gdy obsługiwała do pięciu lotów dziennie.
Kobieta, która wypowiedziała się pod warunkiem zachowania anonimowości, powiedziała, że wraz z mężem „dużo” podróżuje do pracy do Auckland, Queenstown i Australii.
Kobieta, która oświadczyła, że rezerwuje loty od 20 lat, stwierdziła, że Air New Zealand zapewnia „fantastyczne” połączenie z Rotorua do Auckland, ale linia lotnicza zmieniła częstotliwość lotów.
the Codzienny post Rotorua Sprawdź stronę internetową Air New Zealand, aby sprawdzić loty z Rotorua do Auckland w maju. Okazało się, że dwa codzienne loty z Rotorua odbywały się o 9:35 i 17:50. W piątki miał dodatkowy lot o 14:20.
Kobieta stwierdziła, że brak opcji lotu wpłynął na zdolność jej męża do skorzystania z lotów przesiadkowych do Sydney, Brisbane i Gold Coast.
Powiedziała, że w końcu „wyciąga nas z stosu lotów krajowych”.
Kobieta oświadczyła, że ma ograniczenia dotyczące lotu przesiadkowego z Auckland do Queenstown po locie z Rotorua do Auckland o 9:35.
„Masz dostęp tylko do tego, co zostało i [for me] Często jest to nieodpowiedni moment i nieodpowiednia cena.
Jej zdaniem: „Zakończyliśmy już naszą misję w Rotorua”.
Kobieta powiedziała, że jedzie do Taurangi o 20:00, aby odebrać męża, gdy ten wróci z Australii.
„Kiedy pojedzie do Australii, muszę go tam zabrać, albo będzie musiał jechać do Auckland”.
Kobieta powiedziała, że linia lotnicza jest w 51% własnością rządu [I believe] Ich misją jest świadczenie usług regionalnych.”
„A kiedy nie możemy złapać żądanego lotu, musimy jechać do Tauranga i pojechać do Auckland; [in my view] „To nie jest usługa regionalna”.
Na dzień 30 czerwca 2022 r. szacunkowa populacja Rotorua wynosiła 76 800, podczas gdy populacja miasta Tauranga wynosiła 158 300.
Jej zdaniem „w odniesieniu do liczby ludności sytuacja ta nie jest zrównoważona… jest nieproporcjonalna i niesprawiedliwa”.
„Spadający” popyt na pasażerów
„Od dawna martwiliśmy się o połączenie między Rotorua a Auckland, ponieważ zostało ono osłabione i wiele lotów zostało odwołanych” – powiedział Bryce Herd, dyrektor generalny Rotorua Business Chamber.
Jego zdaniem „jest to kwestia wynikająca z popytu i podaży” – powiedział Hurd.
„Jeśli cofniemy się o 20–30 lat, zauważymy, że popyt na loty do Auckland był ogromny. Popyt spadł. Więcej osób prowadzi samochody, więcej osób pracuje w Internecie… Popyt na pasażerów spadł, a liczba lotów dorównuje temu”.
„Możemy krytykować Air New Zealand, ale nie pomoże to popytowi, który jest przyczyną problemu”.
Air New Zealand odpowiada
W oświadczeniu lokalny dyrektor generalny Air New Zealand, Ian Walker, powiedział, że linia lotnicza świadczy codziennie od dwóch do trzech usług w obie strony z Rotorua do Auckland w porównaniu do „trzech lub czterech usług w obie strony” dziennie w 2019 r.
„Podobnie jak sam region, nasze usługi w Rotorua są w dużym stopniu zależne od międzynarodowego popytu turystycznego, na który wpływa Covid.
„Turystyka wciąż się odbudowuje, jednak będziemy mogli nadal rozwijać nasze usługi”.
Walker powiedział, że w 2008 r. linia lotnicza obsługiwała od trzech do pięciu lotów w obie strony z Rotorua do Auckland dziennie, ale odbywało się to znacznie mniejszym samolotem, który miał 19 miejsc w porównaniu z obecnie używanym samolotem na 50 miejsc.
Odpowiada to od 57 do 95 miejsc dostępnych do rezerwacji dziennie w porównaniu do dwóch lub trzech lotów, które obecnie oferują od 100 do 150 miejsc dziennie.
Walker powiedział, że usługi z Rotorua do Wellington i Christchurch wróciły do „zbliżonego do poziomu sprzed pandemii”, co oznacza, że osoby podróżujące z Rotorua mają „wiele możliwości” połączenia się z innymi portami krajowymi lub miejscami docelowymi na arenie międzynarodowej.
Powiedział, że firma stale monitoruje popyt na wszystkie swoje usługi, aby zapewnić odpowiednią pojemność.
„Kontynuujemy także ścisłą współpracę z zainteresowanymi stronami, aby wspierać wzrost międzynarodowego popytu i będziemy ponownie oceniać moce produkcyjne w miarę zmian popytu”.
Walker powiedział, że w ciągu ostatniego roku firma wykonała ponad 5000 lotów do i z Rotorua, przewożąc ponad 200 000 pasażerów.
Walker powiedział, że linia lotnicza obsługuje codziennie od sześciu do dziewięciu lotów w obie strony z Taurangi do Auckland.
Megan Wilson Jest korespondentem ds. zdrowia i wiadomości publicznych Zatoka wiele razy I Codzienny post Rotorua. Od 2021 roku pracuje jako dziennikarka.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”