Air New Zealand zmienia harmonogram prawie 2000 lotów międzynarodowych w przyszłym roku, co może wpłynąć na plany podróży setek tysięcy pasażerów.
Chociaż liczba pasażerów, którzy teraz muszą podróżować w innym dniu, jest stosunkowo niska, muszą oni ponownie zarezerwować zakwaterowanie, wypożyczone samochody i zajęcia w miejscu docelowym.
Odpowiadając na pytania po tym, jak pasażer zmienił loty w kwietniu przyszłego roku, Air New Zealand powiedział, że stara się zwiększyć elastyczność swojej siatki połączeń.
„Podobnie jak w sierpniu tego roku, wprowadziliśmy pewne zmiany w rozkładzie lotów długodystansowych między końcem marca a październikiem, aby zbudować odporność i pewność w naszej siatce” – powiedziała Lianne Geraghty, dyrektor ds. obsługi klienta i sprzedaży Air New Zealand.
Powiedział, że dokonano korekt w 1900 lotach w okresie ośmiu miesięcy.
To „zapewniłoby naszym klientom, że w przypadku awarii mamy samolot i załogę gotową do przewiezienia ich tam, gdzie powinni”.
Około 90 procent zmian jest zwracanych w ciągu 60 minut lub zmian typu samolotu.
Ale pozostałe 10 procent lotów oznacza, że pasażerowie nie mogą podróżować w dniu, w którym mają rezerwację. Zaproponowano im loty jednego dnia po obu stronach lotu, który zarezerwowali.
Mężczyzna z Auckland powiedział, że był sfrustrowany nagłym odwołaniem lotu bez żadnego wyjaśnienia.
Mężczyzna i jego żona planowali — i pilnie oszczędzali — podróż do Ameryki z trojgiem dorosłych dzieci i rodzinami jeszcze przed wybuchem Covid-19. W sumie jest dziewięcioro dorosłych i pięcioro dzieci, więc planowanie i logistyka jedynej w swoim rodzaju sześciotygodniowej rodzinnej wycieczki wymagało wiele pracy.
„Jak Air New Zealand może odwołać czteromiesięczny lot bez żadnego wyjaśnienia? To kosztuje nas jako grupę”.
Wyjazd dzień lub dwa później nie wchodził w grę, ponieważ wszystkie noclegi, wiele atrakcji i rejsów było już zarezerwowanych i opłaconych przez grupę i nie można ich było zmienić.
Muszą teraz wyjechać dzień wcześniej, co zwiększyło koszty po uwzględnieniu nowego jedzenia, zakwaterowania i lotów – dodatkowe 4200 USD za identyczne miejsca.
„Kosztowało nas to 6500 dolarów dodanych do naszej podróży – pieniędzy, które teraz musimy jakoś odzyskać z części podróży. Frustruje mnie to, że nawet nie dali biuru podróży żadnego wyjaśnienia” – powiedział.
Air New Zealand poinformowało, że nie miało to wpływu na loty krajowe.
Linia lotnicza wciąż ma trudności z dopasowaniem swojej przepustowości do dużego popytu. Utrudniło to znalezienie i wysłanie lotów Niebiański Rycerz.
Geraghty powiedział, że pod koniec maja firma będzie miała z powrotem na pokładzie siedem Boeingów 777-300.
Będzie to dla nas „ważny moment, ponieważ pomoże jeszcze bardziej złagodzić ograniczenia przepustowości, które widzimy” – powiedziała.
Linia lotnicza wycofała wszystkie osiem swoich małych 777-200, które zostały wysłane do głębokiego składowania na początku pandemii.
Do końca lutego linia lotnicza zatrudniła kolejnych 700 pracowników. W ciągu ostatnich 12 miesięcy ponownie zatrudniła około 2000 pracowników, ale nadal doświadcza pewnych zakłóceń związanych z COVID-19.
Dyrektor biznesowy House of Travel, Brent Thomas, powiedział, że rezerwacje hoteli, wakacji na rejsach wycieczkowych i wynajmu samochodów dla osób podróżujących teraz w inne dni będą musiały zostać zreorganizowane. Ci, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agentów, mogą się z nimi skontaktować, aby to zrobić.
Thomas powiedział, że Air New Zealand postąpił słusznie.
„To dla nas dużo pracy, ale jest to dobre dla nich, ponieważ daje nam wiele ostrzeżeń”.
Powiedział, że powrót większej liczby samolotów to dobra wiadomość, ponieważ nie widać żadnych oznak spadku popytu na podróże, pomimo perspektywy recesji w przyszłym roku.
Tradycyjnie rezerwacje maleją w tygodniu przed Bożym Narodzeniem, ale w tym roku nie było spowolnienia.
W sierpniu linia lotnicza skrócić jej letni harmonogram o 1,5 proc., aby wprowadzić większą elastyczność w harmonogramie po zakłóceniach spowodowanych chorobą i brakami kadrowymi.
Powiedziała później, że chciała uniknąć wszelkich krótkoterminowych niedogodności.
Aby pomóc w stworzeniu większej liczby wypełnień w swojej siatce w okresie letnim, firma podpisała umowę z hiszpańską firmą czarterową Wamos, oferującą pełen zakres usług, na loty między Auckland a Perth. Wamos zapewnia samolot i załogę do obsługi tej usługi, uwalniając zasoby Air New Zealand do wykorzystania na innych trasach.
Jutro linia lotnicza przygotowuje się do najbardziej pracowitego dnia od prawie trzech lat, z ponad 55 000 pasażerów w swojej siatce. Apeluje o cierpliwość do tych, którzy mogą napotkać opóźnienia lub stać w kolejce dłużej niż zwykle.
– Taka była historia Pierwotnie opublikowane W NZ Herald.
„Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie.”