(Dodaje komentarze Apres i Poland’s American Heart)
Napisane przez Annę Cooper
WARSZAWA (Reuters) – Fundusz inwestycyjny Apress Capital Partners rozważa sprzedaż prywatnej spółki ScanMed Group z branży opieki zdrowotnej, a najbardziej prawdopodobnym nabywcą jest polska firma z branży chorób układu krążenia American Heart of Poland, podają źródła zaznajomione ze sprawą Reutersowi.
Polski sektor prywatnej opieki zdrowotnej przyciąga inwestorów, gdyż wydatki Polaków na zdrowie szybko rosną. W 2022 roku wydatki na prywatną opiekę zdrowotną wzrosły o ponad 10% do prawie 52 miliardów złotych (12,94 miliardów dolarów).
„Abris przygotowuje się do wystawienia Scanmedu na sprzedaż, a najbardziej oczywistym nabywcą jest American Heart of Polish” – podało jedno ze źródeł agencji Reuters, pod warunkiem zachowania anonimowości.
Inne źródło potwierdziło tę informację, dodając, że wartość firmy może sięgnąć 350 mln euro (380,63 mln dolarów). Trzecia osoba stwierdziła, że Apres oczekuje bardzo wysokiej wyceny, nie podając konkretnej liczby.
Abris kupił Scanmed w 2020 roku od Life Healthcare Group Holdings za wartość firmy 340 mln zł.
Jeśli transakcja dojdzie do skutku, będzie to kolejny przykład konsolidacji polskiego sektora prywatnej opieki zdrowotnej po tym, jak włoskie Gruppo San Donato zgodziło się kupić większościowy pakiet akcji American Heart of Polish, wyceniając spółkę na ponad 500 mln euro (544,35 mln dolarów). .
Apress odmówił komentarza, natomiast American Heart Poland określiła się jako „podmiot aktywnie działający na rzecz promocji rynku opieki medycznej w Polsce”.
„W ramach naszych opcji strategicznych badamy możliwości wzrostu organicznego oraz fuzje i przejęcia. Obecnie analizujemy wszystkie możliwości rozwoju, które mogą zwiększyć potencjał grupy” – stwierdziła w przesłanym e-mailu oświadczeniu.
Scanmed prowadzi centra medyczne, ośrodki kardiologiczne oraz trzy szpitale wielospecjalistyczne w około 40 lokalizacjach na terenie całej Polski.
Grupa odnotowała stratę netto w wysokości 13,9 mln zł przy przychodach na poziomie 615,6 mln zł w okresie 15 miesięcy zakończonym w grudniu 2022 r. w porównaniu do straty netto w wysokości 12,3 mln zł i 410,5 mln zł przychodów w okresie 12 miesięcy zakończonych we wrześniu 2021 r. (1 dolar = 4,0199 zł) (1 dolar = 0,9195 euro) (raport: Anna Cooper; redakcja: Bill Berkrot i Cynthia Osterman)