Alfa Romeo Giulia Veloce Carbon w teście: prędkość to nie wszystko – opinie

Będę szczery: Alfa Romeo to marka, o której niewiele wiem. Wiem, że mieści się pod parasolem Fiata Chryslera, pochodzi z Włoch i ma jedną z najciekawszych naszywek.

Inną rzeczą, jaką wiem o Alfie Romeo, jest to, że produkują jedne z najlepiej wyglądających samochodów na rynku, a ta Nowa Giulia nie jest wyjątkiem.

Jeśli znasz Giulię, będziesz wiedział, że są dwa silniki; Silnik Ferrari V6 z podwójnym turbodoładowaniem w Quadrifoglio … i drugi.

Zanim usiadłem za kierownicą Veloce, zawsze zastanawiałem się, dlaczego kupujący nie wybierają tylko V6, ale od tego czasu odkryłem dwa główne powody: jest znacznie tańszy, a Veloce to świetny silnik sam w sobie.

W 2021 roku Alfa Romeo próbowała wypełnić lukę między Veloce i Quadrifoglio, oferując Veloce tylko w wersji z włókna węglowego. Wiąże się to z wzrostem ceny o 10000 USD w porównaniu z wcześniej wprowadzonymi modelami o niższej specyfikacji, ale pozostaje imponująca maszyna o wyglądzie, który pasuje do jej sprawności jazdy.

Jak sugeruje tytuł, ten sedan ocieka teraz dodatkami z włókna węglowego, zarówno wewnątrz, jak i na zewnątrz. Otrzymuje spojler z włókna węglowego Quadrifoglio, boczne progi z włókna węglowego, nakładki lusterek z włókna węglowego i otaczającą karbonową kratkę z przodu. Otrzymuje również 19-calowe ciemniejsze koła dla głównego modelu, które doskonale współpracują z dodatkami z włókna węglowego.

Wewnątrz znajdziesz karbonową konsolę środkową, deskę rozdzielczą i wstawki progowe. Ma też gęstszą kierownicę, za którą stoi para aluminiowych łopatek. Całkowicie nowy system multimedialny z ekranem dotykowym o przekątnej 8,8 cala jest znacznie łatwiejszy w obsłudze niż wcześniej i można nim sterować za pomocą przycisków i pokrętła zamontowanego na konsoli środkowej.

Podobnie jak większość samochodów w swojej klasie, w standardzie dostępny jest pełen zestaw systemów bezpieczeństwa, takich jak autonomiczne hamowanie awaryjne, adaptacyjny tempomat, aktywny asystent martwego pola i asystent utrzymania pasa ruchu.

Na końcu prac znajduje się znany czterocylindrowy, turbodoładowany silnik Veloce Carbon o pojemności 2,0 litra, który wytwarza 206 kW / 400 Nm. Te dwie liczby mogą spaść w porównaniu z Quadrifoglio 375 kW / 600 Nm, ale same w sobie są imponujące. Ośmiobiegowa automatyczna skrzynia biegów przekazuje moc wyłącznie na tylne koła, a mechanizm różnicowy o ograniczonym poślizgu rozprowadza ją równomiernie. Pod względem osiągów osiągnie 100 km / hw 5,7 sekundy, a osiąga 240 km / h.

Pod względem dynamiki jazdy Giulia Velucci Carbone była wszystkim, co wyobrażałem sobie dla dobrze wyważonego włoskiego sedana. W porównaniu z konkurentami BMW i Mercedes-Benz jest lekki na nogach, a układ kierowniczy jest bezpośredni. Chociaż ścieżka dźwiękowa silnika nie jest zbyt ekscytująca, zakres mocy powyżej 3000 obr / min uzależnia i łatwo się utrzymać, gdy samochód jest w trybie dynamicznym.

Piękno tkwi w prowadzeniu Veloce w skrzyni biegów, o czym nigdy nie myślałem, że powiedziałbym o konwencjonalnej przekładni hydrokinetycznej. Alfa Romeo zdołała wydobyć całą dobroć z dwusprzęgłowej jednostki i umieścić ją w tej ośmiobiegowej automatycznej skrzyni biegów.

Duże aluminiowe łopatki zmiany biegów wyglądają uroczo za kierownicą, ale przez większość czasu korzystałem z sekwencyjnej dźwigni zmiany biegów, ponieważ było to świetna zabawa. Szybkie naciśnięcie dźwigni zmiany biegów z powrotem w górę powoduje powrót do siedzenia, nie pozostawiając nic na stole – w porządku.

Jedyną zaletą tego Veloce jest fakt, że musisz zapłacić duże pieniądze za Quadrifoglio, jeśli podążasz za systemem kontroli trakcji, który można wyłączyć. Biorąc pod uwagę, jak wdzięczna jest na drodze, chciałbym wypróbować boczną akcję Giulii na torze, a także z mechanizmem różnicowym o ograniczonym poślizgu z tyłu, czuję się jak stracona okazja ze strony Alfy Romeo, aby uczynić ją jeszcze bardziej atrakcyjną . Entuzjaści.

Praktycznie to sedan, więc czego nie kochać? Ma naprawdę nieporęczny bagażnik i więcej niż wystarczająco miejsca na tylne siedzenie.

Giulia Veloce Carbon to wysoce zaawansowany silnik, który jest osłabiany jedynie przez brak możliwości wyłączenia systemów wspomagających kierowcę. Przy cenie 89 990 dolarów twierdziłbym, że jest to lepszy w swojej klasie niemiecki pakiet ofertowy i jest to z pewnością najlepszy obecnie sedan w sprzedaży.

Kupno Veloce Carbon może zbombardować „dlaczego nie osiągnąłeś dużej prędkości?” Pytania, które nadchodzą. Ale możesz być spokojny, wiedząc, że jest to doskonały samochód sam w sobie, a otrzymasz dodatkowe 50000 USD w tylnej kieszeni z najbardziej luksusowym zestawem słuchawek z redukcją szumów na świecie, aby zignorować tych ludzi.

Aby zobaczyć wszystkie modele Alfa Romeo Giulia, które są obecnie wymienione na DRIVEN, kliknij tutaj

Alfa Romeo Giulia Velos carbon
silnik: 2,0 litra benzyny turbo
Energia: 206 kW / 400 Nm
Wektor ruchu: 8-biegowa automatyczna, napęd na tylne koła
Ekonomia: 6,1 litra / 100 km
Cena £: 89990 $

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *