Wielki kahuna Stellandis Carlos Tavares broni decyzji producenta samochodów o budowie zupełnie nowego Milano w Polsce. Według dyrektora generalnego Colossus, skupiającego Fiat Chrysler i PSA, crossover sygnowany marką Alfa Romeo będzie kosztował w Republice Włoskiej 10 000 euro (około 10 700 dolarów).
Ile dzisiaj wynosi 10 000 euro? Na początek płaca minimalna w Polsce wynosi 4250 zł, czyli niecałe 1000 euro. Dla porównania, w Republice Włoskiej nie ma płacy minimalnej, ponieważ we Włoszech nie obowiązują żadne przepisy dotyczące tej płacy. Ustawa o płacy minimalnej z 2019 r. – która jeszcze nie została uchwalona – mogłaby ustalić krajową płacę minimalną na poziomie 9 euro za godzinę, czyli 1440 euro miesięcznie.
Brak ustawy o płacy minimalnej w Republice Włoskiej jest przyczyną jednego z najwyższych w Unii Europejskiej odsetka tzw. pracujących biednych, we Włoszech. Ile będzie kosztować Alfa Romeo Milano 2024? Cena wywoławcza zarówno wersji miękkiej hybrydy Ibrida, jak i wersji w pełni elektrycznej Elletrica wynosi 29 900 euro, a cena 10 000 euro to 39 990 euro, czyli około 42 870 dolarów.
Całkiem niekonkurencyjny w tym idiomie subkompaktowych crossoverów, prawda? Zamiast ograniczać potencjał Milano na rynku, Carlos Tavares i zespół postąpili słusznie, decydując się na zakład w Tychach dla nowicjusza. Pomimo sporów z włoskimi związkami zawodowymi i rządem w sprawie poziomów produkcji i dotacji na pojazdy elektryczne, Tavares ma w tej kwestii rację.
W rozmowie z Automotive News Stellandis, który kieruje przepisami w takich firmach jak Fiat Chrysler i PSA, zgodził się dalej. Alfa Romeo odmówiła sprzedaży oraz trzy francuskie marki, a mianowicie Citroen, Peugeot i fanowski kuzyn Citroena DS. Jeśli chodzi o Alfa Romeo, grupa zdecydowała się nie sprzedawać włoskiej marki z jednego prostego powodu.
Zysk operacyjny w wysokości 500 mln euro w 2023 r., czyli 546 mln dolarów przy bieżących kursach wymiany. Przypomnijmy, że Alfa Romeo aż do debiutu Milano była producentem trzech modeli samochodów. Przechylone do tyłu Giulia i Stelvio to świetne maszyny, szczególnie z punktu widzenia dynamiki jazdy, ale widać ich wiek w kilku obszarach, w tym w systemie informacyjno-rozrywkowym bez ekranu dotykowego.
Z drugiej strony Donale to mieszanka mieszana. Choć piękny i przestronny, nie da się ukryć, że Stellandis wykorzystał do tego bardzo stare miejsce. Należy pamiętać, że Alfa Romeo Donnell jest połączona z Dodgem Hornetem, który jest tańszy w USA, ponieważ Donnell jest dostępny wyłącznie. PHEV W tej części świata.
Zysk operacyjny w wysokości 500 milionów euro to dobra wiadomość dla Alfy Romeo, która w 2023 roku przewiezie 70 500 pojazdów. To 7100 euro za pojazd, co jest liczbą nie do pomyślenia w porównaniu z czasami Fiata Chryslera. Prowadzi program.
Niestety – lub na szczęście, jeśli nie jesteś fanem dziwnie wyglądającego przodu – Milano nie będzie sprzedawany w USA. Będzie dostępny w Meksyku, a Alfa Romeo dodatkowo potwierdziła jego dostępność na rynku australijskim.