Warszawa, 12 października (Reuters) – Amazon (AMZN.O) We wtorek wysłała akcje do polskiego serwisu e-commerce Alegro, oferując swojej usłudze Amazon Prime bezpłatną dostawę i streaming wideo w Polsce.
Polska strona Amazona Konkurencja w rozwijającym się w Polsce sektorze e-commerce znacznie się nasiliła i zaczęła działać w marcu.
„Cieszymy się, że polscy klienci zaakceptowali usługę Amazon.pl uruchomioną na początku tego roku” – powiedział w oświadczeniu Mourad Taoufiki, prezes Amazon.pl.
Amazon powiedział, że wycenia swoją usługę Prime na 49 slotów (12,35 USD) rocznie.
Zapasy w Alegro, Smart! Usługa kosztuje 49 slotów rocznie i oferuje bezpłatną dostawę dla zamówień na więcej niż 40 slotów, co oznacza spadek o 3,7% w 0805 GMT.
Analityk mBanku, Pavel Szpigiel, zaskoczyła wypowiedź Amazona, zaledwie kilka miesięcy po uruchomieniu firmy w Polsce.
„To… Apetyt Amazona na polski rynek wydaje się być ogromny” – powiedział.
Alegro nie odpowiedział od razu na prośbę o komentarz.
(1 USD = 3,9674 zł)
Raport Anny Panaki, Alana Charlischa i Pawła Florkiewicza; Edytowane przez Kirsten Donovan
Nasze standardy: Zasady Fundacji Thomson Reuters.
„Student. Prawdopodobnie specjalista od kafeterii w kafeterii. Profesjonalista telewizyjny. Kuglarz. Profesjonalny specjalista od żywności. Typowy alkoholik.”