Zespół Emirates w Nowej Zelandii
Nowy AC40 szybko przestał działać pod wpływem oporu.
Klasa 40 stóp w Nowej Zelandii podczas Pucharu Ameryki podniosła kciuki po tym, jak we wtorek półwymiarowa łódź została postawiona na wczesnym etapie podczas testu oporu w Auckland.
AC40 popłynie w Pucharze Młodzieży i Pucharze Ameryki w Barcelonie 2024 z czteroosobową załogą. Będzie również używany jako platforma testowa dla gildii Pucharu Ameryki szukających zdobyczy w swoich pełnych projektach AC75 i będzie pływał w pierwszych z dwóch światowych regat.
Zespół mistrzów dał wgląd w przyszłość dzięki napędzanej wodorem łodzi Chase Zero używanej jako pojazd holowniczy z obiema łodziami szybko na swoich chipach.
Nial Todd / Rzeczy
NZ Carbon Zero Hydrogen Powered „Clean Zero” Team Chase Boat na porcie Waitamata
AC40 przed testem oporu kierował gwiazda zespołu Nowej Zelandii, Australijczyk Nathan Outridge i Ray Davis na lewej i prawej burcie, z Nickiem Burridge i Samem Mitchem na aerodynamicznych siedzeniach na rufie.
Czytaj więcej:
* America’s Cup: drużyna Nowej Zelandii zdradza przeciwnikom sekrety sukcesu
* Hiszpania potwierdza swoje zamiary w wyścigu o Puchar Ameryki
* Gwiazda America’s Cup, Dean Parker, ujawnia diagnozę raka jelita
* America’s Cup: Innowacje będą świętować wielki rok dla Nowej Zelandii
„To było niesamowite, jak działa autopilot kontroli lotu, od samego początku naszego dzisiejszego testu oporu” – powiedział Davies.
„To zasługa zespołu mechatroników, grupy projektowej, zespołu plażowego i wszystkich innych, którzy tak ciężko pracowali nad malowaniem AC40”.
Te dwa testy były kontynuacją intensywnego procesu uruchamiania przez ostatni tydzień, w końcu zabierając łódź z szopy do wody.
Został ochrzczony przez projektantkę zespołu z Nowej Zelandii Elise Bevis.
AC40 będzie ścigał się w konfiguracji z pojedynczą konstrukcją z wykorzystaniem sterowania lotem autopilota.
Jednak uruchomienie wymaga procesu krok po kroku, który prowadzi od ręcznego przerwania i konfiguracji sterowania lotem przed włączeniem autopilota w ramach kontrolowanego testu oporu czujników, części chipowych i celów.
„To był nasz pierwszy dzień w wodzie od dłuższego czasu, był to jednocześnie spojrzenie w przyszłość i ważny krok naprzód oraz miejsce przygotowań do 37. imprezy Pucharu Ameryki” Burridge, Team New Zealand Niezawodność menedżera operacyjnego powiedział.
Rozruch trwał do popołudnia, gdy platforma podniosła się, aby sprawdzić takielunek i żagle.
Perspektywa wydaje się być korzystna dla zabrania AC40 na swój pierwszy rejs w celu dalszego odhaczania pól w całym procesie odbioru.
Mniejsza konstrukcja AC40 jest oparta na Te Rehotai, zwycięzcy Pucharu Ameryki w 2021 r. z drużyny Nowej Zelandii.
Oczekuje się, że większość związków będzie miała dwa AC40 do wewnętrznych wyścigów i testów.
Projekt drużyny z Nowej Zelandii będzie dostępny do kupienia przez ich rywali w Pucharze z już złożonymi zamówieniami.
Zespół Emirates w Nowej Zelandii
Łódź testowa America’s Cup jest w końcowej fazie przed startem.