Dwa z pozornie wypadków autopilota Teslasa wymagają kontroli ze strony amerykańskich federalnych organów regulacyjnych i wskazują na nowe potencjalne niebezpieczeństwo: częściowo zautomatyzowane pojazdy nie mogą zatrzymywać się dla motocykli.
National Highway Traffic Safety Administration (NHTSA) wysłała zespoły dochodzeniowe do dwóch wypadków w zeszłym miesiącu, w których Tesla uderzył w motocykl na autostradach w ciemności. Oba były śmiertelne.
Agencja podejrzewa, że częściowo zautomatyzowany system wspomagania kierowcy Tesli był używany w obu. Agencja twierdzi, że gdy zbierze więcej informacji, może uwzględnić incydenty w aktach Szersze badanie Tesli uderza w pojazdy ratunkowe Zaparkowane wzdłuż autostrad. NHTSA bada również ponad 750 skarg od Teslas Może hamować bez powodu.
Pierwszy wypadek motocyklisty miał miejsce o 4:47 rano 7 lipca na State Route 91, autostradzie w Riverside w Kalifornii. Biały SUV Tesli Model Y jechał na wschód po zajętym podjeździe. California Highway Patrol powiedział w oświadczeniu, że przed nią był kierowcą na zielonym motocyklu Yamaha V-Star.
Czytaj więcej:
* Jak organizatorzy samochodów grali w gry umysłowe z Elonem Muskiem
* Tesla skupia się na amerykańskim dochodzeniu w sprawie bezpieczeństwa po tym, jak właściciele witryn zbombardowali skargi
* Ostatnia aktualizacja Tesli sprawiła, że samochody się potknęły. Organizatorzy mogą być niezbędną wymówką.
* Amerykańska agencja chce, aby Tesla ograniczyła miejsca, w których może działać autopilot
W pewnym momencie pojazdy się zderzyły i nieznany motocyklista został wyrzucony z Yamahy. Na miejscu zdarzenia straż pożarna ogłosiła jego śmierć.
Rzecznik Republikańskiej Partii Ludowej powiedział, czy Tesla jest na autopilocie.
Drugi wypadek miał miejsce około godziny 1:09 24 lipca na drodze międzystanowej 15 w pobliżu Draper w stanie Utah. Tesla Model 3 znajdował się za motocyklem Harley-Davidson, również na pasie, zapewniając dużo miejsca. „Kierowca Tesli nie widział motocyklisty i uderzył w tył motocykla, który kierowca zrzucił z motocykla” – powiedział Departament Bezpieczeństwa Publicznego stanu Utah w przygotowanym oświadczeniu.
Jeździec, zidentyfikowany jako Landon Embry, lat 34, z Orem w stanie Utah, zginął na miejscu. W oświadczeniu stwierdzono, że kierowca samochodu Tesli powiedział władzom, że działał w trybie autopilota pojazdu.
Michael Brooks, pełniący obowiązki dyrektora wykonawczego organizacji non-profit Center for Automotive Safety, wezwał NHTSA do wezwania autopilota Tesli, ponieważ nie rozpoznaje on motocyklistów, pojazdów uprzywilejowanych ani pieszych.
„Jest dla mnie bardzo jasne i powinno być już dla wielu właścicieli Tesli, że te rzeczy nie działają prawidłowo i nie spełniają oczekiwań i narażają niewinnych ludzi na ryzyko na drogach” – powiedział Brooks.
Od 2016 r. NHTSA wysłała zespoły do 39 incydentów, w których podejrzewa się, że używane są zautomatyzowane systemy jazdy, zgodnie z dokumentami agencji. Spośród nich 30 osób brało udział w operacjach Tesli, w tym w wypadkach, które spowodowały 19 zgonów.
Brooks skrytykował agencję za kontynuowanie śledztwa bez podjęcia żadnych działań. „Co do diabła robią, gdy te wypadki się zdarzają? Kierowcy są kuszeni, by myśleć, że to chroni ich i innych na drogach, co nie działa” – zapytał.
Dyrektor generalny Tesli, Elon Musk, wyeliminował użycie radaru ze swoich systemów i polega wyłącznie na kamerach i pamięci komputera. Brooks i inni orędownicy bezpieczeństwa twierdzą, że brak radaru pogarsza widoczność w ciemności.
dostarczony
Tesla zaczęła dostarczać Model Y w wersji LHD dwa lata temu.
Zostawiła wiadomości z prośbą o komentarz od Tesli, która rozwiązała swój wydział relacji z mediami w USA.
Tesla powiedział, że autopilot i „w pełni autonomiczna jazda” nie mogą same prowadzić, a kierowcy muszą być przygotowani na interwencję przez cały czas.
W wywiadzie udzielonym w czerwcu nowy dyrektor NHTSA Stephen Cliff powiedział, że agencja jest Zintensyfikuj wysiłki w celu zrozumienia zagrożeń nałożonych przez pojazdy silnikowe, aby mógł zidentyfikować przepisy, które mogą być konieczne do ochrony kierowców, pasażerów i pieszych. Nie ma przepisów federalnych, które bezpośrednio obejmowałyby pojazdy autonomiczne lub z częściowo zautomatyzowanymi systemami wspomagania kierowcy, takimi jak autopilot.
Agencja twierdzi również, że technologia jest bardzo obiecująca, jeśli chodzi o zmniejszenie liczby wypadków drogowych.
NHTSA nakazała również wszystkim producentom samochodów i firmom technologicznym wyposażonym w zautomatyzowane systemy jazdy zgłaszanie wszystkich wypadków. Agencja opublikowała w czerwcu pierwszą partię danych pokazujących, że W ciągu 10 miesięcy zgłoszono prawie 400 wypadków, W tym 273 z Teslasem. Ostrzegła jednak przed dokonywaniem porównań, mówiąc, że technologie informacyjne Tesli pozwalają jej zbierać dane w czasie rzeczywistym, znacznie szybciej niż inne firmy.
Autopilot Tesli utrzymuje samochody na ich pasie i w pewnej odległości za innymi pojazdami. Firma wykorzystuje również wybranych właścicieli do testowania programu „w pełni samodzielnej jazdy”, który ma na celu samodzielną jazdę pod nadzorem człowieka. Ostatecznie, mówi Musk, samochody będą jeździć same, umożliwiając flotę autonomicznej robotyki, która zwiększy zyski Tesli. W 2019 roku Musk zobowiązał się do obsługi zautomatyzowanego centrum w 2020 roku.
Powiedział Na dorocznym zgromadzeniu akcjonariuszy spółki w czwartek Ta „w pełni autonomiczna jazda” znacznie się poprawiła i oczekuje, że oprogramowanie będzie dostępne pod koniec roku dla wszystkich właścicieli, którzy o to poproszą.