Era Supercars Gen3 rozpoczęła się w Newcastle dwoma wyścigami ulicznymi, które wygrali odpowiednio Cam Waters i Shane van Gisbergen.
Weekend dał nam pierwszy rzut oka na całkowicie nowe samochody w furii i chcemy wiedzieć, w ankiecie Pirtek w tym tygodniu, czy Supercars dostarczyło Gen3?
To była trudna formacja dla Newcastle z nierównymi harmonogramami, a zespoły walczyły, aby przygotować swoje samochody na czas do testów przedsezonowych.
Trzeba przyznać, że przez cały weekend niezawodność była imponująco wysoka, a nowa maszyna sprostała rygorom ciasnego i wyboistego toru Newcastle East Street.
Ale Gen3 to coś więcej. To ma być skokowa zmiana pod względem estetyki i sposobu, w jaki samochody się ścigają.
Nie ma wątpliwości, że samochody inaczej wyglądają na torze, mniej bulwiaste i bardziej agresywne w sylwetce.
Tańczyli także i poruszali się na wybojach, na trakcji, a przede wszystkim na hamulcach.
Wydaje się, że jest to wynikiem nowej filozofii stosowanej przez tę klasę, która dążyła do znacznego zmniejszenia siły docisku w celu zachęcenia do bliskich wyścigów.
I były dowody na to, że to zadziałało, a samochody prowadziły zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach w trakcie obu wyścigów.
Słoniem w pokoju jest widoczny brak wyprzedzania, chociaż nie jest jasne, ile z tego jest związane z trzecią generacją, a ile z konsekwencji planowania Newcastle.
Newcastle zawsze było trudną areną do pokonania, więc po ich drugim wydarzeniu wprowadzono wiele zmian, aby poprawić sytuację.
Przewijanie pozostaje trudne, więc czytanie zbyt wiele w tym teraz byłoby aroganckie.
Warto jednak zwrócić uwagę na opinie o oponach.
W weekend kierowcy zauważyli, że ze względu na spadek siły docisku, samochody mocniej pracowały na opony, powodując wzrost temperatury.
W rezultacie opony łatwo się przegrzewały, a samochody mogły jechać blisko siebie, ale miały niewielką dodatkową przyczepność, dzięki której można było przeprowadzać ataki.
Był to również pierwszy kontakt zespołów z samochodami, więc przez weekend zgromadzą bogactwo wiedzy inżynieryjnej.
Kierowcy również zajmowali się swoimi nowymi końmi, co oznacza, że produkt, który widzieliśmy w weekend, jest nie dopracowany zarówno pod względem technicznym, jak i sportowym.
Był to jednak imponujący debiut najnowszej generacji supersamochodów, który wzbudził wiele kontrowersji.
Ale prawdziwe pytanie brzmi: czy Supercars Gen3 dostarczyło to, na co liczyłeś, czy też musisz zobaczyć więcej, zanim zadzwonisz?
Oddaj swój głos poniżej w ankiecie Pirtek w tym tygodniu.
„Dożywotni biegacz. Pionier piwa. Guru micasica. Specjalny w popkulturze w ogóle”.