Rzeczy
Marka Anko firmy Kmart ma wielu zwolenników po obu stronach rzeki Tasman. (zdjęcie archiwalne)
Produkty marki własnej Kmart regularnie zyskują status kultowych.
Dostępny był ekspres do kawy Anko za 99 dolarów, który przewyższał ekspres do kawy za 4500 dolarów, za który zarówno dzieci, jak i dorośli domagali się ceny 199 dolarów.
Rosnąca popularność marki może wynikać po części z Instagrama i TikToka, gdzie fani szybko dzielą się swoimi ulubionymi przedmiotami i czasami niekonwencjonalnymi sposobami ich wykorzystania.
Ale czym jest Anko? Skąd się to bierze i kto za tym stoi?
To brzmi jak wymyślone słowo. Czy Anko coś znaczy?
A właściwie kilka rzeczy.
Dom
Nikt nie używa tych ściereczek do naczyń. (Film został po raz pierwszy opublikowany 4 października 2019 r.)
Nazwa ta jest nie tylko skrótem od „A New Kind Of”, ale także skrótem od dawnego brandingu „&Co” firmy Kmart.
W 2018 roku Kmart ogłosił, że przestanie kategoryzować swoje produkty według działów i uprości je pod jedną nazwą.
„Anko jest ewolucją naszych istniejących marek „&Co”: Home&Co, Kids&Co, Clothing&Co i Active&Co” – podała wówczas firma.
„Użyliśmy litery „k” w nazwie, aby oddać hołd miejscu, w którym wszystko się zaczęło – Kmart Australia”.
Od 2019 roku produkty Kmart sprzedawane są pod szyldem Anko.
Czy to tylko znak Kmart na produktach pochodzących od stron trzecich?
Tak i nie. Według rzecznika Kmart, Anko jest ramieniem firmy zajmującym się rozwojem marki i produktów.
„[Anko] „Jako australijska firma zajmująca się rozwojem produktów, mamy unikalny model biznesowy” – powiedziała.
Ale chociaż projektowanie i zakupy są wykonywane wewnętrznie, większość popularnych produktów Kmart jest wytwarzana w Chinach, Indiach i Bangladeszu.
No cóż, jeśli jest to marka własna Kmartu, to czy jest sprzedawana tylko w Kmarcie?
Na pewno nie.
Chociaż pierwotnie był to produkt wyłącznie Kmart, w tym roku sytuacja marki Anko naprawdę nabrała tempa.
Rozszerzyła swoją działalność na Kanadę i Indie, a spółka-matka Wesfarmers planuje zaopatrzyć niektóre produkty w sklepach Target również w Australii.
Anko jest również sprzedawane w Malezji, Papui Nowej Gwinei, Samoa, Singapurze i na Filipinach.
niesamowity. Wydaje się dużo większy, niż myślałem.
Tak, może cała maszyna Anko jest.
Każdego roku sprzedaje się ponad miliard produktów Anko, a w zeszłym miesiącu grupa Kmart odnotowała roczne przychody w wysokości 10,6 miliarda dolarów australijskich (11,5 miliarda dolarów nowozelandzkich), co oznacza wzrost o 16,5%.
Oprócz Działu Rozwoju Produktu istnieje Globalne Centrum Możliwości Anko z siedzibą w Bangalore w Indiach.
Tamtejszy zespół pracuje nad technologią, analizą danych i usługami biznesowymi w celu wsparcia Kmart i Target.
„Obrońca popkultury. Pytanie o pustelnika w komedii. Alkoholista. Internetowy ewangelista”.