ANZ zobowiązuje się do podjęcia decyzji o odzyskaniu środków po wydaniu 31 000 USD na skradzione karty klientów

ANZ zobowiązuje się do podjęcia decyzji o odzyskaniu środków po wydaniu 31 000 USD na skradzione karty klientów

Dyrektor ds. prawa dziedzictwa, David Liu, uważa, że ​​środki wykrywania oszustw ANZ zawiodły jego matkę. Załączone zdjęcie

Prawnik z Auckland planuje pozwać ANZ Bank po tym, jak odmówił matce zwrotu 31 000 dolarów po tym, jak złodzieje włamali się do jej domu, ukradli jej karty elektroniczne, a następnie użyli ich do zakupu drogiej biżuterii i wypłacenia tysięcy gotówki.

ANZ podtrzymuje swoją decyzję, twierdząc, że Chia-Jung Tsai nie zapewnił odpowiedniej ochrony swoich usług bankowych. Uważa się, że prawdopodobnie w jakiś sposób zdradziła złodziejom swoje hasło lub ułatwiła jego odgadnięcie, co oznacza, że ​​ANZ nie ponosi odpowiedzialności za jej straty – decyzję poparł Rzecznik Bankowy.

Jednak syn Tsai, David Liu, powiedział, że ANZ nie ma dowodów na to, że winna jest jego matka, a jej twarda postawa była „jedynie domysłami i spekulacjami”.

Liu powiedziała, że ​​oszuści mogli „odwrócić” jej hasło, używając technologii do zhakowania kodu PIN i uzyskania dostępu do jej funduszy.

Uważał, że systemy wykrywania oszustw ANZ powinny były wykryć niezwykły wzrost zwykle „oszczędnych” wydatków Tsai, ale zamiast tego nie zapobiegły kradzieży.

„Moja mama nie jest winna. Jest ofiarą włamania.”

Dom Tsai Greenline został włamany pod koniec kwietnia, kiedy odwiedzała rodzinę na Tajwanie. Złodzieje ukradli karty ANZ, Westpac i ASB Eftpos, które podczas losowania były ukryte pod ubraniem.

Tsai – klient ANZ od 27 lat – użył tego samego kodu PIN dla wszystkich trzech kart, co według ANZ stanowi naruszenie warunków.

Między 1 a 9 maja złodzieje wykorzystali karty do pobrania ponad 45 000 dolarów z trzech kont Tsai, zanim ta zdała sobie sprawę z nieautoryzowanych transakcji, zablokowała karty i zgłosiła kradzież policji.

Liu powiedział ogłasza ASB i Westpac zbadały i odzyskały swoje udziały w skradzionych pieniądzach.

Jednak ANZ zaprzeczyła odpowiedzialności i odmówiła odzyskania 31 545,64 USD skradzionych podczas 31 oddzielnych transakcji.

Dane bankowe pokazują, że złodzieje podkradli ubrania i jedzenie od Michaela Hilla, a także wypłacili 800 dolarów w gotówce z bankomatu przed zamrożeniem kart.

„ANZ szczyci się na swojej stronie internetowej, że korzysta z najnowocześniejszych systemów wykrywania oszustw i ma dedykowany zespół monitorujący oszustwa, który przez całą dobę przegląda działalność bankową pod kątem wszelkich potencjalnie podejrzanych lub oszukańczych”, napisał Liu w skardze do Banking Rzecznik Praw Obywatelskich.

Jednak z powodów, które jeszcze nie zostały wyjaśnione, zespół monitorujący oszustwa ANZ nie wykrył żadnej z nieautoryzowanych transakcji pomimo nagłej drastycznej zmiany w schemacie wydatków, która przeszła od miesięcy bezczynności do 31 transakcji o wysokiej wartości w ciągu trzech dni. . ”.

W liście do Liu we wrześniu jeden ze starszych menedżerów ds. relacji z klientami ANZ powiedział: „Chociaż możemy cenić twoich klientów”. [sic] sytuacji i możemy jej współczuć z powodu straty finansowej spowodowanej włamaniem, nie zgadzamy się, że przyczyniliśmy się do tej straty i nie powinniśmy ponosić za nią odpowiedzialności.”

W liście napisano, że złodzieje użyli prawidłowego kodu PIN Tsai. Po jednej nieudanej próbie ANZ uznał, że Tsai nie zachowała „rozsądnej staranności” w celu ochrony swoich usług bankowych.

„Oznacza to, że PIN był znany przestępcy, zapisany lub łatwy do odgadnięcia”.

ANZ – który odnotował w tym roku zysk w wysokości 2,3 miliarda dolarów – podkreślił, że banki nie mają ogólnego obowiązku monitorowania kont klientów pod kątem oszustw. Bank próbował jednak zmniejszyć straty klientów za pomocą „narzędzia proaktywnego zarządzania ryzykiem, które identyfikuje określone transakcje do przeglądu”.

„Niestety, ponieważ sprawca znał PIN na karcie pani Tsai, mógł dokonać tych transakcji niewykrytych. Żadna z tych transakcji nie zaalarmowała naszego narzędzia do zarządzania ryzykiem.

„Doceniam, że nie jest to wynik, którego szukałeś. Mamy jednak nadzieję, że znajdziesz schronienie przed sprawcami odpowiedzialnymi za tę zbrodnię.”

Leo, który jest dyrektorem Heritage Law w Auckland, złożył skargę do Rzecznika Bankowego, domagając się odszkodowania i zadośćuczynienia za cierpienie emocjonalne swojej matki.

Ale we wstępnym odkryciu w tym tygodniu organ nadzorujący stanął po stronie ANZ.

Stwierdzono, że nic nie wskazuje na to, by Tsai była „nieuczciwa lub niedbała, lub w inny sposób nie podjęła rozsądnych kroków w celu ochrony twojego konta bankowego”.

Jednak: „Nasza wstępna opinia jest taka, że ​​bank nie jest zobowiązany do zrekompensowania ci spornych transakcji, ponieważ z bilansu prawdopodobieństwa wynika, że ​​naruszyłeś warunki korzystania z karty Eftpos i karty debetowej ANZ Visa… ponieważ osoba, która dokonała tych transakcji, zna PIN”.

Liu powiedział ogłasza Jego matka była nieugięta, że ​​nie zapisała swojego NIP, nie ujawniła go nikomu ani nie ułatwiała odgadnięcia, i była gotowa złożyć podpisane oświadczenie w tej sprawie.

Był rozczarowany postawą zarówno ANZ, jak i rzecznika bankowego, który, jak powiedział, skutecznie przerzucił ciężar dowodu na jego matkę.

Teraz planuje przygotować postępowanie cywilne przeciwko ANZ.

ANZ odmówił komentarza.

Policja powiedziała, że ​​szczegółowy raport został zarejestrowany po zgłoszeniu włamania 28 kwietnia, a policja odwiedziła miejsce zdarzenia w celu zebrania dowodów.

Pomimo szeroko zakrojonych wysiłków zmierzających do ustalenia domniemanych sprawców, policja wyczerpała wszystkie linie dochodzeniowe i sprawa została wszczęta.

„Jeśli pojawią się nowe informacje, policja jest otwarta na ponowną ocenę sprawy”.

Każdy, kto ma informacje, może skontaktować się z policją za pośrednictwem usługi telefonicznej 105 lub online pod adresem https://www.police.govt.nz/use-105korzystając z Aktualizuj mój raport, powołując się na akta o numerze 220428/4279.

Informacje można również przesyłać anonimowo za pośrednictwem Crime Stoppers pod numer 0800 555 111.

Phoebe Newman

"Podróżujący ninja. Rozrabiaka. Badacz bekonów. Ekspert od ekstremalnych alkoholi. Obrońca zombie."

Rekomendowane artykuły

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *